Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SpeesCees over gefeminiseerde/vrouwelijke zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SpeesCees over gefeminiseerde/vrouwelijke zaden

Wat is de waarheid dan SpeesCees ben wel eens benieuwd of ben je bang dat je alle breeders over je heen krijg
    En dat iemand zijn succesvolle genenpoel niet vrij geef.
    Doet Arjan ook niet.
    Ingemar ook niet.
    En wat Soma aan gaat ben vaak bij hem thuis geweest en heb al in de jaren negentig schitterende planten gezien en gerookt.
    Die weet wel waar hij mee bezig is net als jij.
    Maar dat is het topic onderwerp niet andere breeders afzeiken.
    Maar als dit topic is om andere breeders af te zeiken mogen we de titel wel gaan veranderen.

Comment

Heb ik maar 99% juist? Welke procent heb ik gemist? Ik probeer altijd mijn feiten beter te krijgen.

Wat de "waarheid" betreft moet ik meteen weer off-topic, oftewel op mijn zeepkist. Er zijn verschillende soorten waarheid:
      - De waarheid (met kleine w), oftewel de feiten
      - De Waarheid (grote W) oftewel psychotische geleuter.
      Wat we moeten met de WAARHEID weet ik niet zeker. Het is een grote W, maar niet als in "Waarheid".
      Hoe dan ook: Ik wil inderdaad de waarheid, oftewel de feiten. Ik ben altijd blij als ik niet de enige blijk te zijn.

Ikzelf heb ook weinig vertrouwen in "bio bio" schreeuwers. Er is geen essentieel verschil tussen chemische en biologische stoffen: Beide kunnen heilzaam zijn, beide kunnen levensgevaarlijk zijn. Geef me de keus tussen een groene knolamaniet (http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_knolamaniet ) en een chemische hamburger van MacDonalds, en ik kies de hamburger. Any time. Liever ongezond en levend dan gezond en dood - want dat schijnt de keus te zijn volgens de bio-fanatici.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@MWay: Niet iedereen kent Arjan in Ingemar bij hun voornaam. Je hebt het over "Greenhouse Seeds" en "De Sjamaan".

De feminiseer-methode van Soma is overigens wel bekend: Hij noemt het "Rodelization" en komt erop neer dat je vrouwelijke planten 2 weken te lang laat bloeien om banaantjes te krijgen.

Comment

mmppff ik trek dat slecht : spannende verhalen over al dan niet aanwezige chromosoompjes en of er wel y-tjes in zaadjes zitten of niet. Ik wil foto's, karyotypering, op schoot bij opa die dan al lurkend aan z'n pijp verteld over moleculaire wietbiologie en wie hij daar allemaal mee om de oren heeft geslagen.

Dat zou toch gewoon ergens moeten bestaan denk je : een rapportje over hoe iemand wekenlang pas ontkiemde zaadjes heeft opengelegd op zoek naar eieren, een leuk CSI-filmpje over "de vrouw met de banaan" ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dan is de Soma manier toch veilig.

Comment

Attached Files
            Last edited by HJM; 23 September 2013, 20:43.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik zou ook graag eens daadwerkelijke wetenschap zien, of minstens wat aantekeningen, vergelijkingen of plaatjes. Dat ieder zijn maniertje heeft, die wel of niet werkt, dat is wel bekend. Internet staat er vol van.
              Maar een kweker (die goede zaken doet) veroordelen om zijn uiterlijk en zijn terughoudendheid vind ik geen bewijs van je eigen gelijk.
              Een methodevergelijking met bijbehorende resultaten, en je mag van mij iedereen noemen hoe je wilt.

Of gewoon zoals Blani doelde: het verhaal over hoe dit nou allemaal tot stand is gekomen!

@HJM: ik hoor graag eens wat meer over die GA3! Bijvoorbeeld welke soorten een lagere dosis behoeven, hoeveel mg is genoeg voor een zaadje, en hoe gebruik je het in bloeibevordering?
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Kwekers afzeiken doe ikzelf alleen als het Monsanto betreft. (Stelletje ******* **** **************!)

