Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten gestolen, mischien werkt dit.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten gestolen, mischien werkt dit.

Korting op 420shop

Dit is een goeie link als je ook nog honing wil hebben

Ik heb in de directe omgeving een nest wilde bijen, iedereen schijt in zijn broek hiervoor.

Zet een paar Hyves neer en je hebt ook nog honing of plaats gewoon een bijen hotel.

en flink wat borden in je tuin.. Opgepast bijen

Zo heb je een leuke hobby, staat ook nog leuk in de tuin, en je helpt de natuur een handje.

Tip top toch.

Heb je ook nog een goede reden op Bio over te stappen

Oh en voor JD http://www.bijenlint.nl/jaar-van-de-...elijk-handelen
    Last edited by Escargot; 27 July 2013, 10:09.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Re: Planten gestolen, mischien werkt dit.

wel moeilijk voor balkonkwekers...
    mis wel een goeie optie voor guerillia...

Comment

Is een hele goeie actie voor iedereen met een redelijke tuin.

Comment

voor mij is da iig niks!
        heb slechte ervaringen met stekende vliegende insecten zoals wespen bijen en hommels

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

maar toen was ik nog een kind... als je snapt wat ik bedoel

Comment

Joh je kan gewoon naast zo'n nest staan en geloof me er gebeurd niets.
          Ik stond dit voorjaar bijna te huilen, ik dacht dat ze allemaal dood waren, was alleen maar een beetje laat zomer
          Geloof me ik houd van die beesten, zijn buiten mijn hond, kat, kakkerlakken, enige wandluizen en.... en...... ETC. ... zo'n beetje mijn enige huisdieren
          Last edited by Escargot; 27 July 2013, 10:09.

Comment

hahahahahah je bent gewoon bang dat we langskomen , ff in een ander topic vermelden dat je kakkerlakken , wandluizen hebt !!! dat ETC zijn zeker weten ZAKRATTEN nou ik neem de buks mee en anders roken we ze uit !!!!!!!!

Comment

Joh ik wou dat mijn seks leven zo bevredigend was, zakratten heb ik al jaren niet meer gehad, zucht, dat waren nog eens tijden....

Comment

lol ik heb gewoon een waakhond blijf ook s'nachts buiten
                niemand komt mijn tuin in

Comment

@ roel123 same here...
                  rottweiler en dwergpinscher power!!

Comment

Ja maar toch, bijen hoef je niet uit te laten, en pissen ook niet tegen de potten aan
                    Ik heb trouwens ook zo'n kleintje rondlopen.
                    Bambino is zijn naam, een rot-boucheron 75 kilo dom vlees and growing, en lief dat hij is.

Comment

ik heb jaren bijen gehad veel plezier beleeft , maar door verkaveling achter in mijn tuin , ben ik moeten stoppen , in een reglement stond dat de bijenverblijfplaats minstens 20 meter van een bewoonde plaats moest afstaan , en dat was toen niet meer , nu heb ik een nestje hommels , toevallig thuis aan gekomen , hommels hebben de gewoonte in een verlaten muisennest te kruipen ,verstandige beesten bespaart hun een hoop werk ( moeten niets bouwen ) , en kwestie bestuiving van de tuin zelf nog beter dan bijen , homels vliegen al vrij vroeg en vrij laat uit , kunnen ook werken als het wat koeler is , en hebben een groter bevliegings patroon ( aantal bloemenen vruchtensoorten ) tong is ook drie keer zo lang , waardoor meerdere bloemen bestoven worden , is ook de reden waarom ze veel in serre's geplaatst worden , je kan zo stellen dat je met een homelnestje toe komt in een tuin , had er twee en heb per ongeluk een omgegraven , heb het willen herstellen maar ben moeten gaan lopen , beesten vielen me aan ( terecht ) , ieder zou een zwerm bijen of een homelnestje moeten hebben in zijn tuin , ook totaal ongevaarlijk , beesten doen niets als ze niet bedreigt worden ,

Comment

Ben ik het helemaal mee eens nousch, iedereen zou een zwerm bijen in zijn tuin moeten hebben, of Hommels.
                        Deze beestjes zijn enorm bedreigd enorme afname van bijen wereldwijd.
                        Ze blijken dus enorm goed te overleven in bewoonde gebieden, beter zelfs als natuur of land bouw gebieden.
                        Dit heeft te maken met de enorme hoeveelheid gif, die de boeren gebruiken.
                        Wat gaan we in de toekomst doen, zelf de hele dag bloem voor bloem aflopen om ze te bestuiven???
                        Weet heel goed, geen Bijen of Hommels, geen voedsel, is heel simpel en is een feit.

Zeker wij hier op dit forum zouden hier wat aan kunnen doen, kweken gaat toch iets verder als kijken naar je eigen oogst???

Of zijn onze idealen opgegaan in wiet en hasj smoke?

Comment

effe nog wat aan toevoegen , de lekkerste honing die ik ooit heb kunnen oogsten is wilgen honing ,uitertst zeldzaam reden is komt zo vroeg in het voorjaar dat de bijen hem zelf gebruiken om hun volk te verzorgen en te ontwikkelen , ik had dat jaar een kast bijen die prachtig waren ingewinterd ( overschot ) en een erg mooi voorjaar , ik keek de kast na tijdens de laatste bloei van de wilgen en vond toen drie ramen vol lekkere verse honing , heb hem gelijk geslingerd en geproeft , heerlijk aroma en smaak , is ook maar een keer gelukt , heb het nog vaak geprobeert , maar tevergeefs

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@ Cannavis , je moet de tijd een nemen en de werkijver eens bekijken van die incecten , als je ergens een struik of bloemen hebt staan die juist aan het bloeien is , neem eens een stoel en zet je er bij ,je zal verwonderd zijn welke insecten er op enkele minuten er allemaal langs komen , geen enkele zal je lastig vallen ,vliegen allemaal om je heen en zijn enkel geintreseert in de bloeiende struik ( homels , bijen , vlinders), grappige is gelijk bij de gorgette planten , zijn erg grote bloemen en bijna alle homels en bijen zijn er dol op , heb er een twee homels en een bij gelijk er in gezien ( in een bloem ) dit zie je ook dikwijls in de slaapkop ( opiumplant ) zitten ze met twee drie gelijk in , je kan denken wat een lekkernij er inzit

Comment

Oh dat kan ik me heel goed voorstellen Nousch, wat zou daar nou voor lekkers in zitten, denk dat ik maar snel maar eens naar Thailand of India ga

Comment

ha ha ha ha ha RM je bent een snoeper , lol

Comment

Bezig...
                              X