Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie: Werking van THC / cannabinoiden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Discussie: Werking van THC / cannabinoiden

Korting op 420shop
    Dit topic is een kopie van het topic : Mooiste-Mannetjes.
    De off topic berichten zijn weggehaald en de discussie die ontstond kan eventueel in dit topic voortgezet worden!

Groeten Jointjedraaien

---------------------------------------------------------------------

In het Topic "Deel hier je mooiste Budshot" had QnQ deze foto geplaatst.

PurpleRain.070910.006.JPG

Ik ben best gecharmeerd van de looks van deze aantrekkelijke vent.

Ik vind ook dat op een hobby forum als Jointjedraaien, de man zeker niet vergeten mag worden.
    Lijkt mij leuk om ook een Topic te hebben om de Mannetjes eens in het licht te zetten.

We hebben namelijk allemaal ons zaad aan zowel Dames als Heren te danken.

Helaas had ik aan het begin van dit jaar, geen interesse in een Mannetje, dit zal echter spoedig veranderen.
    Ik zou bijvoorbeeld best eens een zadenronde willen doen, echter, hoe herken ik nu een goeie man?

Ik denk dus echt, dat een topic hierover niet mag ontbreken.

Buiten foto's lijkt het me handig eens wat dieper in te gaan op de behoeften van een Mannelijke plant.
    Wat zijn de gunstige en minder gunstige eigenschappen.
    Kortom alle info is gewenst.

Dus zadenkwekers en/of (on)geluksvolgels laat wat van je horen.
    Topic is open voor sharing.
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 15 September 2013, 00:49.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Re: Mooiste Mannetjes.

Dat is zeker een mooie plant!

Comment

Caramel Candy Kush male geselecteerd op resin productie en grow snelheid.
      De pollen zijn opeen hindu Kush dame gegaan.

Best Wishes.
      Black Cat.

Comment

Wouw Fotograferen is duidelijk een grote hobby van je.

Ik zag ook de vrouwtjes van je passeren, heel aantrekkelijk allemaal.

Comment

Ooh ik ben er toch al???

Haha nee grapje :p

Mooie pics (y)

Comment

Tja... een man plant kan er ook erg mooi uitzien.
            Maar feit blijft dat je veel kliertjes ziet maar er komen geen harsdruppeltjes uit.
            Het is ook voor serieuze kwekers, die genetisch goed onderlegt zijn, moeilijk om de juiste man te kiezen voor bevruchting.
            Persoonlijk doe ik het volgende : Ik zaai zaad in en laat alleen de vrouwen staan. 10-12 dagen later zaai ik er zo'n 20-30 in en haal daar na 18 dagen de beste en meest ontwikkelde snelle man uit. DIE... gaat voor de bevruchting zorgen van de al aanwezige vrouwen.
            Dat is de manier om rustig je man te kunnen selecteren die niet alleen goed ontwikkeld is maar ook SNEL !
            Met die man bevrucht ik dus de vroeger gezaaide vrouwen.
            Resultaat is veel meer zaad omdat de geselecteerde man uit de tweede ronde pas bevrucht als de vrouwen VOL in bloei staan.
            Hoe dan ook... het BLIJFT proberen en je moet los van goede ogen ook wat geluk en groene vingers hebben.

SpeesCees

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Comment

V.O.M.

Comment

Er wordt nog zoveel onzin verteld over het plantje, dat ik het niet kan nalaten om hier ff de wijsneus te spelen.

