Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@Greatshape4U: Je post je vragen in een topic dat niemand meer volgt omdat het volstaat met onzin.
Je kunt beter een eigen topic starten met je vragen, in een toepasselijk subforum. Stel je ook even voor in het juiste subforum. Daarna zul je veel zinniger antwoorden krijgen.
Toch even een heel kort antwoord: Flikker die LED eruit en gebruik alleen HPS.
Flikker die led eruit is ook de oplossing niet, toch niet met deze plant want 10cm over tussen de top en het dak van je hok is veel te weinig voor een hps... Als je 1m80 hebt zou ik voor 400 of 600 gaan ... Maar nu niet meer tis te laat voor, je plant is te hoog om er nog een hps boven te hangen vrees ik, maar de volgende rit zou ik niet twijfelen, gelijk een hps erboven!
Kijk, hier zijn wat snel genomen foto's (met phone genomen en onder red/blue led light, niet echt kwaliteit maar beter dan niks). Enkel die amnees is zo hoog. White widows zijn een stuk lager dus dacht die hps in een hoek te hangen zo ver mogelijk van de amnees. Is 50cm hoogte boven de plant genoeg voor HPS van 400w? Of denken jullie dat ik beter gewoon bijwarm met een electr. kacheltje ofzo? Wil uiteraard stroomverbruik zo laag mogelijk houden vandaar mijn idee om er een HPS bij te hangen en hopen dat die ook in voldoende warmte voorziet. Krijgen jullie 't warm genoeg met een HPS only in een hok van 1,8x1,8m of verwarmen jullie ook dan nog bij?
@Greatshape4U: Je post je vragen in een topic dat niemand meer volgt omdat het volstaat met onzin.
Je hebt gelijk, ik poste hier omdat ik eigenlijk op zoek was naar info omtrent led grow (wat schaars is) en hoopte dus in deze thread antwoorden te krijgen. Ik wacht nog even af hier en indien ik er hier niet uitraak probeer ik een nieuwe topic. Me voorstellen doe ik ook wel es straks.
Last edited by greatshape4u; 30 September 2012, 13:08.
het ziet er goed uit man
welke leds gebruikje
het ziet er mij een gave bak uit
ik heb iets geleerd van brain een vriend van de usa
die heeft me verteld als je ,je kweek ruimte 28 a 30 graden houd en luchtvochtigheid 40%
dan heb je het zelfde als kweken onder hps
je hoeft dan geen risico te nemen voor verbranding van je planten door je voeding te verhogen
bij kweken onder led
bij hesie weten we dat het 1.5 is wat aan gegeven is dus 10 ml word 15ml
maar als je dit risico wilt nemen.
ik laat liever mijn planten zweten zoals onder hps het geval is
leds geven geen warmte af
bij hps gaat het plantje zweten door de warmte onder de lamp
veel sterkte
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
je hoeft geen bang te hebben dat je afzuig instalatie naar de haai gaat
want als je kweekt met hps gaat deze ook niet stuk
het komt op zelfde neer
alleen je verbruikt minder stroom
en een vuurtje zal zo veel niet vebruiken met een termo
en wat is 4 a6 graden verwarme
groetjes
...bij hps gaat het plantje zweten door de warmte onder de lamp...
Als je met zweten guttatie bedoeld, komt dat niet direct door de warmte van de hps, maar door een hoge worteldruk icm onvoldoende verdamping.
Vergis je niet in het stroomverbruik van een kacheltje.
Zet er maar eens een paar dagen een metertje tussen, het kan nog best tegenvallen.
Ik denk haast dat een complete led-kweek niet zoveel goedkoper is.
