Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdbaarheid van wiet zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Houdbaarheid van wiet zaden

Korting op 420shop
    Wat me opvalt nu ik al enige tijd zaden inkoop en verkoop via 420Shop is dat het grootste deel van de zaden niet voorzien zijn van een verpakkingsdatum.
    Ok, wietzaden kan men een aantal jaar bewaren indien deze op de juiste manier worden bewaard. Maar het is voor consumenten en webwinkels toch veel transparanter als de zaden voorzien zijn van een verpakkingsdatum.
    Oude zaden worden zo eerder verkocht (FIFO systeem). Uiteindelijk is niemand er bij gebaat dat er oude zaden in omloop zijn.

Wordt het tijd dat wij als consumenten en webwinkeliers hierop aandringen bij de leveranciers van wietzaden? Of denk je dat het een leuk idee is maar niet haalbaar?
    Ik ben van mening dat er genoeg concurrentie is op de zadenmarkt, er zullen ongetwijfeld zadenbanken zijn die zich willen onderscheiden.. Dus grijp je kans zou ik zeggen...!

15
    Ja, zo hoort het.
    60,00%
    9
    maakt me niet uit..
    33,33%
    5
    Doen ze toch niet!
    6,67%
    1
    Nee, geen goed idee (leg uit waarom)
    0,00%
    0
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Re: Houdbaarheid van wiet zaden

het zou wel netjes zijn natuurlijk, maar verpakkingsdatum zegt niets over de ouderdom van de zaden natuurlijk. Mij maakt het daarom niet zoveel uit, blindvaren doe ik er toch niet op.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ja mee eens, alles wat kan bederven zou een datum op moeten staan, dus ook zaden.
      En misschien gelijk erop zetten hoe het beste te bewaren voor leken.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
        het zou wel netjes zijn natuurlijk, maar verpakkingsdatum zegt niets over de ouderdom van de zaden natuurlijk. Mij maakt het daarom niet zoveel uit, blindvaren doe ik er toch niet op.
        Een verpakkingsdatum is in ieder geval een indicatie. Nu is er helemaal geen...
        Ik neem aan dat er niet een te grote periode zit tussen het rijp zijn van de zaden en het verpakken er van. Een houdbaarheid datum is ook niet accuraat is als de zaden niet goed worden bewaard.
        Vandaar dat de verpakkingsdatum als richtlijn had gekozen.
        Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Denk dat het wel haal baar is, als ik bijv bij spliff lees dat ze nooit zaden verkopen die ouder zijn als 3 maanden vind ik het wel leuk om te weten wanneer ze zijn geoogst dan.

Aan de andere kant, dat is als ik direct bij de leverancier koop in dit geval als voorbeeld spliff.
          Maar als ik koop via 420shop denk ik dat de zaden daar langer liggen als bij spliff.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

daar zeg je wel wat JD. Ik merk dat bijvoorbeeld Kulu zaden niet kiemen omdat ze waarschijnlijk stokoud zijn, maar dat kun je nergens zien behalve in de bedrijfsinfo en het feit dat ze overal met korting worden aangeboden. Een verpakkingsdatum is voor shophouders ook een betere houvast als een consument zelf niet fatsoenlijk kan kiemen. Ik denk dat het voor beide wel een voordeel heeft om zulke data op een pakje te zetten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

oogst datum zou nog beter zijn denk ik dan ..

Comment

...............
                Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 17:50.

Comment

kan me nog herinneren dat nirvana het oogstjaar/maand op de verpakking stempelde!
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Mij maakt het niks uit, want ik koop geen zaden, maar dit terzijde.

Garantie op kiemen krijg je niet via een datum, maar enig idee van productiejaar e.d. zou wel voordelen bieden
                    aan de kopers.
                    Ben er wel voor
                    .

Comment

Ze kunnen er van alles op kliederen en er gewoon oud(er) zaad in doen.
                      Dus het zegt niet zoveel.

Comment

Slechte reclame is een doodsteek, dus als je oude troep voor goed gaat verkopen, zul je gauw aan de latten hangen als zaadboer/verkoper, Buizerd.
                        Tenminste als rationeel denkend mens zou ik toch wel ff nadenken voordat ik mijn eigen glazen zou ingooien.
                        Dat is de andere kant van het verhaal...maar de wereld zit raar in elkaar, dus het zou me ook niet verbazen.

Comment

ik heb hier zaden uit de vorige eeuw liggen maar durf 'te wedden' dat meer dan 90% gewoon ontkiemd en gaat groeien!
                          oud zaad hoeft niet slecht te zijn mits ze goed bewaard zijn al die tijd mijn mening
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Comment

Same here. Maar ik bewaar ze wel 24/7/365 in een koelkast op 5 graden.
                              Ik kom ook wel eens zaden tegen van bekende breeders die gewoon slecht zijn, ook al zijn ze 20 jaar nieuwer.
                              Een datum erop is wel handig, maar het vertrouwen in een verkoper is bij mij alleen gebouwd op de kiemkracht en het resultaat.
                              Ze kunnen natuurlijk wel van alles op zo'n zakje plakken.
                              123zaden.jpg
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X