Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
"dat je er zot van wordt" volgens mij is die dokter zelf niet goed wijs - veel middelen die hij legaal voorschrijft kunnen iemand idd zot maken, maar ja dat is legaal en van veel belang want komt van de farmaceutische industrie - en waarschijnlijk zit de dokter er zelf aan
aan wiet valt voor de farmacie tot nu toe niks te verdienen, dus keuze rap gemaakt; dokters krijgen niks voor niks vertegenwoordigers over de vloer
"
er is nog niemand in de psychiatrie opgenomen door enkel wiet te gebruiken volgens mij; wel in combinatie met andere zaken, vooral alcohol - volgend verhaal: alcohol = legale drugs - legale industrie - verkoop -...
"Hij zei wel als je niet meer dan 1 joint per maand rookt dit geen enkel probleem is, maar meer is erg gevaarlijk. Je begint er van waanbeelden te zien en zo zegt hij dan"
Als ervaringsdeskundige kan ik meedelen dat ik sedert mijn 25ste weed rook, dit is dus 20 jaar; ik functioneer nog heel goed - kan je navragen aan mijn omgeving - ook op het werk (waar ze wel niet weten dat ik blow, want dan zou ik opeens wel eens niet meer functioneren volgens hen, ook al ben ik nog steeds dezelfde); ik blow dagelijks en de enige psychische problemen die ik eens heb gehad is een dipje en slechter een depressie; en trouwens mijn eerste depressie is er gekomen voor ik blowde;
cannabis heeft voor mij mijn leven veranderd in goede zin; heb mijn eigen ontdekt in alle eerlijkheid en zo mijn evenwicht gevonden
trouwens mijn huisdokter weet dat ik dagelijks cannabis gebruikt en heeft daar enkel als reactie op gegeven dat als ik mij daar goed bij voel, ik dit maar moet doen; ik kan hieraan toevoegen dat ik een heel open en goeie relatie heb met mijn dokter en dat het ook een heel goeie dokter is, iemand die begaan is met haar patienten en meer doet dan briefjes schrijven
zo evel smoker, ik hoop dat je aan mijn betoog iets hebt en de juiste beslissing neemt
en zeker een tweede mening bij een andere dokter kan nooit kwaad - in tegendeel is hier zeker aan te bevelen - een objectieve mening, zonder vooroordelen
Nu heb ik toch genoeg leesvoer gehad om nu heel zeker te beseffen dat men huisdokter fout zit,
het is idd een vrij oude dokter, is heel goed in zijn vak, maar ik denk niet dat hij iemand iets wil toegeven aan iemand die volgens hem geen medische kennis heeft, wel besef ik ook maar al te goed dat cannabis niet slechter is dan andere drug, integendeel, maar ja hoe kan je de wereld duidelijk maken dat cannabis zoveel voordelen heeft
vorige week sprak ik er ook over met een vriend die zelf niet rookt, en zegt dat veel cannabis rokers criminelen zijn, 14/20 om zeker te zijn, maar ja dat hij zegt dat volgens hem ik zo een uitzondering ben...
als mensen deze negatieve gedachten behouden gaat het zwaar voor ons zijn het legaal te kunnen maken.
Ik antwoordde hem dat hij fout was, en dat media mensen gewoon zot maakt met die belachelijk stellingen, zelfde als mensen met psychose, criminelen, ... er zijn gewoon veel mensen die gebruiker zijn, en ook mensen met problemen, maar cannabis maakt niet het probleem.
" en zegt dat veel cannabis rokers criminelen zijn, 14/20 om zeker te zijn,"
Vooroordelen zullen er altijd blijven. Wat een waardeloze stelling. Van 20 mensen waarvan ik weet dat ze cannabis gebruiken heeft er niet een een echt crimineel strafblad en zijn zelden in aanraking gekomen met de politie. Eentje daarvan is ooit gepakt nadat hij een fiets had gestolen (na het uitgaan), en een ander omdat hij had gevochten (ook na het uitgaan, inc. alcohol gebruik). En dat maakt ze crimineel?
Cannabis kan voor veel mensen een medisch middel zijn tegen hun ziekte waar de reguliere medicijnen niet meer helpen, en ook als ontspanning voor sommige mensen, die er mens bij blijven, maar na een observatie van ca meer dan een half jaar heb ik ontdekt, dat de meesten van jullie een erg agressief en ordinair en jawel ook voor de vrouwen een hoerig gedrag gaan vertonen, moeten ze zelf allemaal weten, maar ik vraag me wel af of ze weten hoe hun gedrag is na een avond waar ze gerookt hebben, ik denk dat er veel bij zijn die zich schamen zouden als ze zagen wat ze allemaal eruit kramen, ik ben een volwassen man, die soms met rode oren naar de verhalen op de chat zat te lezen wat er werd geschreven en dan de dag erop weer een hele andere wel dezelfde persoon een zeer goed stuk over wat dan ook zag schrijven en andere zag adviseren, waar ik me petje voor afneem, ik heb veel vraagtekens bij de cannabis, wil er nog een tijdje mee door gaan om er achter te komen hoe het werkt bij de meeste mensen, wat me wel wat stoort, is dat er advies soms wordt gegeven aan jongeren, juist voor deze jongere, waar ik leeraar ben op school, wil ik dit doen en er een scryptie over schrijven en proberen hun wat over de cannabis te leren, of het helpt, dat zal voor hun in de toekomst moeten blijken, we leven in een vrij land en iedereen moet zijn keuze kunnen maken, maar hopelijk maken er minder jongeren hun keuze in de weg naar Cannabis!!!