Yup, Ik weet dat die kacheltjes stroom vreten. Ik hoop dit dan ook wat te reduceren met de warmte geproduceerd door de HPS lamp. Ik heb niet veel keuze en het enkel nog de bloeiperiode, geen volledige kweek. Als ik nu niks doe mbt warmte breng ik dit tot geen goed eind en mag ik weer wiet kopen en dat kost ook geld, dus ja
ik laat liever mijn planten zweten zoals onder hps het geval is
leds geven geen warmte af
bij hps gaat het plantje zweten door de warmte onder de lamp
veel sterkte
je hoeft geen bang te hebben dat je afzuig instalatie naar de haai gaat
want als je kweekt met hps gaat deze ook niet stuk
het komt op zelfde neer
alleen je verbruikt minder stroom
Mijn vrienden van Unilever adviseren Rexona.
De beste bescherming tegen nare geurtjes en zweet, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat je afzuiger naar de haai gaat, sterker nog door deze deo heb je zelfs geen afzuiger meer nodig.
ik kan je nu geen foto laten zien spijtig
ik ben heel mijn kweekkamer aan het isoleren met van die dikke isolatie van 8 cm met beiden kanten alum tegen
met montagelijm ze gebruiken die tegenwoordige in de bouw
de naden plak ik af met alum tape
ik wil zo de warmte in de kweekruimte houden
en wat ik wil bedoelen met zweten is dat door de warmte van de lamp vocht verdampt via de bladeren
waar door er terug plaats is voor nieuw ,de plant gaat terug water op nemen en zo ook voeding en zo gaat de plant sneller groeien.
als je HPS gebruikt is zeker goed die geven ook warmt af maar wat als ze uit gaat in een garage die niet geisoleerd
is.
mij afzuiging gaat een kwartier aan dan een kwartier uit dan weer terug aan en zo gaat het maar door
ze hoeft zeker niet altijd aan te staan dat vreet ook maar stroom
ik ga toch eens een test doen met zonne panelen aansluiten op een acu en van de acu naar de lampen met een omvormer
de zwaarste zonne panelen 250 watt en deze door de lampen laten werken om terug stroom te maken terwijl je kweekt
mmmm lijkt me wat
Zonnepanelen leveren gelijkstroom en die kun je inderdaad opslaan in een accu. Accu schrijf je 2 c's overigens. Weet je wel zeker dat je docent bent of droom je daar alleen maar over? Maar hoe wil je een wisselstroommotor van een afzuiger laten draaien op gelijkstroom? Bovendien levert een accu 12 of 24 volt gelijkstroom en de motor van een afzuiger vraagt 230 volt wisselstroom. Of los je dat op de zelfde manier op, waarop je het wereldenergieprobleem hebt opgelost?
Zal ik je nog eens een tip aan de hand doen? Je moet de wanden van je kweekruimte van spiegelglas maken: het licht van een lamp van 600 watt wordt dan 4 keer weerkaatst. Dus dan levert een lamp van 600 watt uiteindelijk gezamenlijk met het gereflecteerde licht 3000 watt op.
ik kan je nu geen foto laten zien spijtig
ik ben heel mijn kweekkamer aan het isoleren met van die dikke isolatie van 8 cm met beiden kanten alum tegen
met montagelijm ze gebruiken die tegenwoordige in de bouw
de naden plak ik af met alum tape
ik wil zo de warmte in de kweekruimte houden
en wat ik wil bedoelen met zweten is dat door de warmte van de lamp vocht verdampt via de bladeren
waar door er terug plaats is voor nieuw ,de plant gaat terug water op nemen en zo ook voeding en zo gaat de plant sneller groeien.
als je HPS gebruikt is zeker goed die geven ook warmt af maar wat als ze uit gaat in een garage die niet geisoleerd
is.
mij afzuiging gaat een kwartier aan dan een kwartier uit dan weer terug aan en zo gaat het maar door
ze hoeft zeker niet altijd aan te staan dat vreet ook maar stroom
ik ga toch eens een test doen met zonne panelen aansluiten op een acu en van de acu naar de lampen met een omvormer
de zwaarste zonne panelen 250 watt en deze door de lampen laten werken om terug stroom te maken terwijl je kweekt
mmmm lijkt me wat
Klinkt als het ultieme, lekkere warme vochtige schimmelende plekje.
Suc6
Comment