Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CFL of Tneon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

CFL of Tneon.

Korting op 420shop
    Goedemiddag allemaal.

Ik van plan om nog een tent neer te zetten.
    Na wat speuren op het Internet gaat mijn interesse niet naar een HPS maar naar een CFL of Tneon kweek.
    HPS heb ik al ervaring mee en is niks nieuws voor mij.

Hopelijk zijn er hier nog wat medewerkers die mij informatie kunnen geven over het verschil tussen CFL en Tneon, voor dat ik alles aanschaf.
    [emoji1]

Re: CFL of Tneon.

Het ontwerp van CFL/spaarlampen is niet handig qua lichtverdeling. Al die opgevouwen buisjes zitten elkaar in de weg. De efficientie is ook lager dan met T-neon. T-neon is eigenlijk een omgevouwen T5 buis op een 2G11 fitting. In een normale winkel heet dat PL-L, maar in growshops noemen ze het T-neon of MicroFluo

Spaarlampen zou ik alleen doen als je voor een heel klein hokje gaat waar geen T-neon armatuur in past.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hey Wietefras.

Thx voor je reactie, dan is het mij duidelijk dat het T-neon word.

Ik gaat een tent gebruiken van 60x60 tot 100x100 cm en scrog.
      Wat zal beter werken 2x55w, 2x75w of 4x55w, 4x75w.
      Is er wel ruimte om 2 armaturen in een tent te doen van de afmetingen die ik geef.?

Zo als je merk heb ik hier totaal geen ervaring mee, probeer ook zo veek mogelijk kweek verslagen te lezen met T-neon.[emoji5]

Comment

Een 2x55W T-neon belicht een oppervlak van ongeveer 30x60. Dus twee daarvan zou inderdaad goed passen in een 60x60 tent. Al zou ik dan zelf toch een 250W HPS nemen. Die geeft 50% meer licht tegen een vergelijkbaar wattage. Bijvoorbeeld 400umol/m2/s tegen 250/m2/s voor 4x55W T-neon.

Een tent van 100x100 moet je echt niet meer met T-neon aan de gang gaan. Wellicht T5 buizen dan eerder, maar ook dat niet. Je verliest dan gewoon teveel op de inefficiency van die lampen vergeleken met HPS. Als je daar een 400W HPS in doet heb je iets van 600W aan T5 buizen nodig om dat te evenaren. Of een 600W HPS erin en dan heb je 1000W aan T5 nodig om het te evenaren.

T-Neon is meer voor een kastje waar 1 armatuur in past. Hoe groter je gaat hoe meer de inefficiency van TL verlichting je geld gaat kosten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

YES duidelijk.

Voor mij dus gewoon HPS kweek.

Bedankt voor de info.[emoji3] [emoji1] [emoji109] [emoji106] [emoji111]

Comment

Ja, ik heb zelf ook op t-neon gekweekt. Dat is best leuk, maar een HPS kweek geeft toch veel mooiere planten.

Ik gebruik de t-neon lamp nu voor het opgroeien van de zaailingen. Daar is het wel prima geschikt voor.

Comment

Bezig...
            X