Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

strepen door foto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    strepen door foto??

    Korting op 420shop
    als ik zo vrij mag zijn een iedereen een tip te geven (op 1 na hier op JD)

    gebruik een zonnebril voor je camera lens heb je geen strepen meer hehe.....succes allen
    (op 1 na)
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    #2
    Re: strepen door foto??

    cool wist het nie maar klink wel logich
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

    Comment


      #3
      Re: strepen door foto??

      of neem gewoon 4 foto's snel achter elkaar en je hebt meestal wel geluk dat er eentje sluit tussen de flikker...
      met zonnebril wss wel meer succes
      en op eentje na? welkom op het forum :p

      Comment


        #4
        Re: strepen door foto??

        Met een lagere iso knippen en je witbalans handmatig instellen helpt ook. Post eens een foto van je met zonnebril geknipt.
        Last edited by monty; 14 July 2011, 21:21.

        Comment


          #5
          Re: strepen door foto??

          Ja ben beniewd kweker
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: strepen door foto??

            Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
            of neem gewoon 4 foto's snel achter elkaar en je hebt meestal wel geluk dat er eentje sluit tussen de flikker...
            met zonnebril wss wel meer succes
            en op eentje na? welkom op het forum :p
            welkom op het forum?? ben er langer dan jou denk ik....heb ruimere ervaring....dus idem WELKOM HIER!!!! op 1 na bedoelde ik de persoon die weet dat ik HEM bedoel hehe..... greets en succes met de tip
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #7
              Re: strepen door foto??

              Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
              Met een lagere iso knippen en je witbalans handmatig instellen helpt ook. Post eens een foto van je met zonnebril geknipt.
              post maar waar waarom zou iemadn lopen kloten in een camera als hij niet eens weet wat hij doet......neem gewoon een zonnenbril.
              Foto plaatsen zal niet gaan......heb geen lamp en geen zonnebril!!! ook geen planten helemaal niets!! greets Kweker..............
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

              Comment


                #8
                Re: strepen door foto??

                Lol, prutsen met een zonnebril voor je lens (wat achteraf de scherpte ten nadele is) lijkt me een stuk vervelender dan je apparaat afstellen op de omgeving waarna je een volledig perfecte foto hebt...
                Nuja, heb de zonnebril truc nog niet geprobeerd dus kan er verder niet over meespreken, kan zeker zijn dat het ook werkt, en als dit maar voor enkele foto's dient is dit geen grote last
                Gr

                Comment


                  #9
                  Re: strepen door foto??

                  Doe dan gewoon ff de lampjes uit.

                  Comment


                    #10
                    Re: strepen door foto??

                    Oorspronkelijk geplaatst door buitencana View Post
                    Doe dan gewoon ff de lampjes uit.
                    lekker gezond he......lol
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: strepen door foto??

                      of koop een goeie camera

                      Comment


                        #12
                        Re: strepen door foto??

                        Precies, het is zowizo aan te raden foto's te nemen met flitser in plaats van HPS, dan is de kleur beter te beoordelen.

                        Comment


                          #13
                          Re: strepen door foto??

                          Ik wil weten wie die 1 persoon is Kwak
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: strepen door foto??

                            Vertical banding noise
                            Verschijnsel waarbij op hoge ISO waarden de aanwezige ruis verticale lijnen gaat aannemen.

                            de bandingproblematiek is erg cameraspecifiek, de ene heeft er last van, de andere niet. Dit heeft te maken van de manier waarom de dcc is geconstrueerd. Opvallend is dat de duurdere modellen er meer last van schijnen te hebben. Koop een goede camera gaat in dit geval dus niet op! Vaak is er wel reeds een firmware update om het banding probleem bij hoge iso waardes op te lossen.



                            Verder nog een tip ivm de witbalans.

                            HPS lampen hebben geen continu spectrum en zenden een vrij monochroom licht uit. Voor het oog ziet het licht er geel uit, Doordat bepaalde golflengten in het spectrum van deze lichtbron ontbreken kan er nooit een natuurgetrouwe kleurweergave ontstaan. De witbalans handmatig instellen help een beetje.

