Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "vrekkentopic"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Het "vrekkentopic"

18 graden is koud hoor
    en waarom schenk je niet gewoon goedkope drank Extreme over gieten in andere fles is voor mietjes hoor.

Ik bespaar door mn eigen wiet tekweken
    God was never on your side..

Comment

Ik bespaar met wel de lusten niet de lasten..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        18 graden is koud hoor
        en waarom schenk je niet gewoon goedkope drank Extreme over gieten in andere fles is voor mietjes hoor.

Ik bespaar door mn eigen wiet tekweken
        Op dit moment is het in mijn werkkamer 16,4 graden en in onze woonkamer 18 graden. Maar de openhaard en de houtkachel gaan aan: dus in de loop van de middag wordt het netjes 20 tot 21 graden. Ik houd mijn hoofd koel en mijn voeten warm: vandaar dat ik nu pantoffels aan heb.

Comment

Voor het eerst dat ik hoor dat plassex zuinigheid tot doel heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Dit topic zal dus gaan om geld uit te sparen. Een ieder die bespaartips heeft, kan ze hier aandragen.

Ik zal een voorzet geven, met twee banale tips: zowel mijn vrouw als ik plassen tijdens onze dagelijkse douchebeurt: dat scheelt per persoon ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Verder spoelen we bij "de plas voor het slapen gaan" pas door nadat de tweede persoon ook heeft geplast. Dat scheelt ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Dus op die manier besparen we 6000 liter water per jaar: goed voor de portemonnee en goed voor het milieu.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Op dit moment is het in mijn werkkamer 16,4 graden en in onze woonkamer 18 graden. Maar de openhaard en de houtkachel gaan aan: dus in de loop van de middag wordt het netjes 20 tot 21 graden. Ik houd mijn hoofd koel en mijn voeten warm: vandaar dat ik nu pantoffels aan heb.

Comment

2 hokjes contra om mn schuurtje warm te houden zodat mn verf niet bevriest..

Comment

ik bak zelf brood. Vind ik lekker & leuk. En goedkoop : de stroom voor de oven komt namelijk rechtstreeks van de buurman

Iets waar ik ook mega op bezuinig is werk : dat laat ik door anderen doen. Niet dat ik de hele dag in de zetel zit hoor, daar niet van. Ik doe echter uitsluitend wat ik leuk en/of de moeite waard vind. En daar ben ik 4-5 dagen per week minstens 8u/dag druk mee, en geeft me waanzinnig veel voldoening. Het scheelt ook met invullen van belastingpapieren
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Miranda: de houtkachel heeft veel te weinig vermogen voor de ruimte waar hij in staat. Onze woonkamer heeft een oppervlakte van 90 m2 en is 4 meter hoog en er mag geen dubbelglas in de ramen worden gezet, omdat we in een Rijksmonument wonen. Dus ik betaal me blauw -ongeveer 800 euro per maand- aan energie om ons huis met een inhoud van 1500 m3 te verwarmen. En daar zitten echt geen HPS-lampen bij, omdat de Monumentenwacht bij voortduring op de klep komt vallen om te inspecteren of ik het renovatieplan uitvoer volgens de voorschriften. De voor- en achterdeuren zijn maar 1.80 meter hoog: dus het is bukken bij binnenkomst. Verhogen naar 2.10 meter: no way, die lage deuren vormen een wezenlijk kenmerk voor een 200 jaar oud monument. Kozijnen vervangen in maranti of merbau: niet toegestaan. Dat moest in grenen of Amerikaans grenen, omdat die houtsoorten strakker afgelakt kunnen worden. Overigens heeft het wonen in zo'n oud huis wel zijn charme: zo'n 30 bomen in de tuin zijn ongeveer even oud als ons huis. En het schoorsteenkanaal van de kachel in mijn werkkamer gaat op de eerste verdieping over in een dubbelkanaal met open voegen. Dus we kunnen gepekelde hammen koud roken en drogen: en die smaken beter dan de ham van de slager, die om meer gewicht te verkrijgen wordt geinjecteerd met zout water. Maar om terug te komen op de (hout)kachel: vroeg of laat vind ik nog wel zo'n ouderwetse Fram, die vroeger werd gebruikt om schoollokalen te verwarmen.
                  Last edited by Xtreme; 6 December 2012, 09:10.

Comment

bezuinigen op eerlijkheid heeft me inmiddels ook al heel wat bespaard. gezeik bijvoorbeeld, maar ook boetes enzo cetera
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Om de vloeikosten te drukken heb ik gisteren een oplage Spitsjes met een verhuiswagen opgehaald
                      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

De wc-papierrol plat trappen, zodat die niet makkelijk afwikkelt.

Comment

Met keiharde banden rijden om brandstof te besparen.

Comment

kleine lettertjes in contracten uitspitten : verbazingwekkend hoeveel bedrijven zich afmaken met een standaard setje regels die kant nog wal slaat, niet worden ondersteund door nederlands recht en derhalve kansen scheppen voor het terughalen van administratiekosten, boetes voor te laat betalen, veel langere garantie en ga zo maar door.

Comment

Nooit een extra garantieverzekering afsluiten bij aankoop van elektronica: de leverancier is van rechtswege verplicht de reparatie -zelfs na ommekomst van de garantieperiode- ten dele te vergoeden.

Comment

Miranda: de houtkachel heeft veel te weinig vermogen voor de ruimte waar hij in staat. Onze woonkamer heeft een oppervlakte van 90 m2 en is 4 meter hoog en er mag geen dubbelglas in de ramen worden gezet, omdat we in een Rijksmonument wonen. Dus ik betaal me blauw -ongeveer 800 euro per maand- aan energie om ons huis met een inhoud van 1500 m3 te verwarmen. En daar zitten echt geen HPS-lampen bij, omdat de Monumentenwacht bij voortduring op de klep komt vallen om te inspecteren of ik het renovatieplan uitvoer volgens de voorschriften. De voor- en achterdeuren zijn maar 1.80 meter hoog: dus het is bukken bij binnenkomst. Verhogen naar 2.10 meter: no way, die lage deuren vormen een wezenlijk kenmerk voor een 200 jaar oud monument. Kozijnen vervangen in maranti of merbau: niet toegestaan. Dat moest in grenen of Amerikaans grenen, omdat die houtsoorten strakker afgelakt kunnen worden. Overigens heeft het wonen in zo'n oud huis wel zijn charme: zo'n 30 bomen in de tuin zijn ongeveer even oud als ons huis. En het schoorsteenkanaal van de kachel in mijn werkkamer gaat op de eerste verdieping over in een dubbelkanaal met open voegen. Dus we kunnen gepekelde hammen koud roken en drogen: en die smaken beter dan de ham van de slager, die om meer gewicht te verkrijgen wordt geinjecteerd met zout water. Maar om terug te komen op de (hout)kachel: vroeg of laat vind ik nog wel zo'n ouderwetse Fram, die vroeger werd gebruikt om schoollokalen te verwarmen.
                                Ik zou dan in ieder geval een ventilator aan het plafon gaan hangen want dat scheelt echt. Een grote schoorsteen betekend een gigantische trek en in jou geval gaat de warmte dus echt de schoorsteen door. Maar ik zal je niets nieuws vertellen merk ik. Ik heb zelf heb ook een heel groot rookkanaal en daardoor zijn in het eerste jaar dus letterlijk mijn gietijzeren remplaten gesmolten dus doe wel je huiswerk voor je naar een kachelboer gaat. groeten Miranda

Comment

Bezig...
                                X