Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Non profit zaden ruien, een hersenspinsell

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Non profit zaden ruien, een hersenspinsell

Als ik freebees geef is dat zeker geen rommel, want rommel gooi ik weg
    Ik laat soms zelfs kiezen

Ik kreeg laast van Froebanken LR #2 als Freebees. Nu ben ik niet zo'n Ruderalis fan, maar rommel is het niet.

Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
      Koop beter in een pool 100 zaden in een keer, dan zijn de prijzen zowizo stukken beter.
      300 euro voor 30 zaden, sorry hoor maar dat doen jullie dan toch zelf. Je kunt voor dat bedrag 200 kwaliteitszaden aanschaffen.
      Dergelijke zaden zijn zo hoog geprijst omdat er mensen zijn die het voor die prijs kopen. Dat vind ik dan weer onzin.
      Soms kan het ook leuk zijn om wat extra vagante dingen te doen. Mijn vrouw wil bijvoorbeeld dat ik (voor haar, want ik geef de voorkeur aan 100 % indica's) eens wat Ed Rosenthal Superbuds ga kweken. Het lijkt me gewoon leuk om zo'n exclusief soortje te kweken, ondanks (of wellicht dankzij) het prijskaartje. Voor me zelf heb ik candy red op het oog. Significant goedkoper, maar toch altijd nog zo'n 6 euro per zaadje. 't Is gewoon een afweging: als je voor 100 euro zaad in de grond stopt en je hebt er 100 dagen plezier aan dan kost het je uiteindelijk 1 euro per dag.
      Omdat ik graag vis heb ik een 2e hands visboot gekocht (een opknappertje). Van de kosten om die boot in de vaart te houden kan ik ook een paar keer in de week kreeft of zeetong eten en dan hoef ik geen moeite te doen en een dag te verspillen om een paar vissen (en soms geen vissen) te vangen. En dan kom ik thuis met schol, wijting of steenbolk. Vissen die ik normaal gesproken bij de visboer echt niet koop.
      Ooit heb ik voor de lol wat kippen gehouden: voor een fractie van de prijs kon ik ook eieren in de supermarkt halen.
      Samengevat: bij zelf gekweekte wiet reken ik op een kostprijs (totale voortbrengingskosten) tussen de 0.75 euro en 1 euro per gram. En dat is significant goedkoper dan bij de coffeeshop.
      Last edited by ceBep; 14 February 2011, 15:41. Reden: dubbelpost

Comment

Tuurlijk, de kostprijs is zeker lager dan in de shop en de kwaliteit heb je helemaal zelf in de hand. Het punt dat ik wil maken is dat 10 euro per zaadje een belachelijke prijs blijft.
        Dat je het binnen het rekensommetje zo weg kan strepen tegen het eindresultaat, wil niet zeggen dat het schappelijke prijzen zijn.
        Het moet wel heel apart zijn wil ik dat er voor over hebben.

Comment

Ik geef toe dat ik over gereageerd heb, had wat veel gedronken en kon er even niet tegen dat verschillende personen hun bewijs aan het geven waren, terwijl ze het grote plaatje nog niet zien.

HET GAAT NIET ALLEEN OM GELD!!!!

IK HAAT GELD! En de ongelijkheid die het voort brengt. (Daar wil ik niet in dit topic over discusieren, ik wil gerust met iedereen een discussie aangaan, van de hierboven vermelde reacties, maar wel via persoonlijk bericht).

Ik doe nog een laatste poging om mijn idee te verduidelijken:

Wat wil ik:

- Canna database
          - Onderzoek
          - Ruilplaats voor liefhebbers
          - Ruilplaats vaar fans

Zonder engige commerciele insteek of belangenconflict...

ps: kritische reacties is 1 ding, maar wanneer je niet meer eens praat over het onderwerp, maar mij beschuldigt van gierig te zijn, is dat een en stap te ver.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Combi View Post
              Ik geef toe dat ik over gereageerd heb, had wat veel gedronken en kon er even niet tegen dat verschillende personen hun bewijs aan het geven waren
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

@xtreme: dat is nu een mooi antwoord, goede opmerkingen... ik ben nu bezig met een kladversie te maken, om alles overzichtelijk en grondig uit te leggen, eind deze week stuur ik een kopie naar je.

We zijn allemaal mensen en iedereen kan in de fout gaan, maar je hebt zeker gelijk dat ik het verschil moet zien tussen feiten en zienswijzen... en doordat ik zat was, waren de remmingen weg en kwam de persoonlijke frustratie bovenborrelen...

Was even mezelf kwijtgeraakt...

Weer een les geleerd...

Comment

Sportief dat je het boetekleed aantrekt. Wat overigens voor mij echt niet nodig is. Maar ik ben benieuwd naar je opzet. Ingeval je er een wezenlijke bijdrage mee levert is dat mooi meegenomen.
                  Succes.
                  Last edited by Xtreme; 14 February 2011, 16:19.

Comment

Ik zou het geen boetekleed noemen, eerder een besefkleed... ik ben iemand die zichzelf altijd probeert te verbeteren... en als ik in de fout ga, dan zeg ik dat ook, ook omgekeerd natuurlijk...

Thanks...

Comment

Wat een gez... freebees krijg je gratis kadootje van de shop als je ze niet wil gooi je ze toch weg of je schenk ze aan een persoon
                      die zelf niet zo veel geld heeft om zaden te kopen Tralalalala
                      God was never on your side..

Comment

Bezig...
                      X