Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

    Korting op 420shop
    wie oh wie heeft een gegronde reden ?

    ik draai met een 600watter maar kan er elk moment 1 bij aan zetten.

    welke periode in de kweek zou je het meeste resultaat hebben?

    bijv. in het begin van de topvorming en dag of drie de 2e 600 watter erbij aan zetten zodat de toppen ff knallen?

    of juist de laatste week?

    ben erg benieuwd naar de reacties?

    #2
    Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

    Het meeste resultaat ?
    Van begin tot eind.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

      ja oke,

      maar er is vast een periode dat meer licht het meeste effect is,
      een plant heeft perioden dat hij met meer licht meer doet dan andere periodes,
      aangezien ik de stroom betaal, is het voor mij interessant om deze periode bij te lichten.
      en ik ken de uitdrukking licht is gewicht.

      Comment


        #4
        Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

        de periode dat meer licht het meest effect heeft is dan wanneer de lamp brand

        Comment


          #5
          Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

          Denkend aan jou plannen zou ik de laatste 3-4 weken bloei de extra lamp erop zetten maar of dit daadwerkelijk het grote verschil gaat maken tussen opbrengst en stroomkosten? Zou zeggen probeer het en laat ons weten hoe het is vergaan.

          Ook heb ik laatst gehoord dat als je de laatste 2 weken de lamp op 14 uur zou zetten de planten stoppen met bloeihormonen aanmaken(aangezien ze er nu genoeg hebben) en zo nog ff de extra boost geven aan de toppen. Dit durf ik niet te garanderen maar het staat wel op mijn lijstje van things to do
          Last edited by psychedelic1988; 10 November 2013, 14:12.

          Comment


            #6
            Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

            Las een tijdje terug een verhaal over "het etmaal verlengen". Dan geef je 21 uur en 36 minuten licht en 12 uur donker. Je krijgt dan 10 licht donker cycli in 14 dagen. De planten pakken in die tijd dus relatief veel meer licht. Dat deed hij dan in week 4 en 5 van de bloei omdat dat de piek bloei periode zou zijn.

            Of het echt werkt weet ik niet, maar een extra lamp zou je wellicht ook in die periode kunnen ophangen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

              Als je echt ingewikkeld wil moet je dit verslag maar eens doorlezen.
              Daarin wordt de lichtperiode verlengd.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                Ja, dat verhaal bedoelde ik inderdaad. Al draait hij die lange etmalen in dat verslag in week 3 en 4 van de bloei. In een later verslag (van januari 2013) doet hij dat in week 4 en 5 van de bloei. Voortschreidend inzicht of een typo?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                  Ahja, dat kon ik zo snel even niet vinden.
                  Ik denk dat zoiets zeker wel werkt, maar dan moet je het wel van begin tot eind doen.
                  Dan zul je pas echt verschil zien.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                    Ja, dat nieuwe verslag is ook op het forum waar hij nu zit.

                    Dat de hele kweek doen, dan ben je wel weer een stuk langer bezig. Kun je ook net zo goed gewoon een wat zwaardere lamp ophangen lijkt me.

                    Zit er niet wat in dat je alleen tijdens die piek bloei periode wat extra mee geeft (extra lamp of langer licht) om dan toch een hoger resultaat te halen?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                      het is wel mogelijk ikzelf doe het ook ik heb 2x 600w ze groeien onder 1x600w waneer de planten te groot zijn versprijd ik ze over 2 lampen omdat het gwn onnodig is 20 planten onder 2 lampen te plaatsen als ze nog klein zijn. dus gewoon ff kijken. wiet planten groeien ook makkelijk op TL wat ik zou doen als ik jou was inschakelen de 2e lamp Wanner je klok 12/12 gaat. het is natuulijk better om gewoon beide te branden vanaf het begin laat daar geen misverstand over zijn !

                      Comment


                        #12
                        Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                        kijk dit is nu iets waar ik weer wat mee kan,
                        ben wat dat betreft ook wel van het uitvogelen.
                        heb ook al eens voorgegroeit onder led ( spectrabox 350 )
                        maar dat gaat niet zo mooi dat hps.
                        bljiven in de periode dat ze schieten moeten veel te veel achter.
                        had die ronde ook echt kleine dames.
                        heb ook direct afscheid genomen van mijn spectrabox.
                        maar dat is nu wel iets wat ik uit eigen ervaring heb ervaren.,
                        omdat led geen warmte afgeeft.
                        dus kortom, daar gaan je stroom kosten weer flink van omhoog.
                        dus terug naar hps. ;0
                        daarbij moest ik ook nog een een kacheltje laten draaien

                        Comment


                          #13
                          Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                          Ik licht bij vanaf week 5 bloei
                          Ik draai met een 600W lamp en licht bij met een 400W , waar je wel rekening mee moet houden is dat je over capaciteit hebt met je afzuiger en filter

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                            en heb je ook ervaring of je dan meer opbrengst boekt?
                            mijn afzuiging on filter hebben flinke over capiciteit,
                            heb liever over dan alles op volle toeren te laten draaien,
                            het draait allemaal lekker rustig en veilig niet te vergeten.
                            vind ik ook altijd wel belangrijk.

                            Comment


                              #15
                              Re: Extra lamp periode instarten, maar wanneer het meeste resultaat?

                              Leverd meer op als alleen 6ooW laten draaien


                              Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

                              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                              Comment

                              Bezig...
                              X