@HJM: Ik leef mee met die Niranjan. Ik ben twee meter lang, en wordt ook veel te vaak in te kleine hokjes gestopt. Maar blijkbaar zijn zowel ikzelf als die plant niet echt geremd in hun groei.

Toch mooi dat de kennis van het selecteren, bevruchten en feminiseren blijft bestaan en doorgegeven wordt. Als dat stopt, dan heeft Monsanto het rijk alleen, en wat we dan voor roundup-ready-wiet krijgen, dat wil ik niet in mijn pijp hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                  Het beschermen van je genen pool met fem zaden geloof ik niet in.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik zit wekelijks aan tafel met een Doctor in de plantenfysiologie (mijn moeder) en speelde vroeger met de dochters van de Rector Magnificus van de Landbouwuniversiteit Wageningen - dus kom maar op mijn knie, kinders. Neem een trek van mijn vaporizer, en laat me vertellen over de bloemetjes en de bijtjes. Ik beloof een feitelijkheid van minstens 90%.

Zoals jullie weten hebben levende wezens chromosoom-paren. Dat zijn er bij de mens 23 en bij cannabis 10, en 1 daarvan is speciaal: Die bepaalt namelijk het geslacht - of niet.
                    Dat chromosoompaar is natuurlijk de XX bij vrouwen en de XY bij mannen. Nou zou je denken dat alle mannelijke eigenschappen (lul, borsthaar, stinkvoeten) op dat Y chromosoom zitten - maar nee. Op dat Y-chromosoom zit eigenlijk helemaal niks. Het is een gedegenereerd, teruggeevolueerd, lullig aanhangseltje dat vooral niet bijdraagt aan wat dan ook. Het fungeert hooguit als schakelaar die zegt "maak mij geen vrouw". De rest van de genen (niet eens alleen die X, maar alle andere genen) zorgen vervolgens voor al die mannelijke onzin.

Dus: Een vrouw, zelfs helemaal zonder Y-chromosoom, heeft alles in zich om een man te vormen. Verstoor de andere genen ernstig genoeg, en een man (of herma) is wat je krijgt.

Mensen moet je ook kunnen feminiseren, met de juiste hormonen in de baarmoeder. Dan kunnen alle mannen afgeschaft worden. Laat die wijven het dan maar onderling uitvechten. Ik ben benieuwd of de wereld daar nou echt beter van wordt.

En nou weer van mijn knie af, kinders. Pappa Blani moet een joint draaien. Nee, jullie mogen geen trekje: Tabak is voor grote mensen. Lurken jullie maar lekker aan de verdamper.

Comment

@Blani,

Als je zo compact zaait/kweekt (direct 12/12) maakt het niet uit als +/-50% man blijkt.
                      Je zet je hok mutje vol van deze potten, in elke pot een zaadje en dan een week of drie wachten. (toch Cees )
                      De overblijvende potten verdeel je over je hok, thats all.

@LR2,

Product Description
                      Gibberellic acid was first discovered in Japan in 1935 as a result of the study of a condition common in rice plants called "foolish seedling" disease, which caused the plants to grow much taller than normal. The effects of gibberellins weren't widely understood until years later. Gibberellic acid, GA3 is a naturally occurring plant hormone that regulates the growth of plants, including triggering seed germination. Gibberellic Acid is not manufactured; it's a natural product extracted from the Gibberella fujikuroi fungus. There are over 100 known forms of gibberellic acid; GA3 is the most effective.

Seeds of many plant species require exposure to low or high temperature within a certain period before they will germinate. This process is called thermal stratification. Alternatively, the hormone gibberelline can be used to break such dormancy.

