Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis effect op dieren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cannabis effect op dieren.

Als je blowt in dezelfde ruimte als een dier dan heb je het wel over een extreem lage dosis voor dat dier toch? Het gaat eerst door je longen en wat er dan nog uit komt wordt het verspreid in de hele ruimte.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zo'n vogeltje heeft hele kleine longetjes 1 goeie walm kan genoeg zijn denk ik. dus lekker bij t raam gaan staan.

En t mooie weer komt er weer eraan lekker buiten zitten woehoe!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wat je uitademt wordt al enorm verdunt door alle lucht in de ruimte. Zo'n klein beestje ademt ook veel minder dus wat je uitademt zit ook eerder weer terug in je eigen longen dan dat dat beestje het binnen krijgt. Dat zal toch ook relatief zijn aan het lichaamsgewicht, dus per saldo krijgen ze dan dezelfde relatieve dosis binnen van de lucht die je uitgeademd hebt na het nemen van een haal.

Daarnaast zal wat je uitblaast al niet veel THC meer bevatten toch?

Kortom, als een mens niet stoned wordt van naast een blower op de bank zitten dan kan ik me niet voortellen dat een dier dat wel wordt.

Of dat dier moet echt een veel lagere tolerantie hebben. Wat in het geval van een kanarie natuurlijk best zo kan zijn. Daar worden die beesten toch ook voor gebruikt in de mijnen?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Klinkt logisch LR2

Comment

Het klinkt logisch ja. Alleen zeg je het zelf al, zo'n klein dier heeft hele kleine longetjes. Dus blijft de inname relatief aan lichaamsgewicht uiteindelijk gewoon gelijk.

Comment

Jep, kanaries sterven bij (laten we zeggen, ik noem maar wat) 500ppm en mensen pas bij 5000ppm 'aardgas'.
                Maar ook dat hangt samen met die LD50, omdat een kanarie 1000x zo weinig weegt als een mens. De ppm blijft gelijk voor ieder wezen, want het is ppm, alleen de dosering die nodig is om effect te hebben verschilt per (of is afhankelijk van) lichaamsgewicht. Dus die tolerantie, is ook lichaamsgewichtafhankelijk (is dat een woord?).

Nog eentje:
                Ik weeg 60 kg. Ik drink 5 gram alcohol.
                Jij weegt 80kg. Jij drinkt 5 gram alcohol.
                Een vogel weegt 0.05kg. Hij drinkt 5 gram alcohol.

Ik heb 5/60 = 0.083 gram alcohol per kilo lichaamsgewicht.
                Jij hebt 5/80 = 0.062 gram alcohol per kilo lichaamsgewicht.
                De vogel heeft 5/0.05 = 100 gram alcohol per kilo lichaamsgewicht.
                Die vogel zal dus al dood en begraven zijn, voordat wij wat beginnen te voelen.

Vervang "drinkt alcohol" door: adem 200ppm THC in (we verzinnen even dat 200ppm "5 gram alcohol" weegt, voor het gemak). En lees bovenstaand nog eens met die gedachte.

De vergelijking mens = vogel gaat eigenlijk niet op, tenzij
                Last edited by LR2; 24 June 2014, 22:30.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je mist weer het punt dat de vogel veel minder inneemt.

Jouw voorbeeld gaat er vanuit als je overal dezelfde hoeveelheid alcohol in perst, maar dat gebeurt natuurlijk helemaal niet. De vogel drinkt helemaal geen 5gram alcohol. De vogel drinkt 1200 keer minder dan de mens en heeft uiteindelijk dus hetzelfde promilage in het bloed.

Vogels zijn bovendien nog efficienter dan zoogdieren ook dus die ademen relatief zelfs minder. Per kg lichaamsgewicht krijgt de vogel dus juist minder stoffen uit de uitgeademde joint rook binnen dan de blower zelf.

Comment

Geef een mens in verhouding net zoveel rook als die vogel. En die staat in een rookwolk zo groot als een flatgebouw.

Comment

Een vogel ademt milliliters terwijl eens mens liters ademt.

Dat "flatgebouw aan rook" ademt de vogel dus maar een baksteen van in.

Relatief naar lichaamsgewicht dus gewoon net zoveel als de mens die in dezelfde kamer zit.

Comment

ik denk dat dit geen kwaad kan heb een vriend en die heeft hond en 2 katten de katten zelfs kruipen dichter bij hem als hij 1 rookt ( denk dat ze ook lekker vinden)

Comment

@wietefras. Dan moet die vogel toch veel vaker ademen dan een mens om die rook weg te krijgen? Dus krijgt ie vaker een shotje? Zit ik er nou zo naast?

Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten

Comment

Een vogel ademt minder en krijgt dus minder rook binnen ja. Dat is toch logisch?

De blower zit ernaast en die ademt veel meer. 99,9% van de uitgeademde rook gaat dan weer door de longen van de blower en 0,1% door die van de vogel.

Comment

Cannabis effect op dieren.

Nou ik geloof er niks van dat jij 99,9% van je uitgeademde rook weer in ademt. Sterker nog dat wil ik je nog wel is zien doen

Ik heb het gewoon maar even op gezocht.

Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten

Comment

Nee, ik bedoel dat voor iedere 99,9 liter lucht die een mens ademt, de vogel er maar 0,01l van in ademt.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te snappen dat als je een mens en een vogel in een wolk rook zet dat dan de meeste rook verdwijnt in de longen van het wezen met de grootste longen?

Comment

Bezig...
                                X