En blijven ze ook zeker van de alchohol af, ik ben ex alchohol verslaafde nu een 4maand en half nuchter, ben moeten stoppen wegens kanker! Eerst van de alchohol blijven en zal ik blijven voor ijveren. Cannabis gebruik ik nu meer als medicatie. Via vaporizer en in vloei draai ik wat hasj, voel me goed rustig en kalm van cbn. Maar kan je zeker en vast volgen en begrijpen sandmanneke.
Alles kan men nuttigen behalve hard drugs ook alchohol (hard drugs) kan je kanker van krijgen, (roken ook) maar overdaad schaad!
Zeker jongeren moeten preventief geinformeerd worden ivb met soft drugs en zeker alchohol.
Grtz
Westport, ja je hebt ook al heel wat meegemaakt, gelukkig voor jou kan jij je helpen door de cannabis, ben blij te horen dat dit ook kan, wens je zeker een voorspoedig herstel als het kan met de kanker, hoop dat je bij de groep hoort die misschien te genezen zijn, wat je schrijft alcohol is zeker ook voor de jongeren een net zo groot gevaar als de cannabis etc, altijd gaan ze in groepen vaak tot het uiterste en komen ze voor zoveel gevaar te staan en gebeuren er zoveel ongelukken, bij ons op het lyceum afgelopen jaren al 10 jongeren overleden door alcohol en drugs gebruik, dit gaat gewoon te ver, en als we de gegevens landelijk bekijken is het helemaal zo verontrustend, het zal je kind maar wezen, dit is ook waarom ik me er in ben verdiepen, wil proberen op een andere manier dan de gebruikelijke boeken, reclame tegen alchohol en drugs iets te proberen door discussie op school etc, maar hoe, is erg moeilijk, veel sterkte met de ziekte, Sander
Thanks man, doet me deugd! Ja de ziekte is gelukkig onder controle nu. Maar voordien gebruikte ik ook cannabis als genots middel, toch mag men daar niet in overdrijven in het gebruik, nam er iets te veel en toch had ik een gevoel dat mezelf iets verwaarloosde, had een majeure depressie en denk dat het door de combinatie kwam van beiden. Nu heb ik meer energie en levenslust door dagelijks nuchter in het leven te gaan. Voor het slapen gaan neem ik graag wat cannabis via verdamper of hasj. Nu nuttig ik nog cannabis als medicijn en om goed te kunnen slapen, meestal witte soortjes die veel cbn bevatten.
Op basis van de wetenschappelijke literatuur moeten we stellen dat de gezondheidsrisico's van cannabisgebruik eerder beperkt zijn en voornamelijk te maken hebben met de manier waarop cannabis wordt gebruikt (roken).
Merk op dat Studenten geneeskunde deze website zowat als het 'algemene kenniswalhalla' hanteren; onderzoek is ook gebeurd aan gecontroleerde faciliteiten. Daar staat volgens mij de nuchtere, gefundeerde en genuanceerde mening. Wat je ermee doet moet je zelf maar weten .
Sandmanneke schreef: " na een observatie van ca meer dan een half jaar heb ik ontdekt, dat de meesten van jullie een erg agressief en ordinair en jawel ook voor de vrouwen een hoerig gedrag gaan vertonen, moeten ze zelf allemaal weten, maar ik vraag me wel af of ze weten hoe hun gedrag is na een avond waar ze gerookt hebben, ik denk dat er veel bij zijn die zich schamen zouden als ze zagen wat ze allemaal eruit kramen, ik ben een volwassen man, die soms met rode oren naar de verhalen op de chat zat te lezen"
Tijdens je observatie zal het je dan ook wel zijn opgevallen, dat het meestal dezelfde zijn die zich laten gaan - en in verhouding tot het aantal leden is dat toch weel een heel miniem aantal; en idd de dag nadien doen alsof er niks is gebeurd;
maar ik durf je op een blaadje te geven, dat hier niet enkel cannabis in het spel is, maar meestal ook de gelegaliseerde harddrug alcohol, problemen of andere
van een vrouw die zich gedraagt, ook al is ze stoned
Last edited by naturalia; 27 June 2010, 22:42.
Reden: aanvulling aantal leden
Men zegt wel eens overdaad schaad.... Zelfs een overdosis water kan je een vergiftiging aan oplopen, kortom alles is slecht in te grote hoeveelheid. Laat je wel niet leiden door het feit dat het allemaal bullshit is, als een goede vriend die geen cannabis rookt vind dat je overdrijft denk daar dan eens goed over na en minder dan wat. Zelf heb je het niet altijd door dat je teveel gebruikt.
Comment