GA3 Powder 90% is soluble in 70% common rubbing alcohol. Before it can be used is must be turned into a liquid. The amount of Gibberellic acid that needs to be used is very small. Drop the correct amount of powder in a small bottle, then add a few drops of rubbing alcohol. The only reason to use alcohol is to dilute the Gibberellic acid powder. Use just enough alcohol to wet the gibberellic acid powder. If after a couple of minutes you can still see some powder add a few more drops of alcohol. Then just add water to get he right concentration. It is often being said that alcohol will damage plants. Yes, but not in the very low concentration needed to dissolve Gibberellic acid. 90% GA3 powder will not dissolve in water. Once mixed it loses viability within a week, even if refrigerated.

You don't need much of the solution to soak your seeds, just enough for the seeds to fully swell. Most seeds can be soaked in the small poly-bags. Tiny seeds should be folded up in a filter paper for ease of handling when soaking. Larger seeds can be soaked in a pill bottle or small jar.

To know the concentration, replace X and Y, (X mg / Yml) x 1000 = Z ppm
                      To know the amount of solution to make to get a certain ppm, replace X and Z, (X mg / Z ppm) x 1000 = Y ml
                      To know the quantity of powder to use, replace Z and Y, (Z ppm x Y ml) / 1000 = X mg

For exemple: 100mg of GA3 in 200ml of water gives you 200ml at 500 ppm (part per million). 100mg of GA3 in 400ml of water gives you 400ml at 250 ppm. 1g of GA3 at 90% concentration will be supplied as a powder in a small ziplock bag, sufficient quantity to make a 2 liters of solution at 500 ppm. You should have enough for a couple of years.

Use strong solution, 500 ppm, on very hard to germinate seeds; and a 250 ppm on seeds that are just hard or slow to start. Seeds enclosed in a hard coat may be submit to a higher concentration, 750-1000 ppm. You can scarify the seeds at first. Soak seeds for 24 hours and at most three days for the ones enclosed in a hard coat. Keep the seeds at room temperature with occasional careful shaking. The seeds may then be sown. Don't use it on easy to start seeds unless you dilute it greatly, like 25-100 ppm, and soak them only for 2-3 hours. Normal, easy-to-sprout seeds will become very elongated and stretched out, then die if GA3 is used on them. Concentrations of about 2 ppm can cause tubers to sprout earlier.

Gibberellic acid can also influence the timing of flowering, flower gender, flower size and increase the number of flowers. If a plant is sufficiently developed, premature flowering may be induced by direct application of GA3 to young plants. Formation of male flowers is generally promoted by concentrations of 10 to 200 ppm, female flowers by concentrations of 200 to 300 ppm. You may have an increase in the number of flowers by direct application of GA3 to young plants, at 25 ppm.

When there is difficulty with fruit set because of incomplete pollination, GA3 may be effectively used to increase fruit set. The resulting fruit maybe partially or entirely seedless.

GA3 applied near the terminal bud of trees may increase the rate of growth by stimulating more or less constant growth during the season. Since GA3 regulates growth, applications of very low concentrations can have a profound effect while too much will have the opposite effect.

Although GA3 is not listed as a poison, the following precautions should be observed. Flush with water any GA3 that may get into the eye. Avoid skin contact if possible and wash away any contact with soap and water. Avoid ingestion of GA3.
                      Product Tags

De gibberelline worden geproduceerd in grotere massa wanneer het koud is. Zij bevorderen cel verlenging, het breken en het ontluiken, zaadloze vruchten, en zaadgerminatie. Zij doen laatste door de latentie van het zaad te breken en als chemische boodschapper te handelen. Zijn hormoon bindt aan een receptor en Ca+2Rarexoticseeds over zaad weken:
                      Use strong solution, 500 ppm, on very hard to germinate seeds; and a 250 ppm on seeds that are just hard or slow to start. Seeds enclosed in a hard coat may be submit to a higher concentration, 750-1000 ppm. You can scarify the seeds at first. Soak seeds for 24 hours and at most three days for the ones enclosed in a hard coat. Keep the seeds at room temperature with occasional careful shaking. The seeds may then be sown. Don't use it on easy to start seeds unless you dilute it greatly, like 25-100 ppm, and soak them only for 2-3 hours. Normal, easy-to-sprout seeds will become very elongated and stretched out, then die if GA3 is used on them. Concentrations of about 2 ppm can cause tubers to sprout earlier.

