Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raad de grammen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Raad de grammen!

Korting op 420shop
    Beste forumleden,
    Net een maatje van mij geholpen hashis te maken van XXXXXX vol, hij vroeg dit aan mij omdat ik de materialen heb en meer ervaring met het maken van hashis.
    Het knipafval was helaas van slechte kwaliteit (fanbladeren en alles) dus de hashis is ook niet van opperkwali. maar zeker goed te roken!!
    Het resultaat mag het wezen, het was ong XXXX Voor de hulp en tijd heb ik een paar brokken van hem gehad:IMG_5438.jpgIMG_5439.jpgIMG_5440.jpgIMG_5441.jpg

Nu vraag ik mij af hoeveel jullie schatten dat dit is?
    Ik heb het al gewogen en over een paar dagen post ik hoeveel het is.
    Ben benieuwd wie er dicht bij kan gokken!
    Last edited by vissenoog; 7 May 2012, 19:42. Reden: 2 maal hoeveelheid gecensureerd met XXX i.v.m. aantallen die niet bij het hobby imago van dit forum passen. ( SORYY VALE)
    sigpic

Re: Raad de grammen!

...............
    Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 18:35.

Comment

42 gram.

Comment

33 gram

nice! en smookse vooral!

Comment

ziet er best goed uit. 38 gr

Comment

27gr. valt hier iets mee te winnen?

Comment

ik hou het op 51gr
              Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Ik denk rond de 80 gram

Comment

30 grammen
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ik zou echt niet durven zeggen hoeveel het is Vissenoog, het ziet er in iedergeval wel heel lekker uit !
                    Zou je mij een keer uit willen leggen hoe je deze mooie brokken hasj maakt?

Alvast bedankt,

Lazy Ass Grower

Comment

Thx ik zou het proberen uit te leggen:
                      Ik heb een oude box die voor alles en nogwat gebruikt wordt, dit van alles en nogwat slaat er ook op dat ik daar geen foto's ga maken. deze kunnen mij later worden terug gerekend, je weet wel wat ik bedoel.
                      Er staat een oude IBC tank in met zoon handig kraantje, het ventiel is hier uitgesloopt en opgevult, gekoppelt aan een slang die in serie staat met een klein electro pompje met ingebouwd terugslagventiel.
                      Voor de binnekant van de tank heb ik op mijn werk schuimfilter gemaakt van een rooster met gaten. De tank ziet er nieuw zo uit:IBC_1.jpg
                      Aan de bovenkant heb ik toen een groot gat gezaagt en 2 planken erop gezet met een bout moer en extra grote ring. Dit zorgte voor een soort standaart waar ik een accutol tegen heb gezet met een 10mm draadeind waar 2 platte strippen op zijn gelast
                      De meng stang kwam ong tot de helft vd tank.
                      Verders het knipafval in de tank, kraanwater bijgevuld en ong 60 liter ijsblokjes erbij van een kennis die in een viszaak werkt. ijsblokjes uit de winkel zijn fcking duur per liter, en die van de vishandel zijn ook gewoon gemaakt van rijn drink water.
                      Nou klotsen klotsen klotsen ong 1 uur, 2 joints en 2 accus verder was het goed gemengt.(het is in totaal 2 keer gedaan dus 2 uur en 4 accus, met minder water en zonder ijsblokjes.) Nu de pomt aan gezet en het filter houd alle meuk tegen.
                      Het bruine water komt nu via een slang in een pvc pijp die met strapbanden op op een houtte frame is vastgezet.
                      Hier een plaatje:

Dit hele geheel zou je dus rechtop moeten zien en de buizen in elkaar geschoven.
                      De slang hing er in net als dat je slang van je wasmachine in een dikkebuis hangt. Door de zwaartekracht ging liep het overige water weg naar de put buiten mijn hok.

-pvc buis met lange 'slide' en afgebraamde kanten 250mm en 125mm + vernouwing van 250 naar 125
                      -filter 1= industrieel grof oliefilter van mijn werk dikte onbekent.
                      -filter 2= niet van industriele kwaliteit maar wel sterk en met een grotere dichtheid kwa doorlating.
                      -filter 3= een waterfilter van mijn werk met een heel lage dichtheid van 40 micron
                      alle 3 de filters waren voorzien van een stale rand maar dit bleek weinig nut te hebben de filters waren namelijk breder dan de buizen. zo konden ze wel makkelijk tussen de schuifrand gestoken worden.

Nu was het een kwestie van steeds een kleine partij water oppompen en als we het gevoel kwegen dat er alweer een laag inzat haalde we de slang eruit, de strapbanden los en spoelde we de pijpen en filters uit met zo weinig mogelijk water in een tonnetje dat als chemicalienvat is gebruikt, zoon blauwe met witte schroefdop. Dan de zooi weer in elkaar en de volgende lading water.

De kleinere geconsentreerde hoeveelheid water vervolgens heel rustig gefiltert met de filterbuis zonder het bovenste gedeelte en de 2 eerste filters
                      De ladingen die we er nu uit kregen waren al vrij droog, deze zijn op een keukendoek gekiepert met een ventilatortje erboven en hierna in dik wikkelfolie gedaan. Hierna naar de appie gereden en saucijzenbroodjes gehaalt, naar huis en de oven aan de hashis in natte kranten gewikkeld en voor een kleine poos in de oven op 200 graden, en toen even later de broodjes er in zaten begonnen met persen.
                      Attached Files
                      sigpic

Comment

Ik heb bij mijn huis een overlappend stukje muur hier hebben we met een autokrik en 4 dikke ijkenhoutte balken + 1 plaat de bal hash tot een rechthoekig blok geperst.
                        We gingen iets te ver want ik zag een paar scheurtjes in de voeg van de baksteen komen waartegen geperst werdt oops. maar niks aan de hand me huis staat nog overeind
                        en ja voordat je het weet ben je 10 uur verder en een paar brokken hash rijker
                        sigpic

Comment

Zeg rond 50 gram, ziet er verder goed uit!
                          Last edited by evert2008; 9 May 2012, 08:57.

Comment

@
                            Heb enkel water en ijsblokjes gebruikt om de haartjes een beetje los te schrikken het knipafval was geeneens ingevroren
                            Het maken van olie is veel leuker om te doen en het rokertje is lekkerder dit heb ik wel 2 keer gedaan met buitenwiet toppen maar hier kunnen wij het niet over hebben want het is ILLIGAAL in nederland en ongewenst op dit forum helaas maar waar.
                            sigpic

Comment

45,3 gram, heb ik het nu gewonnen?

Comment

Bezig...
                              X