De wietplant kwam van nature voor in een gebied waar het overdag erg heet is, en s' nachts ook weer erg koud kan zijn. In de bergen kunnen die verschillen erg hoog liggen. Als we de plantjes nu eens goed onder de loep nemen, en kijken hoe ze overleven en zich voortplanten, dan kom je erg mooie en vernuftige dingetjes tegen. Dat die nog lekker uitpakken voor ons ook, is mooi meegenomen natuurlijk! Al snel in z'n vegatieve fase krijgt het plantje (vooral de vrouwen) een aantal kliertjes dat niet te tellen is voor het gewone oog. Als je de plant tegen het zonlicht inhoudt, kun je ze dat zien. Het lijken op miljoenen haartjes, maar het zijn in feite kliertjes. In dat kliertje wordt de hars aangemaakt die de plant, de bloemetjes en helemaal het zaad, moet beschermen. Die bescherming bestaat hieruit dat de plant druppeltjes hars uit al die klieren laat komen, en het meest op zijn kwetsbare plaatsen, zoals rondom de bloemhuisjes en de zaadlobjes. Die hars zorgt ervoor dat de plant niet kan uitdrogen bij die hitte overdag! De hete zon laat de hars vloeien, dus de toppen daar zijn "bevloeid" met die harsige substantie die wij kennen als hasj als je het concentreert. In de nacht wordt het er erg koud en wordt die hars keihard! Dat geeft de plant dus weer bescherming tegen de kou! En overdag gaat het gewoon door. De zon komt op, de hars wordt week, en de plant is weer beschermd! De prop hars waar de ‘wilde’ zaadjes daar in op de grond terecht komt, zorgt vervolgens voor bescherming van het zaad tot het voorjaar. Slim plantje he, die Cannaplant!
                    Als je nu naar andere culturen kijkt, zie je een heel ander verhaal!
                    In Marokko bijvoorbeeld kun je de hars zo makkelijk van de planten afzeven omdat het klimaat de plant daar iets anders laat doen. Daar is het s' nachts niet zo koud en overdag niet zo heet! Dat verschil ligt niet zo extreem, los van een andere biotoop en cyclusduur. Dus daar vloeit de hars niet uit, maar blijft als een druppeltje aan het kliertje kleven! Na het drogen van die planten laat het druppie makkelijk los en is het eenvoudig af te zeven. Dat droge poeder is niet zo droog als het lijkt, dat blijkt dus als je gaat persen. Door het verwarmen en het persen, breek je de celwandjes van de gedroogde hars, het zaakje vloeit ineen door die warmte en druk, en je krijgt een compacte massa die we hasj noemen.
                    Nou ja, de hars bevat o.a. een percentage THC. Soms veel, soms weinig. Zaak is dat het roken van de hars een high of een stoned gevoel geeft. En dat kan heel prettig en geestverruimend zijn. Medicinaal goed i.p.v. ‘crimineel’ goed! Maar ehhhh…. je word dus niet stoned van de THC of andere canabinoiden ! Het is de afweerstof die je lichaam aanmaakt tegen de indringende stof (de THC met name) waar je high of stoned van wordt! Dus in directe zin is dat niet de THC. Hier ligt ook de verklaring waarom de meeste mensen die de eerste keer blowen niets merken.
                    Daar is dan nog geen of niet genoeg herkenning om hoppa antistof aan te kunnen maken! Maar rook maar een paar keer goeie wiet, en ehhhhh…. welcome to the club!

SpeesCees

Comment

Speescees, dat is nogal off topic. Buiten dat, klopt het stukje over de afweerstof die het lichaam aanmaakt niet. Je lichaam maakt wel een stof aan, maar dat is niet ter afweer. Ik wil het je best een keer uitleggen, met wetenschappelijke artikelen en lezingen als onderbouwing. Van onafhankelijke neurowetenschappers. Je kunt 't niet nalaten om de wijsneus uit te hangen omdat er zoveel onzin bestaat, maar vervolgens post je zelf een stukje onjuiste informatie en draag je bij aan de onzin. Dat had ik niet van je verwacht! Ik lees de stukken van No Mercy vaak met plezier, maar ik merk nu dat ik je niet zomaar moet gaan geloven op je woord
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                        Speescees, dat is nogal off topic. Buiten dat, klopt het stukje over de afweerstof die het lichaam aanmaakt niet. Je lichaam maakt wel een stof aan, maar dat is niet ter afweer. Ik wil het je best een keer uitleggen, met wetenschappelijke artikelen en lezingen als onderbouwing. Van onafhankelijke neurowetenschappers. Je kunt 't niet nalaten om de wijsneus uit te hangen omdat er zoveel onzin bestaat, maar vervolgens post je zelf een stukje onjuiste informatie en draag je bij aan de onzin. Dat had ik niet van je verwacht! Ik lees de stukken van No Mercy vaak met plezier, maar ik merk nu dat ik je niet zomaar moet gaan geloven op je woord
                        Ja... ik had al door dat jij ook graag de wijsneus speelt, dus verwacht ik nu van jou dat jij het dan ff uitlegt op een manier dat het gemiddelde mens kan begrijpen !@?

SpeesCees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeesCees
                          Maar ehhhh…. je word dus niet stoned van de THC of andere canabinoiden ! Het is de afweerstof die je lichaam aanmaakt tegen de indringende stof (de THC met name) waar je high of stoned van wordt! Dus in directe zin is dat niet de THC. Hier ligt ook de verklaring waarom de meeste mensen die de eerste keer blowen niets merken.
                          Daar is dan nog geen of niet genoeg herkenning om hoppa antistof aan te kunnen maken! Maar rook maar een paar keer goeie wiet, en ehhhhh…. welcome to the club!

SpeesCees
                          toen ik dat probeerde de mensen duidelijk te maken die er volgens hun eigen zeggen veel verstand van hebben (Monty bv) werd ik kei hard uitgelachen en nu beweerd cees hetzelfde en ben ik benieuwd hoeveel mensen cees nu gaan uitlachen!!!!!
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Wijsneus of niet, foto's van mannen ging dit over.
                            In een foto-topic scrollt toch iedereen over dat gewauwel heen.

QNQ2013136.jpg
                            Attached Files
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wat ben je daar mee van plan Q ??
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bezig...
                              X