Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"zwarte" wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

"zwarte" wiet

Korting op 420shop
    Er was een nieuweling die "zwarte wiet" had en zich afvroeg of het spul verpest was:

Die discussie is gesloten en de aanstichter verbannen (terecht) maar ik was net bezig een antwoord te formuleren. Dat zet ik dan maar even in de chat...

Ik probeer namelijk juist om mijn wiet donkerbruin te curen. Hier bijvoorbeeld:
    maroc_jamaica1.jpg

Links ligt een brok zelf gecurede Maroc; rechts een topje gekochte Jamaica (7.50 euro/gr bij 't Grasje in Utrecht)

Het proces is eenvoudig: Aanstampen, luchtdicht verpakken, 3 dagen op 35 graden laten sudderen, snel drogen. Klaar.

Ik heb alleen een schimmelprobleem. Na 3 dagen begint de wiet duidelijk aangetast te raken. Het brok op de foto is er goed van afgekomen, maar ik heb ook grammen moeten weggooien die helemaal ondergeschimmeld waren. Blijkbaar zit er nog genoeg zuurstof in de zak om schimmel in leven te houden. Ik probeer het nu helemaal zonder lucht, door de wiet eerst te "spoelen" met helium voor ik de zak dichtdoe. Ik ben in dag 2 van het experiment, dus morgen of overmorgen weet ik meer.

Ik was dus nogal verbaasd over de persoon van die gesloten/verbannen discussie. Die grapjas heeft blijkbaar een methode om mooie donkere toppen te maken zonder schimmel, zonder helium, en zonder een flauw idee. Ik had dat graag van hem willen leren. Maar helaas...
    Attached Files
    Last edited by Blani; 14 November 2011, 19:49. Reden: Fout plaatje vervangen

Re: "zwarte" wiet

in de auto5 verkopen ze vacuumzakken voor kledij, ik kan me best inbeelden dat die dr ook in kleiner formaat zijn?

Comment

Vacuumzakken... Dat lijkt me een uitstekend idee. Ik ga eens rondneuzen wat daarmee te rommelen valt. Tenzij de helium Het Wonder blijkt te zijn.

Comment

en wat is het resultaat van die rare droogmanier?
        extra smaak.. ander effect?
        lijkt me efficienter ook om em zo te drogen zeker voor rotvrije weedjes

Comment

De smaak wordt vooral veel zachter. Misschien is hetzelfde te bereiken met maanden zorgvuldig curen op de normale manier, maar ik zoek een snelle methode.

Ik ben gek op buitenlandse wietjes; die vind ik echt heerlijk smaken, veel lekkerder dan enige nederwiet - dus ik zoek manieren om die smaak te krijgen. Ik kom aardig in de buurt ondertussen. Afgezien van de schimmel ben ik best tevreden.

Volgende punt: Welke soorten zich het best lenen voor een cure. Wat ik nu maak ruikt absoluut lekker, maar het ruikt niet sterk genoeg. Ik moet blijkbaar uitgaan van sterk ruikende wietjes. Ik ben heel benieuwd hoe mijn Amnesia zich laat curen. White Widow wordt er erg lekker van; mijn Maroc en Ketama zijn zalig; maar Big Bang eindigt practisch geurloos.

Het schijnt dat bij vrijwel alle cure-methodes de wiet iets aan THC verliest. Je wiet wordt er nooit sterker van - maar van mij hoeft wiet helemaal niet zo sterk. Ik rook graag lekker veel.

