Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SpeesCees over gefeminiseerde/vrouwelijke zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

SpeesCees over gefeminiseerde/vrouwelijke zaden

Korting op 420shop
    SpeesCees heeft een heel interessant verhaal over het feminiseren van zaden op zijn site:

Nou zijn er wat kanttekeningen bij dit verhaal te plaatsen:

- Ik heb de indruk dat Colchicine tegenwoordig niet of heel weinig wordt gebruikt. De bodybuilder-wietjes waar Cees het over heeft ben ik al lang niet tegengekomen - maar dat kan liggen aan mijn zorgvuldig geselecteerde vriendenkring en dealer. Als ik gelijk heb, dan leveren (vrijwel) alle zaadbanken tegenwoordig "puur vrouwelijk" zaad, alleen noemen ze het gefeminiseerd, terwijl Cees de term "gefeminiseerd" reserveerd voor wiet met een soort van down-syndroom.
    - Gibberellic acid is niet (meer) de enige methode om te feminiseren. Een andere methode is: Veel te lang laten doorbloeien, stressen met een zilver-verbinding, stressen met licht, stressen met water.

Niet iedereen geeft de voorkeur aan gefeminiseerd zaad. Er wordt gezegd dat regulier zaad minder kans heeft op herma's, en dat kan reden zijn om regulier zaad te gebruiken en zelf de mannetjes eruit te halen. Aan de andere kant zijn er mensen die jaren lang met gefeminiseerd zaad kweken en daarmee zelf stekken maken of verder selecteren, en daar nooit problemen mee hebben.

Anyway: Het schijnt dat Cees betrokken was bij de uitvinding van het feminiseren, en ikzelf zou vereerd zijn als hij daar met ons nog eens over zou willen praten.

Cees, het podium is van jou!

Cees heeft al gedeeltelijk gereageerd in een ander topic. Het zou zonde zijn om dat niet even hier aan te halen. Bij deze:

Interessant item Blani. Binnen mijn beleving heb je duidelijk vrouwelijk ( female ) en vervrouwelijkt ( feminized) zaad. los van een eventuele rare mutatie.
    Mel Frank schreef het al eind jaren 60. Met Gibberellic Acid kon je volgens hem VROUWELIJK zaad kweken ook al was het hem nog niet gelukt. Mij lukte het na 14 jaar uitproberen pas. Daar is ook genoeg over gepubliceerd. Het verschil zit hem deels in het feit dat Gibberellic ( een stuurhormoon) op zich al in de plant voorkomt.
    Zoals gefeminizeerde zaden geproduceerd worden met bijv. het zwaar giftige STS...dat is geen kwestie van "natuurlijke" verwarring toe brengen maar een complete genetische chaos laten ontstaan. Veelal alleen met de zgn banaantjes. En tja... omdat een vrouwelijke Cannabis plant nu eenmaal van nature een klein Y-tje aan haar XX status heeft hangen, ter bescherming vd soort ) is ze redelijk makkelijk te manipuleren.
    Ik heb nu al een vermoeden dat dit een interessante topic gaat worden !
    Last edited by Blani; 22 September 2013, 18:06.

Re: SpeesCees over gefeminiseerde/vrouwelijke zaden

Stoeltje hapje drankje
    Let`s begin.

Comment

Het lukte Cees dus pas na 14 jaar...

Geen wonder dat ik geen banaantjes kreeg toen ik een White Widow een maand te lang liet bloeien. Zo makkelijk is het dus niet.

Comment

Nee Blani maar kijk eens bij Soma die heeft er ook een paar artikelen over geschreven en die doet het ook met banaantjes.

Comment

Ojee, hier dreigt een begripsverwarring. We hebben twee soorten bananen:
          - Banaantjes, oftewel mannelijke bloemen aan een cannabisplant;
          - Bananen, oftewel een geelgekleurd fruit, vaak geassocieerd met chimpansees en sexclubs, dat volgens sommigen de evolutietheorie onderuit haalt.

Bananenschillen geven ethyleen (?) af, wat vrouwelijke wietplanten kan aanzetten tot het maken van mannelijke bloemen. Bananen zijn dus een manier om banaantjes te krijgen.

Pfjew, die woordcrisis is alweer omzeild...

Comment

Ethyleen zit toch ook in plastic.

Comment

In plastic is het poly-ethyleen, oftewel ketens van ethyleenmoleculen. Ethyleen zelf is een eenvoudig molecuul: C2H4, vluchtig en brandbaar. Het wordt gemaakt door de banaan zelf, tijdens het rijpingsproces, maar kan ook worden toegevoegd om de banaan sneller te laten rijpen.

Het kan ook gebruikt worden om tomaten en aardappelen sneller te laten rijpen, maar in ieder geval in Duitsland is dat verboden.

Wat mij betreft mag het ook bij bananen verboden worden. Ik koop veel te vaak onrijpe bananen in rijpe schillen. Ik grijp tegenwoordig meteen naar de overrijpe, bruin gevlekte schillen, in de hoop dat de inhoud halverwege redelijk is afgerijpt.

