Cannabis sativaHoe terpenen ontstaan
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Terpenen:
Collapse
X
-
Re: Terpenen:
Waar is de bron?Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
biosynthese van terpenen : "mijn carbokation en ik, een liefdesverhaal"
treffend ook de opmerking : "in het algemeen dragen alkanen en alkenen weinig bij aan de geur van essentiele olie; de geoxideerde verbindingen, de terpeenalcoholen en ketonen, zijn daarvoor van groter belang".
leuk spul, chemisch razend ingewikkeld, daar begrijp ik de helft niet van zonder doping. En laat nu uitgerekend die groep stofjes een uiterst subtiele groep dopingkandidaten te bevatten. Het aroma komt je te ge moet...pomtiedomSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Terpenen verdampen wanneer zij met lucht in aanraking komen en vooral door de werking van zonlicht en hoge temperaturen. Daarom geuren planten aan het begin van de dag meer dan laat in de middag. Sommige telers die hiervan op de hoogte zijn, scheiden de loten daarom net voordat het in hun kweekkamers licht wordt
dit snap ik niet helemaal
Comment
-
die kwekers bewaren de voor verkoop bestemde loten (die nog niet verkoopklaar zijn, je begrijpt : hier gaat het niet om wiet maar om bv bloemen) waarschijnlijk op een andere plek dan de planten waar die loten vanaf komen en die gewoon lekker doorgroeien.
Door bv de temp lager te houden bij die loten hopen de kwekers een geuriger eindprodukt bij de klant te krijgen.
Dit is alleen wat spielerei van de geest, ik ben geen bloemenkweker dus kan je niet tot in detail vertellen wat er precies waarom gebeurd. Maar bovenstaand lijkt me logischSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Terpenen – Deel 2
posted by Diana on September 12th 2013
Sommige terpenen kunnen ook effect hebben op je “hersenpan”, omdat zij neuronale receptoren blokkeren en de doordringbaarheid van de celmembranen van neuronen wijzigen, zoals ook de chemie van serotonine en dopamine, twee van de belangrijkste stoffen die inwerken op geest en gedrag. Wanneer terpenen zich vermengen, heeft elk van hen een afzonderlijke werking op de hersenen; sommige vullen elkaar aan en andere worden uitgeschakeld, zodat elke combinatie uniek is voor de psychoactiviteit.
Soorten terpenen
Soorten terpenen
De volgende terpenen komen het meest in hennep voor:
Myrceen. Dit is de terpeen die het meest in marihuana voorkomt, terwijl dit in hennep minder het geval is. Ook is myrceen overvloedig aanwezig in hop en in mindere mate in de bladeren van de citroenboom. De geur van myrceen wordt omschreven als die van citroen, munt, loof en rijpe mango. Het heeft een analgetische, ontstekingsremmende en antibiotische werking. Men denkt dat het een synergie aangaat met THC, dat wil zeggen dat de combinatie van die twee stoffen sterker is dan alleen THC.
Limonella.Caryofylleen.Zwitserse Federale Instituut voor Technologiehier, red.)
Pinene., red.)
Borneol.Cannabis Cup winners, red.)
Samenvatting
medicinale cannabis te legaliseren.
Klik hier als je meer wilt weten over medicinaal gebruik van cannabis en hoe een geschikte soort wordt gekozen, red.)
Ik hoop dat het een interessant artikel voor jullie was. Dit gezegd hebbend, neem ik afscheid van jullie tot het volgende artikel, waarin we zullen proberen helderheid te verschaffen over de aspecten die verband houden met de minerale voedingswaarde van planten.
Auteur: Manel
Comment
Comment