Comment

Bij watercuren krijg je ook dit resultaat. Verder kan je je wiet fermenteren.

spacekees schreef er het volgende over:

Fermenteren is niet meer als een natuurlijk rottingsproces op gang laten komen om dat dan ook zo spoedig mogelijk weer te stoppen. Oogst je wiet en begin direct te knippen. Hoe verser de plant, hoe makkelijker het knipwerk is, ook al geven buitenplanten vaak veel meer knipwerk dan binnenplanten. Ben je klaar met knippen, en zijn de buds al losgeknipt van de stengels ...droog ze dan een dag in het donker met goede ventilatie. Vervolgens mik je de hele oogst in een plastic vuilniszak (of meerdere ...lol en knoop die zak(ken) goed dicht. Zet deze zak(ken) een uurtje of 4-5 op een redelijk warme plaats. Je kunt door de zak heen voelen dat de zaak daarbinnen in die zak gaat broeien, en dus het begin van het rottingsproces aangaat. Dat wacht je verder niet af....leg het weer open en zet er weer ventilatie op. Doe dit de 3-de dag nog een keer en je zult zien dat je wiet later zachter oogt en smaakt! Je verliest zo weliswaar een klein percentage THC- gehalte, maar het gewin aan een betere smaak is dusdanig groot dat zulks in het niet valt. Zaak is wel dat je in het donker moet drogen...vooral de eerste 5-6 dagen. Je kunt je wiet na het drogen het best koel en luchtdicht bewaren. Invriezen is echt Duits, en om eerlijk te zijn heb ik er geen ervaring mee die negatief is. Zaak is wel dat erg jonge (direct na het drogen) wiet nog niet rijp is. Net als met wijn heeft je kruid een beetje tijd nodig om te rijpen en minder wild te zijn. In Marokko leerde ik dat de planten na het drogen minimaal 3 maanden moesten drogen/ liggen/ rusten om er stuf van te kunnen zeven die rijp overkwam. De ervaring leerde ook dat de wiet (kiff) in Marokko van het jaar ervoor zich toffer liet zeven dan jongere marihuana. Meer opbrengst en een zachtere volle en rijpere smaak was het effect.

Comment

Watercuren heb ik geprobeerd, maar daarmee verlies ik weer te veel van de smaak. Die methode van spacekees kende ik nog niet; da's ook het proberen waard. Ik had me al wel verdiept in de originele, buitenlandse methodes en zelfs de strainhunters-videos doorgespit naar informatie.

Laat me mijn laatste experiment even beschrijven:
              Ik heb een donker electrisch oventje dat nauwkeurig op een lage temperatuur in te stellen valt; dat staat op 35 graden. Daarin gaan 4 toppen:
              - 1 top gaat open in de oven en is een dag later droog, en lichtgroen.
              - 1 top gaat in een vaasje 3 dagen in de oven. Het staat er dan nog fris en groen bij. Na snel drogen is de kleur is nog steeds lichtgroen. De smaak is vrijwel gelijk aan de snelgedroogde top.
              - 1 top losjes in een plastic zak 3 dagen in de oven. De top is wat donkerder groen met een bruine waas. De smaak is veel zachter geworden.
              - 1 top stijf verpakt in plastic 3 dagen in de oven. De top komt er donkergroen/bruin uit en droogt naar bijna zwart. De smaak is superzacht.
              (1 top gaat in een vaasje 3 dagen naast de oven. Het staat er dan nog fris en groen bij. Na snel drogen is de kleur is nog steeds lichtgroen. De smaak is iets zachter dan zowel de snelgedroogde top als de top-in-vaas-in-oven.)

Blijkbaar heeft vocht er mee te maken - maar dan wel vocht van buiten, anders zou de top in het vaasje ook bruin zijn geworden. Misschien heeft zuurstof ermee te maken, of een gebrek daaraan - vandaar mijn test onder helium. Misschien moet je wiet persen om het goed te kunnen curen - dat heb ik ergens gelezen over tabak.

Ik ga erachter komen - maar het is lastig experimenteren. Curen doe je met verse wiet, en die is helaas beperkt beschikbaar. Ik oogst nu kleine, eigenlijk te vroege topjes van mijn Indica's om mee te testen - en rook me dus helemaal gek aan de samples. Het leven is hard...

