Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met c02

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweken met c02

Korting op 420shop
    Dag mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben bezig met een hokje waarin ik wil kweken met co2. Nou heb ik geen water gekoelde airco maar ik vroeg mij af of dat wel nodig is? Voor de grootte van het hok staat er nu de juiste capaciteit afzuiger zodat het niet te warm word en de LV op het eind niet te hoog word. Het lijkt mij alleen dat wanneer je de juiste hoeveelheid co2 de ruimte inblaast er weer veel van die co2 lucht word weggezogen. Dus dacht ik aan een kleinere afzuiger met het nadeel dat het dan veel te warm zou worden.
    Dus mijn vragen zijn:

- Is het mogelijk om co2 toe te dienen zonder dat er een water gekoelde airco in de ruimte staat?

Zo ja:

- Hoe hou ik de temperatuur en de LV op de juiste hoogte? (met e.v.t een kleiner afzuigsysteem)

Groetjes
    Last edited by Jointjedraaien; 24 February 2015, 15:40.

Re: kweken met c02

als je gedurende de daarvoor geschikte periode continue co2 toevoegt (tot een bepaald maximum, ik neem aan dat je je al flink hebt ingelezen hierover) is het geen probleem zonder die waterkoelingsjoepie-airco dunkt me. Tevens geeft co2-toevoeging je een wat ruimere marge mbt de temp in je hok (lees : het mag best wat warmer zijn dan).

benieuwd naar je opzet ! veel succes
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Top! goed om te weten.. scheelt weer wat in de kosten. dank je wel maat! ik laat je weten hoe het loopt

Comment

Ik heb voor de aardigheid eens zitten rekenen aan CO2-toevoeging...

Een normale concentratie CO2 is iets van 400ppm. Nou weegt een kuub lucht ongeveer een kilo, dus daar zou zowat 0.4 gram CO2 in moeten zitten. (??... Controleer me, ik ben slecht in komma's plaatsen...)

Nou is een afzuiging van 300 m3/h heel normaal, wat betekent dat er zowiezo 300x0.4=120 gram CO2 per uur door je kast gaat. Meer dan een ons CO2 per uur, meer dan een kilo per dag. Wil je daar significant aan toevoegen, dan moet je dus echt wel een kilo per week CO2 gaan toevoegen. Gedonder met waxinelichtjes, CO2-emmers of fermentatie-zooi zet geen zoden aan de dijk: Je moet serieuze gasflessen gaan slepen.

Ik begin er niet aan. Er zijn makkelijker manieren om je kweek te optimalizeren.
        Last edited by Blani; 11 December 2013, 16:52.

Comment

Is het niet zelfs 0.8g CO2 per kuub? 400*44,01/22,4 (ppm * molair gewicht CO2 / molair volume gas)

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Klopt, wietefras. Mijn berekening was wel heel slordig inderdaad.

Mooi: Iemand die me op mijn tenen houdt.

Comment

eum..recirculeren plus warmtewisselaar ?
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
              X