Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"zwarte" wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: "zwarte" wiet

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
    Ik heb nog een maand om me klaar te maken voor de Thai.
    eum...zou je haar dat niet laten doen Blani ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ze leunt zwaar op me, Moreweed. Een echte trut: Zulke hoge hakken dat ze niet meer kan staan, en zuipen, dat kreng! Ik geef haar nog even haar zin - maar wacht maar tot ik haar droogleg en 3 dagen in het donker zet! Dan ben ik degene die lacht!

Comment

De helium-samples zijn klaar. Een succes is het niet: Precies hetzelfde resultaat als met lucht, tot en met de schimmels toe. Dat kan verschillende dingen betekenen:
        - De plant blijft nog even zuurstof afgeven
        - Mijn helium was niet zuiver
        - Mijn spoelmethode is een lachertje
        - Die plastic zakjes zijn nog minder dicht dan ik al dacht.
        die zakjes zijn verre van luchtdicht.

Ik las eens ergens , weet niet meer waar, van een gast die werkte met CO2 patronen voor een slagroomspuiten om zijn O22 uit een slagroomspuit in. Hij deed dit om de wiet langer houdbaar te maken (oxidatie voorkomen) . Hij gaf aan dat hij zo potten 3 tot 5 jaar had bewaard en er nauwelijks potentie verlies was.

CO2 is zwaarder dan lucht dus je lucht verdrijven in een weckpot zou geen probleem moeten zijn.

Verder denk ik toch dat hetgeen waarnaar je zoekt veroorzaakt is door vrij vochtige verse wiet onder druk (geperst in blokken (bricks) en warmte te laten fermenteren. Ik denk dat de clou hem in de met een autokrik (6 ton of zo) geperste blokken zit.

Comment

CO2 is een heel ander gas dan helium. Helium doet helemaal niets, terwijl CO2 de omgeving verzuurt. Misschien is dat juist wel beter.

Ik heb zelf feestjes gegeven met zo'n slagroomspuit, alleen dan niet met CO2 maar met lachgas. Is dat tegenwoordig vervangen door CO2? Een mens mag ook geen lol hebben...

Wat bricks betreft zie ik allemaal problemen. Druk uitoefenen lukt wel met een bankschroef (ik heb toch geen kilo's om te persen) maar persen gaat toch niet met een enkel grammetje. Ik zou mijn testmonsters toch wel 5 gram moeten maken om iets te kunnen persen. Dan nog beschimmelt waarschijnlijk een deel van het oppervlak - en hoe kleiner het sample, hoe groter de relatieve oppervlakte. Ik zou dus eigenlijk de hele Thai in 1 blok moeten persen - en dan 2 maanden wachten en hopen dat het niet vreselijk mis gegaan is.

Dan zou ik nog moeten testen hoe vochtig de wiet moet zijn. Mijn gok is, dat Thaise wiet een behoorlijk eind gedroogd is als het geperst wordt. Je gaat geen 80% water persen en smokkelen. Als ik het zelf moest doen, dan zou ik persen als de blaadjes nog net niet breken. Maar dat zegt niks over de hoeveelheid water in de takken.

Dan nog duurt het zo vreselijk lang. Dat moet te versnellen zijn met de juiste omgeving en temperatuur.

Ik ben best tevreden over mijn 3-dagen-zweet-cure, als ik die schimmel maar onder controle krijg.

Comment

timing is dan een cruciale factor denk ik Blani, je kan nauwelijks voorkomen dat je wiet hier en daar wat sporen oppikt voor het gecured gaat worden. En dat curen lees ik hier als een soortemet van schimmelparadijs... En wat zeker ook een rol speelt is die hoeveelheid (wat je zelf al aangaf). Met zo'n klein beetje is elke besmetting of overgroei meteen einde oefening, grotere hoeveelheden kunnen wat verlies dragen. Maar goed :
            -Timing van wanneer curen > wiet wat verder in laten drogen voordat je ermee aan de gang gaat
            -Timing tijdens curen : behandeling afwisselen -zoals in dat stukje van SpaceCees- met geventileerd uitruften

Wat ook nog een mogelijkheid zou zijn -maar wel van de wat vagere komaf- zou introductie van microleven zijn bij het curen. Competitie introduceren om zo overgroei door een soort in bedwang te houden.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik heb zelf feestjes gegeven met zo'n slagroomspuit, alleen dan niet met CO2 maar met lachgas. Is dat tegenwoordig vervangen door CO2? Een mens mag ook geen lol hebben...
              Ahje laggas idd ik haalde dat door elkaar co2 zou idd de zaak verzuren. helium is natuurlijk wel een inherent gas.

Comment

Er is weer een ronde samples klaar, allemaal White Widow:
                foursamples.jpg

1: Snel gedroogd op 35 graden
                2: Spacekees methode: 5 uur ingepakt in de oven, vier dagen los buiten de oven, 5 uur ingepakt in de oven
                3: 4 dagen lang in de oven, iedere dag 2 uur los, verder ingepakt
                4: 4 dagen ingepakt in de oven (foto na verwijdering schimmel)

Samples 2 en 3 waren na de behandeling rookbaar droog. Dat was eigenlijk niet de bedoeling: Ik had ze wa natter willen houden tijdens het proces, maar dat is lastig met kleine topjes. Het zij zo.

Methode 4 neemt veel van de geur weg, maar laat een zacht wietje over. Nummer 3 doet hetzelfde, maar in iets minder mate.

Nummer 2, de spacekees-methode, is een eigen alinea waard. Dat zou namelijk wel eens mijn favoriet kunnen zijn. De wiet is niet minder gaan ruiken, maar wel anders. Het scherpe, bijtende terpentine-aroma is er vrijwel helemaal af; daarvoor in de plaats is een veel ronder, rijker aroma boven gekomen.
                Best een lekker wietje, die Widow!

Comment

Dit leert ons dat je het moet fermenteren voor een paar uur en dit proces moet stoppen door het uit te leggen en te drogen. Herhalen akan dus. kees had het over 3 x. Lucht je geheel niet en laat je het te ver fermenteren krijg je schimmels en breek je teveel aromaten af. Ik vind het echt super hoe je deze test aanpakt. Pas wel op met schimmel. Sporen in je longen is niet het alles gezondste.

Comment

Ik "cure" met een laag rijst op de bodem vd weckpot, gaasje of iets dergelijks erbovenop, dan de oogst erop.
                    Dit totdat de weed naar mijn mening de juiste smaak heeft (vaak wanneer ie bruin wordt).
                    De rijst zorg ervoor dat het overtollige vocht wat schimmel kan veroorzaken, opgenomen wordt.
                    Dit werkt voor mij perfect!

Comment

Bezig...
                    X