Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ga een wietbroek maken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ik ga een wietbroek maken.

Mooie broek Blani!

en die onderbroeken he..dat is toch gewoon alleen omdat je dan niet met onderbroeken rondloopt waar iemand anders zn naam op staat ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Gaaf man een eigen hennep broek maken, gaat je heel goed af, petje af

Comment

Hennep of niet; gaaf model, die broek! Zo wil ik er ook best een, werk je niet in opdracht toevallig?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@LR2: Voordat je een bestelling plaatst moet je toch ook de keerzijde zien:
          image001.jpg
          Er zit iets heel scheef bovenaan de achternaad. Ik weet niet hoe dat komt: Ik heb een schandalige knipfout gemaakt of de stof compleet uit zijn verband gerukt voor ik de band erop zette. Zie je niks meer van, als ik 'em eenmaal heb zwartgeverfd, maar ik zou zo'n broek niet commercieel durven afleveren, en als klant niet accepteren.

Bovendien hangt 'ie eigenlijk niet goed om mijn kont. Een broek hoort naar beneden te hangen; niet in kreukels om mijn kont te trekken. Daar wordt nog aan gewerkt.

@Moreweed: Nou je 't zegt... Een sexy Italiaanse meisjesnaam zou niet misstaan op mijn ondergoed, maar een mannennaam? Nee, da's inderdaad reden genoeg om ze zelf te maken.
          Van wie zijn die namen eigenlijk? Van de ontwerper, of van een gecastreerde operazanger die zo'n ding daadwerkelijk draagt?

Comment

Goed van jou!!!

En trek je niks aan van castraten
            En als je al wat wil roepen; NONAME.

Die kleur is mooi voor de zomer. Dan dezelfde kleur garen gebruiken, lijkt netter.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

veel mensen vinden het blijkbaar fijn om met een onderbroek van Bjorn Borg rond te lopen, of van Calvin Klein (je zou toch eerder verwachten dat hints richting formaat niet op prijs worden gesteld maar tsja.. het metrovirus...)

anyway : mocht ik ooit tijd, zin en kunde kunnen vergaren om er wat te maken zal er waarschijnlijk "het koningshuis" staan in de naad (al is de kans dan weer heel groot dat ik vergeet te vegen na het poepen).
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Calvin-Klein-dragers zijn net als struisvogels (met hun belachelijke staarten): Alles wat duur is, of gevaarlijk, of overbodig, maakt je gewild bij het andere geslacht. Over het gevaar en de noodzaak van calvin-klein-ondergoed valt te twisten, maar de prijs is behoorlijk. (Een boxer voor 30 euro. Bij zeeman kost een boxer een tiende.)

Over bilnaden gesproken... Ik wil graag even klokkenluiden. JD is een prima geschikt klokkenluiders-forum: Ik weet dat de mods mijn privacy tot de dood zullen beschermen. Het zal nodig zijn, als ik naast Edward Snowden op de most-wanted-list sta.

Het geval wil:

Jullie zijn sind 1873 slachtoffer van een complot van kledingmakers.

In 1873 patenteerde Levi Strauss de "spijkerbroek", met een fatale fout die menig goudzoeker een bevroren anus heeft opgeleverd. (Dat schijnt geen pretje te zijn: Poepen met een half afgevroren sluitspier.) Dankzij ondeugdelijke spijkerbroeken was goud zoeken zo gevaarlijk. Dankzij die spijkerbroek is goud zo duur (voor een onbruikbaar materiaal) en dankzij de spijkerbroek moeten lijnvliegtuigen verzwaard worden met uranium, want uranium is goedkoper dan goud.

Wat wil het geval? Geweven textiel heeft sterke en zwakke trek-richtingen:
                sterkzwak.jpg
                Nogal logisch: Als je diagonaal op de draden trekt, dan trek je de stof uit zijn verband.

Kijk je nu hoe een achterpand van een spijkerbroek uit een stuk stof gesneden wordt:
                buttseam.jpg
                dan zie je dat de achternaad (bij het uitroepteken) over de hele lengte diagonaal op de stof ligt. Dat maakt het een extreem zwakke naad. Het eerste wat 'ie doet is uitzakken. Kijk naar het volgende plaatje:
                jeansfit.jpg
                Wat is het essentiele verschil? Dat de rechter spijkerbroek langer dan 2 dagen gedragen is - want zo lang duurt het ongeveer voor die naad uitgezakt is.

Persoonlijk vind ik die uitgezakte kont geen gezicht. (Het linkerkontje, daar kan ik uren naar kijken.) Maar los daarvan: Een zwakke naad gaat op een gegeven moment kapot. Trek je in de lengte aan die naad, dan trek je niet aan stof, dan trek je aan de 4 draadjes garen waarmee die naad gestikt is. Buk voorover, en het moet wel scheuren - en daar sta je dan, als goudzoeker in het ijs van de Klondike, met een frisse poolstorm rond je blote kont. Dank je wel, Levi Strauss!

De oplossing is simpel: Een verstevingsbandje meestikken. Dat had Levi best even kunnen bedenken - of 1 van de honderden merken die hem opgevolgd hebben.

Ik roep jullie op:

- Om AL je broeken terug te brengen naar de winkel en je geld terug te vragen. Ze zijn ondeugdelijk, en je hebt recht op deugdelijke waar voor je goeie geld.
                - Ga nu en dan een broekenwinkel binnen, zoek een broek uit, en wacht op je beurt bij de kassa. (Drukke zaterdagmiddagen zijn ideaal voor dit soort acties.) Ben je aan de beurt, dan pak je achteloos de naad in de lengte vast en trekt 'em kapot. Kijk verbaast, en zeg "Oh, deze is niet verstevigd. Geef maar een andere, want dit is een fabrieksfout. Mag ik de volgende wel even testen, alsjeblieft?"
                Last edited by Blani; 2 December 2013, 21:36.

Comment

ROFL : je hebt zojuist een klein mysterie (en een grote frustratie) haarfijn uit de doeken gedaan!

het is me vaak genoeg opgevallen namelijk, juist die supersnelle slijtage op ronduit irritante plek. Nou ben ik meestal (herstel:haast nooit) bezig met kledingtechniek dacht ik aan slijtage agv slechte stof icm veel fietsen en meer van die nitwitredenaties (zoals nu blijkt).

Wederom een punt dus gemaakt voor zelf broeken (laten) maken. Go Blani!

Comment

Maak je geen zorgen over je nitwitredenaties, moreweed. Ik maak al 10 jaar mijn eigen kleding, maar het probleem van deze naad is me twee weken geleden voor het eerst opgevallen. Ik heb toch bij zeker 5 broeken die naad vernieuwd in de loop van de tijd, maar me nooit afgevraagd hoe dat beter kon - behalve met steeds dikker garen.

Comment

leuk gevalletje van out-of-the-box denken... (in het twents heet een broek een boks)

Comment

Comment

Schitterend !

Ik koop mijn boxers van de action, 2 voor 1,99 en ze gaan best lang mee...
                          En Jin werkbroeks die gaan toch elk enigste jaren mee
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bezig...
                          X