Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kort termijn geheugen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kort termijn geheugen

Korting op 420shop

Re: kort termijn geheugen

Ben ver in de 30, heb jaren dagelijks veel gerookt, KT geheugen werd minder.
    Geven moment tijdje gestopt en nu rook ik in de weekenden.

KT geheugen komt zeer snel terug is mijn ervaring. Als ik alleen op vrijdag en zaterdag rook heb ik in de week geen last van geheugenverlies.

Dus JA, als je een tijdje stopt met roken komt KT geheugen terug. Dan heb je niet meer dat je midden in een zin vergat waar je het over had..

Grtz
    B.

Comment

wilde hier ook even op reageren ,maar ben vergeten wat ik wilde typen sorry

Comment

GEHEHEHEHE je was me net voor tumble lol man.

Comment

ah ok ben blij dat het terug komt niet dat het zo erg was maar van die kleine dingen ..

haha typische reactie

Comment

THC zorgd voor verstoring van het korte termijn geheugen. Dit komt door de verstoring van anandamine door THC. Anandamine kan zich op een aantal specifieke delen van de hersenen binden aan de receptoren. Zo kan anandamine zich binden aan de receptoren van de hippocampus, de hypothalamus, het cerebellum en de basal

De hippocampus heeft een belangrijke functie bij het korte termijn geheugen en niet bij het langer termijn geheugen, deze worden opgeslagen in de cortex (een andere deel van de hersenen). Bij het korte termijn geheugen gaat het vooral om het opslaan van informatie maar ook van het ophalen van op korte termijn gebeurde dingen.

Wanneer de THC volledig uit je lichaam is (twee weken) zal het effect op de receptoren ook verdwijnen. THC wordt na opname voor een deel in lichaamsvet opgeslagen en 'lekt' daar heel geleidelijk weer uit. Het wordt dan in hele kleine beetjes afgegeven aan het bloed. Een gebruiker merkt dat niks van. Als je langdurig gebruikt hebt kan die afgifte van THC enkele weken duren. Vandaar dat het nog zo lang aantoonbaar is.

Na wat googlewerk:

Aangetoond is langdurig gematigd cannabis gebruik geen nadelige blijvende gevolgen heeft voor het geheugen. Zelfs bij mensen die 5000 keer gebruikt hebben en daarna gestopt zijn waren na een maand geen nadelige gevolgen meer te zien. Bij twee groepen zijn mogelijk wel blijvende effecten te vinden:
            - de groep die op zeer jeugdige leeftijd (voor hun 16e /17e begint met blowen
            - De groep die zeer lang en zeer intensief blowt

Een groep jongeren die met blowen is gestopt, is nader bekeken. 2 subgroepen werden vergeleken. Mensen die voor hun 17e begonnen waren en mensen die na hun 17e begonnen waren. De groep die voor hun 17e begonnen was presteerden slechter op geheugen testen dan de groep die later begonnen was. De groep die later begonnen was verschilde niet in prestaties van de groep die nooit geblowd had (1).

Er is ook een studie die suggereert dat bij zeer langdurig gebruik (meer dan 10 jaar) en zeer intensief gebruik (dagelijks meer dan 1 joint per dag) lijkt te kunnen leiden tot lichte stoornissen in aandacht en gedrag (2).

In Oost Baltimore is een studie gedaan naar het functioneren van het geheugen bij ruim 1300 inwoners onder de 65 jaar. De deelnemers werden 12 jaar lang gevolgd. Naarmate mensen ouder worden nemen de mentale vermogens geleidelijk iets af. Er werd echter geen verschil in afname van het geheugen gevonden bij groepen die niet rookten of die dat wel deden (3)

De conclusie is dat alleen gebruik op zeer jeugdige leeftijd en bij groepen die zeer heftig en langdurig gebruikt hebben geheugenproblemen kunnen optreden.

Bronnen:
            1) Pope (2003). In: Justiele verkeningen 2006 Hoe schadelijk zijn softdrugs, Brink, W.
            2) Bolla e.a. (2005) In Brink W. Justiele verkenningen
            3) Lyketsos, (1999) In: Tripmiddelen: Cannabis Alcohol en drugs gebruik, misbruik en verslaving, Vervaeke, H. (2008)
            4) Pope 2002. In Justiele verkeningen 2006. Hoe schadelijk zijn softdrugs, Brink, W
            Last edited by monty; 15 June 2010, 11:47.

Comment

Denk da ik maar weer begin met blowen want word gek van alles wa ik nu niet vergeet
              God was never on your side..

Comment

goeie info monty

Comment

Bezig...
                X