Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar komt 420 vandaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waar komt 420 vandaan?

    Korting op 420shop
    Volgend was voor een andere website geschreven maar wou ik toch ook even met jullie delen.

    We zijn alweer april en dan weten we welke dag er binnenkort aankomt. Op 20 april vieren we namelijk de cannabiscultuur en zijn aanhangers. Over de hele wereld komen dan sympathisanten samen om gezellig een toeter op te steken en de wereld duidelijk te maken dat cannabis zeker niet het 'evil weed' is zoals velen beweren. Hoe komt het eigenlijk dat we precies op die dag onze geliefde cultuur gaan vieren?


    Mythes[ATTACH=CONFIG]29702[/ATTACH]
    The Quest for the Holy GrailAlternatieven[ATTACH=CONFIG]29703[/ATTACH]
    Andere verhalen beweren dan weer dat Bob Dylan aan de oorsprong van 420 ligt. Zijn nummer Rany Day Women #12 and #35, ook bekend als 'Everybody must get stoned'. Als we 12 vermenigvuldigen met 35 komen we ook aan 420. Of het lied echt gaat over stoned worden is wat onduidelijk. Vermoedelijk gaat het gewoon over alleen/eenzaam zijn.
    John Lennen schreef ook een lied die volgens sommige aan de oorsprong ligt van het gebeuren, dit met de titel 'Come Together'. Het werd geschreven in 1969 voor Tim Leary en zijn afgezegde poging om gouverneur te worden. Dit nummer is 4 minuten en 20 seconden lang en zou daarom een verband hebben met de 4/20 activiteiten.

    Besluit

    Net zoals ik hierboven reeds neerschreef vindt ik het verhaal van de 'Waldos' het leukste. De meeste gaan er dan ook vanuit dat dit wellicht het dichtste bij de waarheid ligt. Bijna zeker is dat het oorspronkelijk een tijdstip was en later overgegaan is naar een datum. Je zult zelf moeten kiezen welke mythe jij verkiest, maar zolang de bedoeling van 4/20 voor iedereen duidelijk is doet de oorsprong er eigenlijk niet zo hard toe. Laterz!



    Als attachment: Stukje uit een flyer uitgedeeld op de New Year's Dead shows
    Attached Files
    Last edited by Barre; 9 April 2010, 14:43.

    #2
    Re: Waar komt 420 vandaan?

    Leuk weeje en leuk om te lezen.

    Comment

    Bezig...
    X