Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
fantastische verwensingen
Collapse
X
-
Re: fantastische verwensingen
Er zijn dus consultants voor vloektraining beschikbaar begrijp ik net. Met eigen broepsvereniging nog wel : de Krachtterm Vereniging Sakkerloot. Zij hebben een leuk setje adviezen ter beschikking gesteld :
<quote>
Ook u kunt vloeken als een Hagenees als u de volgende regels in acht neemt:
• Hoe grover hoe beter, maar zorg voor contrast. Door grove vloekcomponenten te combineren met oude in onbruik geraakte woorden kunt u zeer ver gaan terwijl de totale vloek op het eerste gehoor vrij mild lijkt. Pas na verloop van de tijd voelt de toehoorder de impact van de vloek. In 1979 bereikte Ds Dennis Molenaar een nieuw hoogtepunt door het woord Aars-pastinaak (nu een onschuldige klassieker, bijna beleefd) te gebruiken in een preek.
• Timing, timing, timing. Net als de punchline van een goede grap is timing essentieel. Bouw op naar de vloek. Begin met een observatie, laat de 'rant' zich ontwikkelen tot een hoogte punt, bouw een paar seconde stilte in en gooi dan krachtig en gearticuleerd uw vloek er uit.
• Sexueel getinte vloeken hebben het meeste effect. Zorg echter ook hier voor originaliteit en een verrassingselement. Noem iemand geen rukker, dit is platgetreden pad, gebruik bijvoorbeeld het woord "Masturbant". Gebruikt u graag ziektes in uw vloeken? Gebruik kan de Latijnse of technische naam, neem een illustratie mee voor als men de vloek niet begrijpt. Zeg dus geen "teringleier" maar bv "granulomenkop".
• Ken de grenzen? Er zijn geen grenzen. Deze bepaalt u zelf. Als u uw vloekgedrag netjes in een voorspelbaar tempo opbouwt kun u gaan waar geen vloeker voor u ging.
• Val niet in herhaling. Gebruik een bepaalde vloek of belediging niet meer dan een keer of drie per maand. Bouw daarom een arsenaal aan vloeken op zodat u altijd een reserve heeft in vloek-intensieve situaties zoals begrafenissen en bruiloften. Toch een tekort? Put dan inspiratie uit de actualiteit. Vertaal vertrouwde vloeken naar nieuwe situaties/gebeurtenissen/ziektes etc.
</quote>
bron : www.sakkerloot.nlSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
• Timing, timing, timing. Net als de punchline van een goede grap is timing essentieel. Bouw op naar de vloek. Begin met een observatie, laat de 'rant' zich ontwikkelen tot een hoogte punt, bouw een paar seconde stilte in en gooi dan krachtig en gearticuleerd uw vloek er uit.
Timing bij een vloek.... ik vind nog steeds dat een vloek ongedwongen, ongecontroleerd en met verve uitgevoerd moet worden.
Laat er nooit twijfel bestaan dat je het meent, anders heeft het geen effect.
Anekdotes, ben er geen fan van, maar zal er eentje aanhalen van jaren terug:
Aan de hoofdweg in Zevenhuizen vlakbij discotheek Pruim (bekend bij de Grunnigers), hele drukke weg en geen ruimte om een vracht zand ergens neer te laten kiepen. Voor een bouwbedrijf een stuk ruimte waar het kon liggen.
Okay, dan daar maar neergooien laten. Ligt het er net komt er een kerel aan.
Niks mis mee, maar die begint me daar een register open te trekken. Ik wil dat jij enz en jij moet....
Gvd is het eerste wat ik denk, wat is dit voor shitzooi!
Ik heb die kerel een stuk tegengas gegeven ( ben geen hond en/of vuil red.) waar de desbetreffende collega (die vanwege ziekte mijn vaste collega verving) zo van schrok, dat hij zelfs na een jaar of 7 er nog steeds aan denkt en als ik zeg ik wil , jij moet er nog steeds van schrikt. Ik heb verder geen woord meer van die kerel gehoord, zelfs geen klacht naar het bedrijf wegens ongepast taalgebruik o.i.d.
Spontaniteit en het menen zijn nog steeds de kenmerken van een goede verwensing voor mij. Ik gebruik deze werkwijze altijd en zal er ook niet van afwijken! Zelfs als het me in de kont bijt...ik sta voor wat ik ben of roep, geen compromis mogelijk.Last edited by ceBep; 13 April 2013, 23:17.
Comment
-
er bestaat zoiets als het bedekken van je bedoelingen; er zijn lui die daar echt geweldig goed in zijn. Niet geheel toevallig scoren die ook ruim boven de norm bij het invullen van Ganjax' psychopatenlijstje
Andersom gebeurd mij weleens : ben ik ergens flink pissig over en begin ik uit een haags vaatje te tappen, nou dan wil het weleens gebeuren dat er eerst wat wenkbrauwen worden opgetrokken, waarna dan mondhoeken volgen, en vervolgens de betrokkenen in een deuk liggen. Werkt ook goed, dan is de angel er meestal ook wel uit. Of m'n dochtertje die me eens aankijkt en dan letterlijk achterover rolt van het lachen. "nog een keer ?" komt er dan proestend uitSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
mijn natuurkunde (zoals fysica hier heet) leraar was van het type : geen woorden maar daden. En dus blies hij de plafondplaten aan gort met grote wolken knalgas, knalde er wekelijks een voedingskastje door onhandigheid, werd het voor velen beruchte speelgoedkarretje met tikkertape voorzien van een babyvuurpijl (met knal) en was er een practicum "kermis" waarbij we allerlei berekeningen moesten maken aan de hand van ritjes in de achtbaan. Vloeken deed hij echter nooit, alleen verbaasd kijken en proberen z'n kapsel weer in vorm te krijgen.
Zijn tegenpool was een keurige juffrouw die Engels gaf: klein van stuk, reed in een aftandse volvo, droeg zelfgemaakte mantelpakjes van gordijnstof of ouwe theedoeken, daar was wat discussie over. En vloeken dat ze kon... als een bootwerker. Dan zat je als klas stijf in je bankjes als madam dr scheur opentrok. Wij gaven daar natuurlijk nooit aanleiding toe
-> zeg uitgeknepen tekkellebberaar, wel on topic blijven ja ! (zei hij tegen zichzelf)Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
Comment