Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Berekening kWh verbruik en kostprijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Berekening kWh verbruik en kostprijs

    Korting op 420shop
    Naamloos.jpg

    Vraagje aan de Webmaster wat moet ik doen om het Excel bestandje hier op het forum te zetten?
    Wilde het plaatsen maar het lukte mij niet, daarom de foto ervan

    Groetjes iedereen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    #2
    Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

    Zelf heb ik ook zo'n excel bestand gemaakt. Ik heb alleen onderscheidt gemaakt tussen groei / bloei omdat de lamp bij bloei toch langer uit staat dit kan uiteindelijk redelijk veel schelen.

    Comment


      #3
      Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

      Even mijn hersens erover breken om er iets gebruiksvriendelijk te maken van je tip, klopt zeker wat je zegt 18/6 en 12/12, thx

      Intussen al extra kolom erbij gemaakt voor aantal dagen Beta_2.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ziezo 1 tip is al verwerkt en alles werkt goed denk ik, zit goed met mijn formules
      Beta_3.jpg
      Attached Files
      Last edited by odyssee; 22 March 2014, 19:00.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #4
        Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

        Nog een tip: je bent waarschijnlijk zo'n handig invulformuliertje aan het maken met excel: gaaf! Maar gooi die niet zomaar online. Office plakt jouw naam tot diep in de bron van het bestand. Dus opsporingsdiensten kunnen je dan makkelijk vinden. Reeds meegemaakt met fotos, pdf's, word en ppt bestanden.
        Denk eraan; helpen is geweldig, maar jezelf beschermen gaat boven alles

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        + aantal dagen groei klopt wel, maar de bloeitijd is minimaal 8 weken. Dus dat maakt 30 dagen wat weinig, in 95% van de gevallen mag een kweker rekenen op 60-90 dagen bloeitijd.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

          ti's een office 2007 nooit Registratie ervan gedaan en nooit geen updates gedaan. Denk niet dat ze mij gaan in de bak steken voor 4 plantjes

          intussen zitten we al aan beta 4 en het aantal dagen kan de gebruiker zelf invullen hang allemaal van wietsoortje af dat heb ik intussen hier al geleerd. tip 2 zit er ook al in verwerkt Beta_4.jpg
          Attached Files
          Last edited by odyssee; 22 March 2014, 21:58.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment


            #6
            Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

            Ik moest ff zoeken en wist dat het ergens was op het forum....en wie zoekt vindt

            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!


            Ik weet alleen niet of het nog werkt. Maar zo zie je wel dat je een excel bestand niet IN het forum kunt krijgen.

            Maar dat je het upload en deelt. En dan iets langer dan de 30 dgn die er nu op zit. Suc6
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #7
              Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

              Zag er een mooi programma uit en natuurlijk niet meer beschikbaar, jammer, Zo ver gaat mijn Exel kennis niet begin het ook pas te leren maar zo gaat de tijd iets sneller voorbij dagelijks met het te leren. Denk kleine maand en zal ook in orde in en laat het hier wel dan weten dat het beschikbaar is.
              beta_5.jpg beta_5_bis1.jpg

              En verdere tips zijn welkom hoor

              groetjes iedereen
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #8
                Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                Check this => http://en.seedfinder.eu/growing/ener...ts-calculator/

                Comment


                  #9
                  Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                  hendig!

                  Comment


                    #10
                    Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                    Je kunt ook een eenvoudige formule gebruiken.
                    Eerst tel je alles bij elkaar op dus je afzuiger(wel rekening houden dat deze 24/24 aanstaat)
                    Daarna gaat de formule als volgt;
                    Watt x Uren x dgn x wkn : 1000 = Kwh x prijs energie lev.
                    Bijv.; 500W x 12 uur x 7 x 10wkn : 1000= 420 x 0.22= 92.40
                    Dat zijn dan de bloeiweken bijv.
                    Voor de groeiperiode moet je die 12 uur natuurlijjk vervangen door 18
                    Bovenstaande is maar een voorbeeld iedere soort heeft een iets andere bloeitijd,
                    en de stroom prijs en wattage's kan anders zijn.
                    Hoop dat je er wat aan hebt

                    Comment


                      #11
                      Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                      bij mij kom ik al op 144 euri enkel voor de bloei met 400w HPS en 107 afzuig. clipfan en vsa niet meegerekend...
                      ..first time WW and still running..

                      Comment


                        #12
                        Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                        Jonge toch..144 euro voor -in potentie- 400 gram wiet.

                        De Cannaplanna link doet het weer.

                        Kwestie van even vragen in dat topic ..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                          Denk dat ik nu op het forum met de duurste wiet zit 1 plantje onder 400 watt, maar dat stoor mij niet.
                          Ben een beginneling als kweker dus die kost is in mijn ogen 100% terug verdient, omdat ik hier al veel raad en tips heb gekregen, ben al blij dat het plantje er goed uit ziet.

                          Volgens dat ik het uitrekent kost mij deze oogst 122 euro en met wat ik gelezen hebt zal ik ongeveer 20 a 30 gram hebben droog. Intussen verleden week vrijdag gestart met 2 andere zaadjes en ga mijn derde ronde ermee doen (ronde 2 sabotage door de poes in kweekhok geraak en was mijn 2 kweek kwijt).

                          Wacht enkel nu dat ik kan oogsten en loop daar beetje frustreert rond omdat ik had gelezen na 8 weken oogsten met Quick One van Royal Queen Seeds en blijkbaar klopt dit niet zit aan dag 65 nu en weet intussen dat ik nog 2 a 3 weken ga moeten wachten voor ik kan oogsten.

                          Mens is nooit te oud om bij te leren
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                          Comment


                            #14
                            Re: Berekening kWh verbruik en kostprijs

                            Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                            Denk dat ik nu op het forum met de duurste wiet zit 1 plantje onder 400 watt, maar dat stoor mij niet.
                            Ben een beginneling als kweker dus die kost is in mijn ogen 100% terug verdient, omdat ik hier al veel raad en tips heb gekregen, ben al blij dat het plantje er goed uit ziet.

                            Volgens dat ik het uitrekent kost mij deze oogst 122 euro en met wat ik gelezen hebt zal ik ongeveer 20 a 30 gram hebben droog. Intussen verleden week vrijdag gestart met 2 andere zaadjes en ga mijn derde ronde ermee doen (ronde 2 sabotage door de poes in kweekhok geraak en was mijn 2 kweek kwijt).

                            Wacht enkel nu dat ik kan oogsten en loop daar beetje frustreert rond omdat ik had gelezen na 8 weken oogsten met Quick One van Royal Queen Seeds en blijkbaar klopt dit niet zit aan dag 65 nu en weet intussen dat ik nog 2 a 3 weken ga moeten wachten voor ik kan oogsten.

                            Mens is nooit te oud om bij te leren

                            Comment

                            Bezig...
                            X