Ergens in februari 2012 komt de regering met nieuwe bezuinigingsvoorstellen/lastenverhogingen. Ik stel voor dat we meedenken en ook wat bezuinigingsvoorstellen indienen.
Mijn idee:
-ontwikkelingshulp in zijn geheel afschaffen;
-joint strike fighter: niet kopen;
-subsidies publieke omroepen: in zijn geheel schrappen;
-subsidies politieke partijen: afschaffen;
-kinderopvang: alleen bij een kostendekkende bijdrage van de ouders;
-kinderbijslag: geheel afschaffen of alleen toekennen voor de eerste 2 kinderen;
-fietsers en bromfietsers: ook laten meebetalen aan de wegenbelasting;
-parkeergeld heffen bij automobilisten die hun auto niet stallen op eigen terrein maar op de openbare weg;
-zwangerschaps- of ouderschapsverlof: mag, maar dan wel op eigen kosten: geen uitkering meer;
-ziektedagen korten op het te goed aan vakantiedagen;
-alle uitkeringsgerechtigden beneden de 65 jaar verplichten tot maatschappelijke dienstverlening als tegenprestatie voor hun uitkering;
-verplicht onderzoek van de ongeboren vrucht bij zwangerschap om die te onderbreken bij afwijkende genetica: besparing op de toekomstige Wajong;
-de pil van Drion in het ziekenfondspakket.
Mijn idee:
-ontwikkelingshulp in zijn geheel afschaffen;
-joint strike fighter: niet kopen;
-subsidies publieke omroepen: in zijn geheel schrappen;
-subsidies politieke partijen: afschaffen;
-kinderopvang: alleen bij een kostendekkende bijdrage van de ouders;
-kinderbijslag: geheel afschaffen of alleen toekennen voor de eerste 2 kinderen;
-fietsers en bromfietsers: ook laten meebetalen aan de wegenbelasting;
-parkeergeld heffen bij automobilisten die hun auto niet stallen op eigen terrein maar op de openbare weg;
-zwangerschaps- of ouderschapsverlof: mag, maar dan wel op eigen kosten: geen uitkering meer;
-ziektedagen korten op het te goed aan vakantiedagen;
-alle uitkeringsgerechtigden beneden de 65 jaar verplichten tot maatschappelijke dienstverlening als tegenprestatie voor hun uitkering;
-verplicht onderzoek van de ongeboren vrucht bij zwangerschap om die te onderbreken bij afwijkende genetica: besparing op de toekomstige Wajong;
-de pil van Drion in het ziekenfondspakket.
Comment