Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
bedoel je sproudpads? kleine ronde jutenschijfjes? gevuld met droge aarde?
als je die in water legt gebeurd er iets wonderbaarlijks
en idd fotoke altij handig
.. heb zelf ff opgezocht het zijn idd sproudpads.. die gaan 6x hoger worden en er gaat zachte aarde inzitten waarin je je zaadje kan steken of kiempje kan steken
indien je deze stap al voorbij bent... Nadat de eerste wortelpuntjes zichtbaar zijn (vanonder of zijwaards door het zakje heen) steek je het in zen geheel in een potje met aarde... (zakje lost op en wortels groeien er gewoon door)
PS je mag bij het verpotten aarde bijvullen tot aan de NIET gekartelde blaadjes...(net eronder)
Sjoeke heeft het over pluggen. Hij vermeldt nergens sproudpads. Kun je uitleggen wat de toegevoegde waarde is van een reactie over sproudpads, terwijl de vraag over pluggen ging? In de seedkit van royal queen zitten geen sproudpads, maar ontkiempluggen. Is het nu zo enorm moeilijk je te beperken tot een antwoord op de vraag die in het topic aan de orde word gesteld?
ik wist zelfs ni da het ook in pluggen bestond :p weer iets bijgeleerd thnx extreme...
en had op site RQS gekeken en geef toe... het ziet er krak hetzelfde uit!!
en dan google germination plugs opgezocht en zo vond ik de zin 'first put them in water...' vandaar dak dacht dat het gewoon de engelse correcte benaming was voor pads...
sorry dak om 3 uur snachts ofzo nog iemand probeer te helpen eh me mijne slaapkop...
Je legt gewoon die plugjes in het water, je zult zien dat ze veeel dikker worden. Daar steek je je zaadje in (ontkiemt of niet, dat is aan jou de keuze), dat zet je in dat plastiek doosje in de zon of op de vensterbank, en dan ga je zien dat je plantje daaruit komt. Als je plantje daaruit komt kun je het met plug en al in de grond steken om voort te groeien .
wat is het verschil tussen sproudpads en kiempluggen? ze zien er hetzelfde uit en volgens de info die ik gevonden heb zijn ze alle2 van cocos en voedingsloos.
Comment