Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
cannabis maakt je helemaal kapot...
Collapse
X
-
Re: cannabis maakt je helemaal kapot...
Je doktor weet wel beter.. hoop ik voor hem.
Natuurlijk is cannabis schadelijk, maar wat niet? Zolang je matigt is er, naar mijn mening, niks aan de hand. 1 Kopje koffie per dag kan ook geen kwaad, 10 kopjes koffie per dag wel .
Ik vind je doktor inderdaad een beetje overdreven, maar daar zal hij ook wel zijn redenen voor hebben. 'Een doktor die iemand door laat gaan met het roken van tabak, wiet of het drinken van alcohol, is volgens zijn collega's geen goede doktor' wordt er wel eens gezegd[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
Vermoed dat zonder cannabis meer mensen in de gevangenis zullen eindigen.
In deze maatschappij vind je bijna nergens rust
Mensen die cannabis roken zijn van meestal relaxt die nemen tijd voor zich zelf en om lekker
te genieten van een joint.
En ik heb nog nooit ergens gelezen dat iemand die helemaal de weg kwijt was van cannabis een ander heeft vermoord?
Dus ja die dokter is een flap drol
Het maakt niet uit wat je gebruikt als het voor jou werkt is het goed zegt mijn huisarts
Als het voor jou werkt wie maakt dan uit wat jij gebruiktGod was never on your side..
- Likes 1
Comment
-
Zeker een gristelijke of oude dokter...
Ik weet het..zet hier weer een vooroordeel neer, maar wat kun je verwachten in deze maatschappij.
Bekrompen mening..bekrompen reactie. Totaal onprofessioneel als je mij het vraagt.
Dat het anders kan:
Een vriend van mij kreeg tramadol voorgeschreven, die werd er ziek van en gaf aan een medi-wiet verklaring te willen hebben van zijn huisarts, en heeft het gekregen, alhoewel deze beste man er eigenlijk geen voorstander van is...maar toch open-minded genoeg om het te erkennen, de medische werking van cannabis dan!
Zolang het werkt voor jou, heb ik er geen probleem mee, was zijn commentaar in grote lijnen.
Ik heb dezelfde huisarts btw, maar heb geen verklaring (niet nodig, maar denk dat het geen probleem zou zijn als ik erom vroeg)
Dus niet alle doktoren zijn bekrompen, een groot deel zal ook mettertijd "zuipen en roken" net als echte mensen btw, terwijl ze weten wat het teweeg kan brengen.
Comment
-
Kan cannabis een psychose veroorzaken?
Er is (nog) geen afdoende bewijs dat cannabis een psychose kan veroorzaken bij mensen die geen psychotisch verleden en geen aanleg voor een psychose hebben. Feit is namelijk dat van alle blowers die Nederland telt slechts een heel klein percentage psychotisch wordt. Voor zover bekend zijn dat alleen de blowers die bewust of onbewust gevoelig blijken voor psychoses.
Over de vraag of cannabis een langdurige psychose (schizofrenie) kan veroorzaken zijn de onderzoekers het niet eens. Waar echter geen twijfel over bestaat is dat cannabisgebruik een psychose kan veroorzaken bij mensen die daar aanleg voor hebben en dat cannabis op zich een psychose kan verergeren. Ook bestaat geen twijfel over het feit dat bij mensen die een psychose gehad hebben de kans op terugval groot is, als zij weer gaan gebruiken.
Mensen die aanleg hebben voor psychoses of schizofrenie is het af te raden om cannabis te gebruiken. De kans dat cannabis een psychose opwekt of een terugval in een psychose veroorzaakt is groot.
Cannabis kan wel een tijdelijke acuteBron:
Jellinekcentrum Amsterdam
Comment
-
Ik kan wel verklappen (uit de psychiatrische zorg) dat mensen behoorlijk gevaarlijk kunnen worden van een blowetje, voor zichzelf en een ander.
Ik gelukkig niet, maar ze gaan dingen zien en voelen waardoor ze de realiteit verliezen en uit paniek gekke dingen gaan doen.
Deze mensen hebben al een heel scala aan medicatie en ik kan me voorstellen dat een combinatie ervan heel verkeerd uit kan pakken.
Of cannabis nou de medicatie teniet doet of verkeerd laat uitpakken is nog een vraag.
Comment
-
Heb jaren in een coffeshop gewerkt en zag mensen echt naar de kl#te gaan door alleen te blowe
Vaak bleek dat die mensen ook slecht aten , weinig vitamines of wisselend voedsel
Heb dit bij me zelf ook wel mee gemaakt dat als ik slecht at door drukte en tijd gebrek ik zeer achterdochtig werd en lichte paranoia aanvallen kreeg
Maar ik rook nu 30 jaar waarvan de laatste 10 zo'n 25 gr in de week , heb de laatste maanden veel ziekehuis bezoeken gedaan en geen 1 dokter heeft me aangeraden om te stoppen , als ik wilde stoppen wilde ze wel helpen maar ze raden me het gebruik niet af ook omdat het een vorm van zelfmedicatie is
Conclusie voor mij ; bij misbruik kan het fout gaan maar dat geld eigelijk voor alles wat je tot je neemt , hahaha
Ajo
VentjeLiving in Second live for real
Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen
Comment
-
Ik denk dat iedereen die niet goed, of te weinig eet, vroeg of laat, de consequenties op zijn of haar bord krijgt
Maar das toch relatief aan regelmatig of juist sporadis gebruik van cannabis?
De effecten van veel of weinig cannabis gebruiken kun je toch niet relateren aan zoiets als een eetstoornis, of iets anders zoals veel tv kijken, niks doen of weet ik veel wat, wat eigenlijk niets met cannabis gebruik te maken heeft.
Je kan wel stellen dat de cannabis zorgt voor een tevrede gevoel gedurende een moeielijk periode of eetstoornis of psichose, waardoor je minder snel actie onderneemt om eruit te komen, alhoewel het je enorm helpt relativeren wat overigens ook helpt om uit d eput te komen. Maar je kan niet stellen dat die moeilijke periode, of andere gedragstoornissen door de cannabis zijn gekomen. Daar spelen andere factoren aan mee.
En in vergelijking met andere drug is cannabis gewoon de meest onschuldige, met alle gezondheidsrisicos van joints roken daargelaten. het enige wat veel blowers jammerlijk ondergaan is rood staan, het kost natuurlijk een flinke duit om elke dag lekker te blowen, 25 euro per dag is niks meer. paf je zo weg, dus gewoon vrijuit genieten van dit onschuldige kruid is finacieel voor vele uitgesloten. Die finaciele blow beperking kan natuurlijk bij sommige voor problemen zorgen, vooral als prioritetien zoals huur of andere belangrijke rekeningen overgeslagen worden voor wiet en andere lollige dingen in het leven. Dat zien we ook bij andere genotmiddelen in onze samenleving.
Want laten we wel wezen, cannabis is gewoon superrrrr lekkerrrrr daar wil je meer van. Dat zal niemand ontkennenLast edited by dokkie; 24 June 2010, 20:15.
- Likes 1
Comment
Comment