                            Om een witbalans te begrijpen, moeten we eerst even kijken waarom dit op onze toestellen zit of achteraf via software aangepast kan worden.De basis is de volgende: elk onderwerp, elk object, elke persoon, gewoonweg alles wat je ziet, is zichtbaar doordat dat onderwerp licht weerkaatst. Zo is het moeilijker om in zwart structuur te zien, vermits de zwarte kleur het licht absorbeert. Daarentegen merk je op een wit laken zeer snel vlekken op, aangezien wit het licht zeer goed weerkaatst. Meer weerkaatsing betekent dus: dus beter zien…Niet alleen wordt het door de weerkaatsing mogelijk om objecten te zien, maar ook een kleur wordt daardoor gevormd. En dat leidt ons tot het volgende: de kleur die een onderwerp weerkaatst, hangt zodoende ook af van de kleur van de lichtbron. Ons menselijk brein is in staat om kleurveranderingen die resulteren uit een ander belichting op te vangen en te corrigeren, maar voor een fototoestel is dat al iets moeilijker. De mens zal een wit voorwerp zowel in de schaduw, als in zonlicht of onder een gloeilamp altijd als wit aanzien. Maar een fototoestel moet dit zelf corrigeren, wat niet altijd perfect verloopt. Neem maar eens een foto van je plant in daglicht, of in je tent of hok onder hps licht. Zonder correcties geeft dit een totaal verschillend beeld.
                            Zo komen we bij het begrip ‘kleurtemperatuur’. Dit is de maat van de kleur die een lichtbron uitstraalt, uitgedrukt in graden Kelvin, vermits kleurtemperatuur de temperatuur is tot dewelke een voorwerp verhit zou moeten worden om licht in dezelfde golflengten uit te stralen.
                            Daglicht wordt conventioneel rond de 5400K geacht, en waarden tussen 5000K en 5500K lijken wit. Lagere kleurtemperaturen, zoals van HPS-lampen, komen geliger over en situeren zich rond de 2000K. Je zult dus je witbalans moeten aanpassen om geen gelige foto’s te krijgen.
                            Telkens als je dus een nieuwe lichtomstandigheid krijgt, verkrijg je eveneens een andere kleurtemperatuur en moet je een andere witbalans instellen. Op slechts weinige toestellen kan je de Kelvin-waarde zelf instellen, maar op alle toestellen kan je wel zeggen in welke omstandigheid je je bevindt, namelijk daglicht, bewolkt, TL-verlichting, enzoverder.
                            Bij lage kleurtemperaturen levert een willekeurige kleine kleurverandering een groter kleurverschil op dan bij hogere kleurtemperaturen.

                            Oplossing:
                            Er bestaat in deze problematiek van kleurtemperaturen een zeer eenvoudige oplossing, namelijk het werken in RAW-bestanden. Bij een foto genomen in RAW-formaat kan je achteraf in een RAW-convertor namelijk zeer snel en eenvoudig de kleurtemperatuur aanpassen. Maar ook vooraf kan je de kleurtemperatuur correct zetten. Een kleine opmerking die nog gemaakt moet worden: ook foto's in JPG of TIFF kunnen achteraf nog aangepast worden, maar dat gebeurt dan niet door de kleurtemperatuur, maar met de curves.
                            Zoals al aangehaald, kan een kleine verandering in de kleurtemperatuur een groot effect hebben. En daarenboven willen we altijd graag de kleuren zoals ze warenen hier komt het nut van een grijskaart kijken.
                            Last edited by monty; 15 July 2011, 12:03.

                            Comment


                              #15
                              Re: strepen door foto??

                              Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                              welkom op het forum?? ben er langer dan jou denk ik....heb ruimere ervaring....dus idem WELKOM HIER!!!!
                              Was eerder sarcastisch bedoeld ivm tweede gedeelte =>
                              Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                              op 1 na bedoelde ik de persoon die weet dat ik HEM bedoel hehe.....
                              En lange tijd op het forum betekend nog altij ni da je alles weet... kijk naar mij... ik zit hier zo dikwijls en doe nog altij meestal men eige goesting :-p
                              en np... altijd kutje om die binnenkweek te fotograferen :-p
                              Voor close ups wil de zelfportret functie nog wel is helpen, samen met ni te dicht gaan staan (bedankt voor die tip HR )

                              Comment

                              Bezig...
                              X