Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

soort stof op je bladeren wat er aan toe doen op natuurlijke basis (meeldauw)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

soort stof op je bladeren wat er aan toe doen op natuurlijke basis (meeldauw)

Korting op 420shop
    images.jpg heeft u ook dit probleem en u wilt geen gif spuiten lees hier dan de oplossing

u hebt niet veel nodig olijf olie een knoflook teen 500ml water en 24uur geduld een lege schone fles
    en vernevelaar

u neemt een knoflook teen die snijd u zo fijn mogelijk en doet u in de schoon gespoelde fles
    voeg 500ml water er aan toe en een dopje olijf olie doe de dop op de fles en schudden maar voor twee volle min
    vervolgens zetje het in en donker kast voor 24uur
    24uur later neemt men 10ml van het mengsel en voegt er gewoon 1l kraanwater aan toe lauw
    een keer goed schudden 1min
    vernevel een dunne laag over u plant/en als de lampen ongeveer 1tot2 uur uit zijn (doe dit niet als de lampen branden wand dan krijgt u plant brand plekken
    herhaal dit 2x in een week en u ziet dat het zonder gif ook kan

NOG EEN TIP

heeft u last van insecten
    natuurlijke oplossing is rabarber pak 500ml water een rabarber steel blend het even en voeg het toe aan u voeding (hou rekening met ph verhoging en of ec )
    de zure smaak van de rabarber trekt in de plant en insecten proeven dat en gaan zelf weg
    gebruik dit niet meer bij de laatste week van de plant tijdens het spoelen
    voor smaken te voorkomen tijdens het roken

Re: soort stof op je bladeren wat er aan toe doen op natuurlijke basis (meeldauw)

Mooie rabarbertip!

Dooroken

Comment

Re: soort stof op je bladeren wat er aan toe doen op natuurlijke basis (meeldauw)

Olijfolie en knoflook tegen meeldauw ?
      Wat doet dat, werkt dat echt, of is het alleen even onzichtbaar ?

Die rabarber kende ik.
      Aan het begin van het moestuin-seizoen druk ik stukjes rabarber (2-3cm) naast de koolplanten in de grond.
      Dat werkt redelijk goed om koolvlieg en ander ongedierte af te weren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hey qnq

ik had al stekjes gekregen met meeldouw er in heb die behandelt een keer met die knoflook en heb ze niet meer had het ook maar gelezen en gewoon geprobeerd en het werkt kijk maar naar me planten dus als je je aan de verhoudingen houd
        de knoflook bestrijd de schimmel

Comment

Dat ga ik eens proberen, baad het niet schaad het niet, lijkt me zo. Bedankt voor de tip

Comment

Danku! Morgen maar kijken of het werkt, zou fantastisch zijn

Comment

Bezig...
            X