Cellulase kan helpen om de zaad bast weg te vreten en het zo voor water, GA3 e.d. makkelijker te maken binnen te dringen, maar ook om het de kien makkelijk te maken uit te breken.

Archive; Silverthiosulfate Prep 101

Preparation of STS:

First, a stock solution is made. It consists of two parts (A and that are initially mixed separately, then blended together. Part A is ALWAYS mixed into part B while stirring rapidly. Use distilled water; tap water may cause precipitates to form.

Wear gloves while mixing and using these chemicals, and mix and use in a properly ventilated area. A mask will prevent the breathing of any dust, which is caustic. STS is colorless and odorless, and poses minimal health risks if used as described here. (See material safety data sheet links below). Note that silver nitrate and STS can cause brown stains upon drying, so spray over newspaper and avoid spilling.

Part A: .5 gram silver nitrate stirred into 500ml distilled water
                      Part B: 2.5 grams sodium thiosulfate (anhydrous) stirred into 500ml distilled water

The silver nitrate dissolves within 15 seconds. The sodium thiosulfate takes 30-45 seconds to dissolve.

The silver nitrate solution (A) is then mixed into the sodium thiosulfate solution ( while stirring rapidly. The resulting blend is stock silver thiosulfate solution (STS).

This stock solution is then diluted at a ratio of 1:9 to make a working solution. For example, 100ml of stock STS is added to 900ml of distilled water. This is then sprayed on select female plants.

Both the stock STS and the working solution should be refrigerated after use, as well as the powdered chemicals, to avoid activity loss.

The adjusted formula is as follows:

Part A: .7 gram silver nitrate stirred into 40ml distilled water
                      Part B: 2.6 grams sodium thiosulfate (anhydrous) stirred into 160 ml distilled water

Next, slowly add the silver nitrate solution to the sodium thiosulfate solution while stirring. This combination is then added to 800 ml of distilled water to equal 1 liter. This is your final stock solution. It is diluted 1:9 with more distilled water to make your final working solution, which then gets sprayed on your target plant.

Either formula will work great, so don't sweat it too much. But do that second spraying at the end of week 2... seems to be the key for getting pollen from the more difficult strains.

Application:

The STS working solution is sprayed on select female plants until runoff. Do the spraying over newspaper in a separate area from the flower room. You probably won't smell anything, but ventilate anyway. You now have what I call a "F>M plant"; a female plant that will produce male flowers.

After the F>M plant dries move it into 12/12 immediately. This is usually done three to four weeks prior to the date that the target (to be pollinated) plants will be ready to pollinate. Response times may vary slightly depending upon the strain. More specific times can be determined by trial with your own individual strains. In my trials it took 26 days for the first pollen. 30-35 days seems optimum for planning purposes.

So, assuming that a target plant needs 3-4 weeks to produce fully mature seeds, a strain that takes 8 weeks to mature should be moved into flower at about the same time as the female>male plant. A target plant that finishes flowering in 6 weeks needs to be moved into flower later (10 days or so) so that it doesn't finish before the seeds can fully mature.

A seeded individual branch can be left to mature on a plant for a bit longer, while harvesting the other seedless buds if they finish first. Just leave enough leaves on for the plant for it to stay healthy.

Effects:

Within days I noticed a yellowing of the leaves on the F>M plants. This effect persisted for two weeks or so; after this they became green again, except for a few of the larger fans. The plants otherwise seemed healthy. No burning was observed. Growth stopped dead for the first ten days, and then resumed slowly. No stretch was ever seen. After two weeks the F>M plants were obviously forming male flower clusters. Not just a few clusters of balls, but complete male flower tops. One plant still formed some pistillate flowers, but overall it was predominantly male.