Ik zou ook eigenlijk veel methodes tegelijk moeten proberen, maar dat kost me teveel wiet. Ik zou ook eigenlijk fatsoenlijk moeten documenteren, maar daar ben ik te stoned voor. Ik ben zeker te stoned om al mijn experimenten te onthouden, dus het is een beetje een puinhoop allemaal... maar laat me maar schuiven. Er gaat wat lekkers uitkomen.

(Mijn eerdere experiment met "sugarcure" heb ik opgegeven, na een vreselijk vies, hoesterig jointje Big Bang dat ik na 1 trek heb uitgedrukt.)

Aanvulling: Topje WW geknipt voor de spacekees-methode. Gaat morgenavond 5 uur lang verpakt in de oven op 35 graden.
              Last edited by Blani; 15 November 2011, 00:52. Reden: aanvulling

Comment

- 1 top losjes in een plastic zak 3 dagen in de oven. De top is wat donkerder groen met een bruine waas. De smaak is veel zachter geworden.
                - 1 top stijf verpakt in plastic 3 dagen in de oven. De top komt er donkergroen/bruin uit en droogt naar bijna zwart. De smaak is superzacht.
                afwezigheid van zuurstofgrondhash.
                Last edited by monty; 15 November 2011, 03:16.

Comment

Weet je hoe shag gemaakt wordt?
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

dat fermenteert ook een week of tien meen ik. maar ook gebleekt en op smaak gebracht met toevoegingen.

Comment

Leuk iemand die expirimentjes uit voer ik blijf je volgen want ben wel nieuwschierig

Ik zelf vind verse wiet pas lekker te roken na
                      3 weken in schuur drogen
                      3 weken in doos drogen
                      6 weken in weckpot cure
                      God was never on your side..

Comment

Tabak wordt (volgens internet) gecured in een aantal cycli van drogen en weer bevochtigen. Het proces duurt maanden. In de laatste bevochtiging wordt een "saus" toegevoegd, van suiker en een handvol smaakstoffen als drop.

Droge wiet her-bevochtigen en fermenteren heb ik ook gedaan. Daar komt een heel prettig wietje uit, maar wel met een bijsmaakje. Niet eens een fout bijsmaakje, maar toch: Ik had dat liever niet. Verder dus met verse wiet.

Comment

Ik heb ook ergens op internet gelezen dat nicotine niet kankerverwekkend is maar wel uiterst verslavend. Een heleboel andere stoffen die bij het verbrandingsproces vrijkomen zijn wel kankerverwekkend.

Comment

Bijna zwart
                            God was never on your side..

Comment

De helium-samples zijn klaar. Een succes is het niet: Precies hetzelfde resultaat als met lucht, tot en met de schimmels toe. Dat kan verschillende dingen betekenen:
                              - De plant blijft nog even zuurstof afgeven
                              - Mijn helium was niet zuiver
                              - Mijn spoelmethode is een lachertje
                              - Die plastic zakjes zijn nog minder dicht dan ik al dacht.

Het is wel weer een mooi donker wietje geworden, als je de schimmel wegdenkt. Hier is een foto van het nog natte eindproduct (helium/lucht samples op hun eigen zakjes; een vers referentietopje erboven)
                              helium_lucht001.jpg

En na een dag drogen op 35 graden:
                              helium_lucht003.jpg

Van het refentietopje (gedroogd in 1 dag op 35 graden) waren de trichomen nog helder:

helium_lucht002.jpg

In de gecurede zijn ze prachtig bruin geworden:

helium_lucht004.jpghelium_lucht005.jpg

Maar bruin is niet "goed" of "slecht". Het gaat om de smaak - daar ga ik me straks in verdiepen.

Wat verdere experimenten betreft: De Spacekees-methode draait, en ook een Spacekees-variant, die iedere dag ongeveer 12 uur ingepakt in de oven ligt en 12 uur los erbuiten.

Ik heb nog een maand om me klaar te maken voor de Thai. Die wil ik perfect hebben.
                              Last edited by Blani; 16 November 2011, 20:23.

Comment

Bezig...
                              X