Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

    Ik merk toch ook wel heel duidelijk een verschil tussen mijn wietjes. Niet dat ik er nou specifiek een bepaalde smaak uit haal, maar mijn Grapefruit Krush en Cannalope Haze hebben toch wel heel duidelijk een citrus geur. De Bubblegumer ruikt heel anders. Al kan ik die geur niet echt plaatsen. Als de pot open gaat weet ik echt wel welke wiet het is.

    De geur/smaak is er wel heel snel af. Alleen de eerste paar haaltjes met de vaporizer proef ik wat. Werkt ook beter op wat lagere temperaturen. Als ik meteen op 200 graden begin dan proef ik het ook niet meer.

    Ik heb meer moeite om de effecten te onderscheiden. Die lijken ook afhankelijk van de dosis en vape temperatuur te verschillen bij een wietje.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

      Die test wil ik wel ondergaan als ik het topje ook te zien krijg hoeven we nog geen eens te roken.
      Aan een topje kun je zien of deze goed afgebloeid is.
      Dit kan de geur je ook vertellen bij niet voldoende afbloei is het groene chlorofiel wat de boven toon voer als ze niet goed gespoeld is je vaak een weerig goedkoop luchtje ruikt.Canna voer hier de lijst aan.
      Dus afbloei is in de smaak en high/stonedheid alles zeggend en een goede indicatie of je met een goede kweker te maken hebt.
      Bij een goede afbloei moet je eens wachten op de reebruine haren.Kom je op een heel ander niveau terecht qua stonedheid.Door mijn manier van biokweken maakt deze manier van roken weer een genot om een jointje te roken.Lichtgroene toppen waar alle voeding uit is met reebruine haren bedekt met veel thc.
      Kan nu even niet bij een mooi voorbeeld maar zal deze vanavond plaatsen.
      Ongeduld is de grootste killer van lekkere wiet.
      Mijn CV
      strains 250 plus
      Begonnen met 100% bio oldschool Citral.
      Hiervan enkele direct van de Sjamaan en Soma zelf
      Vooral die van Soma hebben me veel geleerd en de WW de eerste prijswinnaar heeft me veel geleerd over high zijn en wat daarin de hoogste lat is.
      Hash uit de meeste regio's wel iets gerookt maar wel alleen de goede 20 gulden inkoop per gram bv.
      Dus ben wel een doorgewinterde tester die heel goed weet waar hij op moet letten.
      Dit komt natuurlijk niet vanzelf hiervoor heb je ook leermeesters nodig.Een opleiding fulltime zou 2 tot 4 jaar duren.Want ja er zit een tax aan roken en een prijskaartje.
      Dus vandaar dat het ook moeilijk is omdat je als beginneling op veel dingen even gewezen moet worden zodat het 1 en ander duidelijk wordt.
      Maar als de wiet niet helemaal af is gebloeid ga je nooit de doelstelling van de breeder halen zoals die voor de strain bedoeld is en dat is die diversiteit die jullie bedoelen in geur smaak uiterlijk.
      Plaats vanavond nog even foto's voor de belangstellende.

      Comment


        #18
        Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

        Ik kan je hier niet helemaal gelijk in geven Nik. Ik heb laatst zelf 5 verschillende soorten getest, en er zit wel degelijk verschil in de smaak van diverse wiet. (vooral ook geur) Pineapple express ruikt fruitig naar de ananas. De smaak is minder ananas, en meer wiet. Maar de fijnproever proeft er wel wat van ananas in. Chocolope soorten zoals chocolope haze, of chocolate kush hebben zeker te weten een andere smaak, dan Amnesia. Cheese soorten hebben ook een verfijnde smaak. Strawberry kush heb ik ook gerookt, en je moet geen aardbeien smaak verwachten. Misschien omdat de kush meer overheerst? Neville's Haze is pepermuntachtig van smaak en zo zijn er nog meer variaties. Sommige gaan soms idd iets te ver in het omschrijven van de smaak. En soms valt het tegen omdat de naam meer uitlokt, dan naar wat het smaakt. Maar bij het roken van de eerste joint worden de smaakpapillen al aangetast, waardoor soorten die je erna rookt anders kunnen smaken, dan wanneer je er de volgende dag mee start. Ik vind het juist leuk om te experimenteren met verschillende smaken.

        Comment


          #19
          Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

          Topic is een dode pier van 2014, en Nik laat ook al een tijdje niet meer van zich horen op het forum...
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #20
            Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

            Misschien is het topic een dode pier, maar het onderwerp (rare stinkwiet) helaas niet. Er gaat in Amsterdam nog steeds "wiet" rond met een zodanige aardbei/appelgeur dat je het buiten de shop al kunt ruiken. Ik heb het spul zelf niet in handen gehad, maar van kenners hoor ik dat het meer op boerenkool lijkt dan op wiet: Kleine snippers plantaardig materiaal met een enorme stank. Zeer waarschijnlijk is het helemaal geen wiet maar inderdaad boerenkool (ofzo) met een berg chemische THC en een vies geurtje. NIET kopen die zooi, en vooral niet roken!

            Comment

            Bezig...
            X