It is strange indeed to see an old girlfriend that you know like the back of your hand go through a sex change. I'll admit that things were awkward between us at first.

When the F>M plants look like they may soon open and release pollen, ( 3-1/2 to 4 weeks) move them from the main flower room into another unventilated room or closet with lighting on a 12/12 timer. Don't worry too much about watts per square foot; it will only be temporary.

When the pollen flies, move your target plants into the closet and pollinate.

A more controlled approach is to isolate the F>M plants in a third remote closet (no light is necessary in this one, as they are releasing pollen now and are nearly finished anyway). In this remote other closet the pollen is very carefully collected in a plastic produce bag or newspaper sleeve and then brought back to the lighted closet, where the target plants are now located. If this is done, be careful to not mix pollen types by letting the F>Ms dust each other. Avoid movement, or use yet another closet.

Take special care to not let pollen gather on the outside of this bag- a static charge is sometimes present. Drop small open clusters of blooms inside and then close the bag at the mouth and shake. Important: next, step outside and slowly release the excess air from the bag, collapsing it completely, so that pollen doesn't get released accidently. Point downwind; don't let it get on your hands or clothes.

This collapsed pollinated bag is now very carefully slipped over only one branch and is then tied off tightly at the mouth around the branch stem with a twist tie or tape, sealing the pollen inside. Let the bag inflate slightly with air again before sealing it off, so the branch can breathe. This technique keeps the entire plant from seeding. Agitate the bag a bit after tying it off to distribute the pollen. Don't forget to label the branch so you know which seeds are which. Other branches on this same plant can be hit with different pollen sources.

If no lighted closet is available, the plant can be moved back into the main room, but- be very careful: pollen is sneaky. After 4-5 days, the bag is gently removed and the plant completes it's flowering cycle.

Yet another method has worked well for me. I position the target plants in a non-ventilated lighted closet, and then I collect pollen on a piece of mirror or glass. This is then carefully applied to the pistils of one pre-labeled branch by using a very fine watercolor paintbrush. Care is taken to not agitate the branch or the pollen. No sneezing. The plant needs to be in place first; moving it after pollination can shake pollen free and blow this technique.

Regardless of technique, at completion you will have feminized seeds. Let them dry for 2-4 weeks.

About the chemicals:

Silver nitrate is a white crystalline light-sensitive chemical that is commonly used in photography. It is also used in babies' eyes at birth to prevent blindness. It can cause mild skin irritation, and it stains brown. Avoid breathing. I didn't notice any smell or fumes, but ventilation is recommended. Be sure to wash the spray bottle well before you use it elsewhere; better yet: devote a bottle to STS use. A half gram is a surprisingly small amount; it would fit inside a gel capsule.

Dit kreeg ik opgestuurd van cannabacea

Inleiding:
                      Het principe komt erop neer dat je een vrouwelijke plant met STS behandelt, deze zal vervolgens stuifmeel aanmaken en daarmee kan een ander vrouwtje bevrucht worden. Omdat er alleen vrouwtjes in het proces betrokken zijn, zullen de zaden hiervan ook gewoon vrouwelijk zijn.

Er is echter een kleine imperfectie waar rekening mee gehouden moet worden: hermafrodie. Alle vrouwelijk wietplanten kunnen onder bepaalde omstandigheden (meestal slechte omstandigheden) mannelijke bloemen gaan vormen. Hier is het feminisatieproces ook op gebaseerd. Het nageslacht KAN dus nog wel mannelijke eigenschappen vertonen. Voor het proces is het dus ook belangrijk dat er goede ouders gekozen worden die geen slechte genen op de zaden over zullen brengen.

Bereiding STS:
                      Deze set is goed voor 10L STS (0,5mM). Als je alle STS in een keer maakt moet je het bruine flesje in het witte flesje gieten, het flesje zwenken/licht schudden zodat het goed mengt, en de oplossing vervolgens aanvullen tot 10L. De som van de inhoud van de flesjes is 250 mL dus er moet dan nog 9750 mL bij.

