Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom weten we alles beter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Last edited by Xtreme; 25 November 2011, 11:13.

    Comment


      #17
      Re: Waarom weten we alles beter?

      Last edited by ceBep; 25 November 2011, 16:03.

      Comment


        #18
        Re: Waarom weten we alles beter?

        Vale, dit was als een algemeen topic bedoeld zonder de intentie iemand te bruuskeren. Als iemand geadviseerd wil worden dan moet daar uiteraard op gereageerd worden. Als iemand een faliekant verkeerde set-up maakt dan ligt het voor de hand een andere oplossing aan te dragen. Maar ingeval iemand, na kennelijk goed te hebben nagedacht een goede set-up presenteert, acht ik het niet zo zinvol dat een enkeling of vaak velen gaan aandragen hoe zij dit zouden doen. De vraagsteller vraagt niet meer of minder of zijn set-up goed is en vraagt niet hoe anderen het zouden doen. Dat is een simpele gesloten vraag, waarop alleen het antwoord ja of nee kan luiden.Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden. Zolang de persoon in kwestie maar in Rome aankomt dan heeft hij bereikt wat hij wilde en nog op zijn eigen manier ook.
        Zo moeilijk is het toch niet om een discussie zuiver te houden? Je hoeft alleen maar meningen van feiten te onderscheiden en een onderscheid te maken tussen relatieve en absolute begrippen. En het is toch ook niet moeilijk om je te beperken tot een antwoord op een gestelde vraag en te onderkennen of er sprake is van een open of een gesloten vraag??
        Vind je het vreemd dat mijn verbazing gewekt wordt als een forumlid tegen een ander forumlid zegt: "Xtreme ziet liever dat". De enige die mijn zintuiglijke waarnemingen het beste kent ben ik immers zelf. Een ander kan nu eenmaal niet weten wat ik liever zie, tenzij ik hem dat vertel. En als ik iets liever anders zie, dan heb ik daarbij de hulp van een ander niet nodig om dat te verwoorden: mijn mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voorziet daar ruimschoots in.
        Maar nogmaals, het was geenszins mijn bedoeling om op de persoon te spelen. Ik heb nergens een naam genoemd en tussen de regels door zul je ook niemand kunnen herkennen om de doodeenvoudige reden dat ik niemand op het oog had.
        Last edited by Xtreme; 25 November 2011, 18:23.

        Comment


          #19
          Re: Waarom weten we alles beter?

          Maar ingeval iemand, na kennelijk goed te hebben nagedacht een goede set-up presenteert, acht ik het niet zo zinvol dat een enkeling of vaak velen gaan aandragen hoe zij dit zouden doen. De vraagsteller vraagt niet meer of minder of zijn set-up goed is en vraagt niet hoe anderen het zouden doen. Dat is een simpele gesloten vraag, waarop alleen het antwoord ja of nee kan luiden.Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden. Zolang de persoon in kwestie maar in Rome aankomt dan heeft hij bereikt wat hij wilde en nog op zijn eigen manier ook.

          Als je een goed overdachte set-up presenteert stel je ten eerste de vraag al niet meer of deze wel goed is......hij is goed en je presenteert het.
          M.a.w. er bestaan dus wel degelijk twijfels of deze goed overdachte set-up wel zo goed is, anders werd er geen vraag gesteld! Dat bepaalde leden dan suggesties aandragen om deze te verbeteren, al dan niet naar hun inzien of ervaringen kan ik niet verwonderlijk vinden! Je stelt een vraag, dus verwacht antwoorden!!
          Een gesloten vraag heeft al een antwoord, is dus geen vraag meer en hoeft dus ook niet ter discussie gesteld worden.

          Mocht iemand zich aangesproken voelen door jou of door een topic van jou, dan heeft diegene een discussie met jou. Dit geldt voor elk lid op de site btw!
          Houd dit dan persoonlijk en los het op via een PM/msn/mail o.i.d.
          Niemand zit te wachten op een stel kemphanen die hier ellenlange uiteenzettingen presenteren in de vorm van een discussie in een open topic welke niks met het onderwerp te maken heeft.....
          (ik weet ook niet alles en zeker niet beter, maar het boven gemelde kan ik je wel mededelen, hierover is geen discussie mogelijk btw.)

          Comment


            #20
            Re: Waarom weten we alles beter?

            Vale ik ben het wel met je eens, maar ik vind dit soort comments toch wel zinvol hoor:

            kan dit zo?

            Ja het kan zo, maar ik zou zelf dat vervangen door dit....

            Is toch alleen maar advies??
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #21
              Re: Waarom weten we alles beter?

              Jazeker, daar heb je volkomen gelijk in.
              Als erom gevraagd wordt, geef je toch gewoon een antwoord die volgens jou


              Last edited by ceBep; 25 November 2011, 20:03.

              Comment


                #22
                Re: Waarom weten we alles beter?

                Ik doe wel is een grapje als antwoord geven
                En ik doe soms ook wel beetje pesten als antwoord ... maar ik maak het altijd weer goed

                Tis heel makkelijke toch iemand stel een vraag en hou het bij die vraag maar geef andere ook de ruimte om hun antwoord te geven.
                en hou het daar dan bij.

