Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en psychose

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cannabis en psychose

kort en krachtig mijn gedacht en ervaring: cannabis veroorzaakt niet rechtstreeks een psychose
    als een psychose optreedt is dit te wijten aan onderliggende factoren
    het kan wel zijn dat het gebruik van cannabis (of een ander middel) net de stimulans was die nodig was om deze psychose uit te lokken, maar cannabis is niet de oorzaak
    men kan dit ook doortrekken naar andere verslavingen/problemen; de verslaving op zich is meestal het probleem niet, maar de onderliggende factoren; en zolang die onderliggende factoren niet worden aangepakt blijft het probleem (vb. een psychose of verslaving) bestaan

Comment

Precies

Comment

Slui me aan bij Ganja
        God was never on your side..

Comment

Ieder persoon is de ander niet

Comment

Dus, psychotisch van wiet, dan kan helemaal niet.

tenzij......het in de familie zit, of men er gevoelig voor is, of als men t al is....

Comment

Comment

Voorzover ik weet hagt het niet alleen van je persoonlijkheid af of je van wiet in een psychose kunt komen, al is dat wel een voorwaarde. De twee belangrijkste bestanddelen die daarop van invloed zijn, zijn THC en CBD. THC is een component die psychoses kan opwekken, CBD is een bekende psychose remmer. En zoals de natuur wel vaker laat zien, zorgt de wiet zelf voor een balans, maar ..... We hebben de wiet veredeld, aangepast. Er zijn veel soortjes met een hoge THC en een hele lage CBD. Daar zit wel degelijk een risico is. Dus als je vermoed dat er een psychosegevoeligheid in je zit en je wilt to perse blowen, kijk dan naar de soorten met een hoge CBD, dus een hoog aandeel psychoseremmer. Soortjes als afghan kush en Dame Blanche. Dus de soortjes met een kleine high en een vette stoned. Dan beperk je het risico enigszins. Tenminste zo heb ik het geleerd in de tijd dat deze kennis nog gewoon op school werd onderwezen. En voor mij werkt het prima met deze regel in m'n achterhoofd. Het zou kunnen dat deze kennis later is aangevuld, maar het lijkt mij sterk dat het echt veranderd zou zijn Eigenlijk heel stom dat dat op school niet meer gegeven wordt.
                .

Comment

fijn je post te lezen groene geest . inderdaad , het gehalte en verhouding van THC en CBD is erg gewijzigd door de jaren . zo scheef getrokken dat mij de vergelijking met harddrugs zelfs wel eens opkwam bij een sporadisch bezoek aan de koffieshop. misschien verkeerde keuze gemaakt .
                  ik zie wel dat het maximaal THC gehalte meer dan verdubbeld is tov wat ik kende begin jaren 90.

een psychonautisch advies dat ik eens kreeg was dat eender welk natuurlijk middel de gemoedstoestand waarin je verkeerd gewoon versterkt

Comment

THC gehalte is niet verdubbeld. Je rookt gewoon andere soorten dan die wiet waar je het mee vergelijkt uit begin jaren 90tig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Post
                      THC gehalte is niet verdubbeld. Je rookt gewoon andere soorten dan die wiet waar je het mee vergelijkt uit begin jaren 90tig.
                      Er is volgens mij wel degelijk een zware verhoging van het THCgehalte in wiet.
                      Logisch uiteindelijk, veredeling zorgt voor zwaardere wiet met dikkere toppen.
                      identiek tzelfde als veredeling van andere planten (mais is bvb veredeld door de mayas, vertrekkende van een graansoort, en dan steeds de dikste granen opnieuw zaaien, ieder jaar opnieuw).

Hash echter, blijft in 90% van de gevallen van min of meer dezelfde kwaliteit als 50 jaar geleden.

Comment

Er heeft geen noemenswaardige THC verhoging plaats gevonden. Er zijn hooguit enkele iets potentere soorten bijgekomen. Maar wiet met hoge THC gehaltes(20+%) kweekte ze al in de 70ties.

kwaliteit van hash is jammer genoeg nog steeds ver te zoeken. al te vaak is het keihard, kan je t niet bubbelen en verbrand t al bij het zien van de aansteker.
                        Gelukkig zijn er goede extract mogelijkheden, polinator, screens, ijszakken) bijgekomen, waardoor er ook veel zuiverdere hash bij gekomen is. Deze nieuwere technieken waren natuurlijk al bekend en werden al gebruikt, maar nu zijn dit soort extractie mogelijkheden voor iedereen beschikbaar en zijn de technieken exposed. Waardoor het aanbod van Hash in onze coffeeshops, in de afgelopen 25 jaren, drastisch is veranderd. Van een aanbod van gesmokkelde marok, of border hash, tot hoge kwaliteit nederlandse (ICE) hash van een bekende soort cannabis. De komende periode zul je ook steeds meer hash tegenkomen, met wiet namen. zoals Amnesia ICE, of Blueberry polm, etc,etc....op deze manier kun je als hash roker gelijk bij aanschaf zien welke planten er zijn gebruikt. waardoor je ook wat betere keuze kan maken, en de shops beter onderscheid kunnen maken tussen hun concurerende hash soorten.
                        Last edited by dokkie; 27 September 2010, 09:56.

Comment

Last edited by member10463; 27 September 2010, 12:48. Reden: opmaak en inhoud

Comment

Bezig...
                          X