Je kunt ook eerst een deel STS maken en de rest van de kit bewaren voor later (dat maakt de tweede behandeling bijvoorbeeld een stuk effectiever). In dat geval meng je 1 deel van het bruine flesje met 4 delen van het witte flesje. De zo ontstane oplossing zien we dan als 1 deel. Hier moeten vervolgens nog 39 delen water bij. Bijvoorbeeld: 5 mL uit het bruine flesje + 20 mL uit het witte flesje + (25*39=)975 mL water.

Het beste wordt alles in de koelkast bewaard. De STS is zo 1 maand houdbaar. De oplossingen in het witte en het bruine flesje zouden 2 jaar houdbaar zijn hoewel dat twijfelachtig is over de oplossing in het bruine flesje. Ik zou daarvan uitgaan van een half jaar.

Behandeling:
                      Het gebruik van STS is simpel. Het wordt toegediend via de bladeren en de stam. Je besproeit de bladeren en de stam gewoon met een plantenspuit tot ze goed nat zijn. Ikzelf zorg ervoor dat ze druipen. Deze eerste behandeling wordt uitgevoerd de avond voordat de lampen op 12/12 gaan. Het mag ook eerder. Belangrijk is dat deze behandeling elke twee weken herhaald wordt. Het effect van STS werkt namelijk uit. Er zijn bij de behandeling twee belangrijke dingen om op te letten. 1. Besproei ze als de lampen uit zijn, anders verbranden de bladeren; 2. Let er met de latere behandelingen op, zodra de plant bloemen maakt, dat de bloemen niet nat worden. Dit veroorzaakt rot.

Het effect van STS duurt even. Ongeveer tot een maand voordat mooie trossen bloemen ontstaan en vervolgens kan het ook nog een paar weken duren voordat de bloemen open gaan en hun stuifmeel verspreiden. Hiermee moet rekening gehouden worden als de vrouwtjes in bloei worden gezet. Als de vrouwtjes een korte bloeitijd hebben dan moeten ze te lang wachten op het stuifmeel en dan is hun bloeifase al afgelopen voordat de zaden zich goed hebben kunnen ontwikkelen. Dus het is het beste om te zorgen dat de vrouwtjes een maand later bloeien dan de 'mannetjes'.

De stuifmeel productie is ook minder dan bij normale mannetjes. Om een goede hoop zaden te krijgen zul je waarschijnlijk moeten helpen met de bevruchting. Bijvoorbeeld door met een penseeltje het stuifmeel uit de bloemen direct op de stampers te smeren. Op deze manier zal er van een middelgrote plant zo'n 2000-3000 zaden geoogst kunnen worden.

Geschikte soorten:
                      Niet alle planten reageren even sterk op de STS. Sativa's reageren doorgaans goed, maar Indica's ondervinden soms bijna geen effect van de STS. Het beste neem je dus Sativa soorten als dat uitkomt.

Zo, en dat was het weer voor vandaag.

Was even zoeken op welk sticky ik eea had staan.
                      Last edited by HJM; 23 September 2013, 23:18.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

maar er is geen vrouwelijk zaad!
                        ik heb hier met ronson laats over gesproken, en ook ik heb me destijds hierin verdiept.

gibberic acid, word in de ochtend toegepast, en in de avond, je nevelt de plant helemaal onder die rond de 3 weken bloeid, je verdunt het na 0.0.5
                        hierdoor gaat de plant stressen, en dan is de truc dat ze zo stresst,dat een vrouw, alsnog mannelijk geslacht gaat vertonen,maar omdat de genen puur vrouw zijn,bestuift zij zichzelf, en woorden de zaden vrouwelijk.

dit is een heel proces tevens, en dit lukt bijna tot nooit iemand.

gibberic acid gebruikt no mercy ook, maar dit is niet bedoeld voor dit process,hun proces is omgekeerd, om juist de vrouwelijke bloei te stimuleren.

staff

Comment

Had eens een plantje WhiteWidow uit een fem zaadje, onder een paar spaarlampen(75w) in de schuur staan. Deze werd onbedoeld gestressd door koude nachten van zon 7graden. Groei en top ontwikkeling was uiteraard al niet echt fantastisch. Ma goed elke gram telde toen dus, heb haar door laten ploeteren.

