Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Klagen zeuren zagen zeiken doe het hier en niet daar
Re: Klagen zeuren zagen zeiken doe het hier en niet daar
-over 5 uren al terug opstaan
zou eigenlijk moete gaan slapen dus,
-heb honger
-heb zin om er eentje te blowen of gwn een shagje maar
stop nu eindelijk is met iets waar ik niets mee ben
Klopt Vale, maar soms wijk ik van begaande paden af. Beschouw dat maar als een trivialiteit. Mais, c'est le ton qui fait la musique, n'est ce pas? Sans rancune!
Sommige dingen zijn en blijven vermakelijk Vale. In de Lange of Korte Noordstraat in Middelburg (ik weet het niet meer precies, het is te lang geleden dat ik aldaar kwam) stond een groot en schitterend monumentenpand. Onder het naambordje van de eigenaar stond tevens zijn beroep: "Kruier der Neederlandsche Spoorweegen". Dat begreep ik, als 20 jarige niet zo goed. Enkele jaren geleden, dus 40 jaar verder, bezocht ik het Spoorweg Museum in Utrecht en toen kreeg ik enig begrip. Mensen met wat fortuin konden zich inkopen voor een beroep bij de NS., waarna hun "kostje was gekocht". Nadien begreep ik ook het spreekwoord: "zijn kostje is gekocht" (vrij vertaald: hij hoeft geen honger meer te lijden) wat beter.
Comment