                Vraag Antwoord Klaar Topic sluiten

                Als het zo zou gaan krijgen we een opgeruimd forum met meer over zicht.
                Heb je meer vragen open een enigen verslag /topic en iedereen zal met je mee kijken en helpen.
                God was never on your side..

                Comment


                  #23
                  Re: Waarom weten we alles beter?

                  Niet alles is serieus of moet serieus zijn bella, da's ook weer zo saai
                  Gelukkig doe jij ook geregeld een duit in het zakkie!

                  Ff inhaken op het sluiten:
                  Als het "klaar" is wordt het gesloten indien de starter erom vraagt. Of er een melding van gemaakt wordt aan de crew.
                  Sommige blijven open omdat daar verder gevraagd kan worden door anderen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Waarom weten we alles beter?

                    goed, dan wil ik nu graag 2 puntzakken friet bij je bestellen
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #25
                      Re: Waarom weten we alles beter?

                      Met of zonder....

                      Comment


                        #26
                        Re: Waarom weten we alles beter?

                        zonder met graag


                        dwalen we af nou ? nee toch...
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #27
                          Re: Waarom weten we alles beter?

                          Ook een dwaallicht brengt licht in het duister...soms

                          Comment


                            #28
                            Re: Waarom weten we alles beter?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                            Maar ingeval iemand, na kennelijk goed te hebben nagedacht een goede set-up presenteert, acht ik het niet zo zinvol dat een enkeling of vaak velen gaan aandragen hoe zij dit zouden doen. De vraagsteller vraagt niet meer of minder of zijn set-up goed is en vraagt niet hoe anderen het zouden doen. Dat is een simpele gesloten vraag, waarop alleen het antwoord ja of nee kan luiden.Er zijn immers meer wegen die naar Rome leiden. Zolang de persoon in kwestie maar in Rome aankomt dan heeft hij bereikt wat hij wilde en nog op zijn eigen manier ook.

                            Als je een goed overdachte set-up presenteert stel je ten eerste de vraag al niet meer of deze wel goed is......hij is goed en je presenteert het.
                            M.a.w. er bestaan dus wel degelijk twijfels of deze goed overdachte set-up wel zo goed is, anders werd er geen vraag gesteld! Dat bepaalde leden dan suggesties aandragen om deze te verbeteren, al dan niet naar hun inzien of ervaringen kan ik niet verwonderlijk vinden! Je stelt een vraag, dus verwacht antwoorden!!
                            Een gesloten vraag heeft al een antwoord, is dus geen vraag meer en hoeft dus ook niet ter discussie gesteld worden.


                            Mocht iemand zich aangesproken voelen door jou of door een topic van jou, dan heeft diegene een discussie met jou. Dit geldt voor elk lid op de site btw!
                            Houd dit dan persoonlijk en los het op via een PM/msn/mail o.i.d.
                            Niemand zit te wachten op een stel kemphanen die hier ellenlange uiteenzettingen presenteren in de vorm van een discussie in een open topic welke niks met het onderwerp te maken heeft.....
                            (ik weet ook niet alles en zeker niet beter, maar het boven gemelde kan ik je wel mededelen, hierover is geen discussie mogelijk btw.)
                            Dat ben ik volstrekt niet met je eens Vale: een gesloten vraag is wel degelijk een vraag.

                            Vragen zijn onder meer in te delen in open, gesloten en keuze vragen. Ik zal dat illustreren met 3 voorbeelden:

                            Op een open vraag zijn een heleboel antwoorden mogelijk, vaak in de vorm van een opsomming. Zo'n vraag begint altijd met een vragend voornaamwoord. Een voorbeeld: Welke (= vragend voornaamwoord) wietsoorten heb je ooit wel eens gerookt? Misschien bestaat het antwoord wel uit een opsomming van 25 of meer soorten.

                            Op een gesloten vraag zijn 2 antwoorden mogelijk. Zo'n vraag begint altijd met de persoonsvorm van een werkwoord. Een voorbeeld: Heb (= peroonsvorm 2e persoon enkelvoud van het werkwoord hebben) je ooit cannabis gerookt? Het antwoord kan alleen maar bestaan uit ja of nee.

                            In een keuze vraag zijn de antwoorden reeds gegeven in de vraagstelling: je hoeft alleen maar te kiezen welk antwoord op jou betrekking heeft. Voorbeeld: Ben je voor of tegen het legaliseren van cannabis? Hier kun je alleen maar kiezen tussen voor of tegen.
                            Last edited by Xtreme; 29 November 2011, 09:57.

                            Comment


                              #29
                              Re: Waarom weten we alles beter?

                              Laten we de retorische vraag ook vooral benoemen hier Xtreme, die komt ook nog wel regelmatig voor ...
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                Re: Waarom weten we alles beter?

                                En dan nog de suggestieve vragen,controlevragen, isolatievragen en tegenvragen. ghehehe

                                Comment

                                Bezig...
                                X