Een mager oogstje van 17gram en een 30tal zaden Had niet eens gezien dat er zich zaad ontwikkelde in mn topjes.. Door alle wilde verhalen over Hermas, wou ik deze zaadjes gewoon in de clico gooien... maar heb er uiteindelijk twee guerrilla gezet en de andere zaden weg gegeven aan een vriend die er ondanks de herma verhalen wel wat in zag. Allen wat tot nu toe is voort gekomen uit die zaden, waren vrouwelijke planten zonder herma verschijnselen. Denk zon 18planten.

Nu mijn vraag, dit is toch niet de gewenste manier om zaad te verkijgen ivm met het in eerste instantie fem zaadje waar ik mee gestart was? Heb ik dan nu puur mazzel dat er geen hermas van zijn gekomen? of? huh!?

zie net door die bomen het bos niet meer

greetzz Mafferd

Comment

Wowwwww..... nu gaan we praten zeg.... mooi !
                            Sorry dat ik deze topic nu pas vond... was ff te druk hier met de overgang van NMSupply naar No Mercy Seeds.
                            Ik las de hele topic door... maar moet dat zeker nog 1-2x doen om mijn idee/mening/kennis neer te zetten.
                            Wat ik ontdekte is dat Blani verdomd goed op de hoogte is... niet alleen door het googlen maar door ware kennis. ( da's te lezen namelijk )
                            Da's mooi... dat zet zoden aan de dijk want de meesten die "meelullen" lullen maar een beetje in de diepte en vanuit opgedane kennis via Google.
                            Nogmaals... ik moet nu ff nog een keer gaan verkennen wat hier geschreven werd... forgive me.
                            Op 1 ding ( Blani ! ) kan ik antwoord geven.. en wel wat die 99% aangaat...lol
                            Wat je ook doet... hoe je ook manipuleert... wat voor stof je ook mag gebruiken... ER BLIJFT EEN DING OVEREIND !
                            Cannabis zaad heeft van nature geen zuiver XX of XY ! Er hangt ALTIJD een factor y aan vast.
                            Dat kan een Y zijn maar ook een y-tje zijn.
                            De clou of de kunst is om zaad te kweken waar de Y factor zover in het niet is gedoken dat zelfs zwaar stressen niet waarlijk tot herma leidt.
                            Maar TOCH... de factor herma is NOOIT uit te sluiten met gefeminizeerd zaad... WEL met 100% vrouwelijk zaad.
                            En dat... kan alleen ( binnen mijn beleving ) met Gibberellic Acid, zoals Mel Frank schreef in 1969 al !
                            Je hebt een vroege uitgave van Mel z'n growers guide nodig om het te vinden... nadat Ed Rosentaal ( of zoiets) Mel Frank z'n commercieel belang ging behartigen was het Sensi seeds die er voor zorgde dat het veredelings truukje niet meer voorkwam in het boek, maar wel een dikke advertentie van hun.
                            En nu... hahahaaa... heb je al een rubriek : Vraag het aan Ed ! Ik vraag me af of die man ooit zelf een plant kweekte !?
                            Zaak is... met Gibberellic Acid kun je waarlijk vrouwelijk zaad kweken ipv gefeminizeerd zaad.
                            Maar zaak is ook... dat je de juiste dosis kent... de juiste verdunning... en het juiste moment van behandelen !
                            En geloof me, dat ligt bij elke soort weer anders.
                            Los daarvan... je moet tot 3 achter de komma kunnen wegen om het tot een succes te laten komen.
                            Zowel de dosis alsook de stof waarmee je Gibberellic Acid vloeibaar maakt.
                            In feite heb je daar een vrij agressieve stof voor nodig want met water of bijv. alcohol gaat het niet.
                            Ik gebruik daar Natriumhydroxide voor... het spul dat in afvoer ontstoppers gebruikt wordt.
                            Heftig... ja... maar dat leerde ik al in Wageningen, en de toenmalige toxicoloog Drs. Alink gaf me groen licht om in de dosis waar ik mee "werkte" veilig te kunnen werken zonder plant, dier of mens te kunnen vergiftigen. ( Dat was /is dus een ander verhaal dan die walgelijke Colchicine waarmee je triploide planten kon creeeren )
                            De eerste generatie was verdomme dodelijk ! Natriumhydroxide breekt heel makkelijk af, dus je moet nog snel zijn ook om het met succes te gebruiken om de zuivere vorm van Gibberellic vloeibaar te maken.
                            Let wel... de dosis Natriumhydroxcide komt ook heel heel heel nauw om je Gibberellic vloeibaar te maken.
                            Iets teveel is nada... iets te weinig is ook nada. Ook hier kom je uit op minimaal 2 achter de komma. ( Daar ligt die 1% verscholen Blani !)
                            Zelf ben ik nu op een punt dat ik de NMSpecials ( hoogstwaarschijnlijk ) binnen een maand of 2-3 als VROUWELIJK zaad kan aanbieden.
                            Da's heftig goede weed en daarmee ga ik een "zaadoorlog" beginnen omdat binnen mijn beleving zaad zowiezo veel te duur is.
                            Maar bij ons, nomercyseeds.eu , kun je zien dat wij daar al hard mee bezig zijn om die prijzen te drukken. Kijk... gefeminizeerde zaden maken kan bijna iedereen die een beetje thuis is met chemie. Daar hoeven we niet omheen te draaien.
                            Maar ik lees dat ik eigenlijk al weer teveel lul.