Comment

maatje van me is tuinman, die kwam laatst met een mooi verhaal :

hij zoekt dus juist hermaatjes op, specifieker nog het zaad geproduceerd door een verdwaald banaantje in een overig volledig vrouwelijke plant. Dat zaad is volgens zijn redenering 100% vrouwelijk. Wat ik ervan denk ? Tsja, weinig eigenlijk, ik zie geen beperking in het natuurlijk reproductiesysteem (in tegendeel!) en stevige in dit soort fratsen.. Niettemin interessant om te volgen, kom op SpeesCees !
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dus Herma`s kunnen in feiten dus ook bij met name beginners met hun nieuwe potten veroorzaakt worden door de ethyleen die hierin ook verwerkt zit en gaat gassen door de hitte.

Comment

@Moreweed: Ik hoor tegenstrijdige verhalen. De een zegt: Gebruik een herma als man en je krijgt allemaal herma's. De ander zegt: Gebruik een herma en je zaad wordt vrouwelijk dan die herma, als je kruist met een echt pure vrouw. Wie weet heeft SpaceCees daar meer over te zeggen.

@MWay: Je kan niet zomaar concluderen dat polyethyleen ethyleen uitwasemt, net zo min als keukenzout chloordamp uitwasemt. Ik dacht ook dat potten van polypropyleen waren.

Comment

warmte alleen is niet voldoende om dat gas uit die kettingconstructie te krijgen Mway, lijkt me sterk dat er ethyleen vrijkomt bij gebruik van nieuwe potten. Kan best hoor, daar niet van
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Even na gekeken jij hebt gelijk Blani het is polypropyleen.

Comment

Last edited by HJM; 22 September 2013, 23:21.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Tsjonge, die HJM is ook lekker aan het experimenteren geweest!

Ik denk dat reguliere zaden toch ook ernstige nadelen hebben, voor de meeste kwekers. Je zult namelijk in week 1 van de bloei de helft van je planten moeten weggooien, maar je wilt niet dat je kast halfleeg achterblijft. Nou zullen de overblijvende dames best uitgroeien, maar de potten doen dat niet, dus je blijft zitten met kleinere potten dan je zou willen, of je moet alles overpotten tijdens de bloei.
                            Nou herinner ik me (?) dat HJM afbloeit in 1-liter-potten - maar andere kwekers hebben toch liefst hun potten zo groot mogelijk. Dat schijnt toch bevordelijk te zijn voor de groei.

Nou praat HJM over mislukte oogsten met gefeminiseerd zaad. Is dat: Mislukt doordat er zaad in alle planten zit, door 1 herma?
                            Zoja, dan zou het kunnen dat gefeminiseerd zaad geschikt is voor kleine kweken, tot (zeg) 5 planten, terwijl met veel planten het risico op een herma te groot wordt.
                            Dilemma's, dilemma's... Ik steek er nog eentje op. Deze wrede wereld maakt het me weer te moeilijk.
                            Last edited by Blani; 23 September 2013, 14:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                              Nee Blani maar kijk eens bij Soma die heeft er ook een paar artikelen over geschreven en die doet het ook met banaantjes.
                              Kijk... Blani schrijft in elk geval zaken die kloppen ! Soma heb ik 3x aangesproken op beurzen wat de genetica van z'n planten aanging... maar helaas, hij wou met mij niet in conclaaf ! Na 3 pogingen over 4 jaar verspreid had Soma nog steeds geen zin om met mij in discussie te gaan ! Kijk... wat Blani schrijft is voor 99% HET VERHAAL ! En geloof me nu maar echt : SOMA met z'n hyper rasta uiterlijk heeft geen fock idee van genetica. Bio bio bio bio... is wat hij uit weet te kramen... maar daar is het ook echt mee gezegd.
                              Maar he... WIJ WILLEN DE WAARHEID ! Toch ?

SpeesCees

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dat laatste kan ik me iets bij voorstellen HJM... maar vooralsnog zie ik veel kennis bij Blani.
                              Herma's komen van slecht geselecteerde ouders... vind ik in elk geval erg veel onzin.
                              Elke Canna plant heeft herma van nature in zich.
                              Dus XX is nooit XX zonder een klein Y-tje er aan vast.
                              Nu zorgen dat dat kleine Y-tje naar de diepte verdwijnt en we hebben vrouwelijk zaad.
                              Hoe ??? Met Gibberellic Acid... een stuurhormoon dat in de plant van nature aanwezig is.
                              Wie het beter weet mag het zeggen... maar laat duidelijk zijn dat SpeesCees de eerste was die in Canna World vrouwelijk zaad op de markt bracht...ipv gefeminizeerd zaad.
                              En heel binnenkort... ben ik weer zover !

Stay cool... it's going to happen anyway !
                              SpeesCees

Comment

Bezig...
                              X