Ik ga deze topic nog eens van voor af aan lezen.
                            I'll be back.

Stay cool, high and take time to Fly !
                            SpeesCees

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                            maar er is geen vrouwelijk zaad!
                            ik heb hier met ronson laats over gesproken, en ook ik heb me destijds hierin verdiept.

gibberic acid, word in de ochtend toegepast, en in de avond, je nevelt de plant helemaal onder die rond de 3 weken bloeid, je verdunt het na 0.0.5
                            hierdoor gaat de plant stressen, en dan is de truc dat ze zo stresst,dat een vrouw, alsnog mannelijk geslacht gaat vertonen,maar omdat de genen puur vrouw zijn,bestuift zij zichzelf, en woorden de zaden vrouwelijk.

dit is een heel proces tevens, en dit lukt bijna tot nooit iemand.

gibberic acid gebruikt no mercy ook, maar dit is niet bedoeld voor dit process,hun proces is omgekeerd, om juist de vrouwelijke bloei te stimuleren.

staff
                            Nou ja... met alle respect Stafford... maar dit is verre van waarheid wat je hier schrijft.
                            In feite is het pure onzin. ( sorry hoor)

SpeesCees

Comment

???
                              Cees wat zeg je me nou....
                              Het is de bedoeling dat de plant stressen gaat juist.
                              En je haar dwingt om zichzelf te bestuiven,daar doelt gibberic acid toch voor juist.
                              Blani heeft ind de kennis,

Maar dat ik totale onzin nu praat??
                              Het proces werkt toch ind zo?

Comment

Stafford: Je praat inderdaad onzin.
                                - Er bestaat wel degelijk vrouwelijk zaad;
                                - Het lukt genoeg mensen om zaden te feminiseren, waaronder Cees en HJM. Dat het "bijna niemand" lukt is dus onzin;
                                - Het is meestal niet de bedoeling dat de plant zichzelf bestuift. Dat heet "inteelt" en wordt liefst voorkomen.

Wil je meer weten over het proces, lees dit topic dan eens door. Het lijkt wel of je alleen de titel hebt gelezen.

Comment

Bezig...
                                X