Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@Stemma: Hoe kun jij voorkomen dat je zoon of dochter op zijn of haar veertiende wiet koopt of voor zich laat kopen?
Ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat me dat niet lukt.
Daarom rookte onze dochter mee, zodat we zicht hadden op de situatie.
Dat je iemand wil "slopen" en dat dit voorkomt uit je genen, is situationeel.
Daartoe heb ik in het dagelijkse leven nog nooit de behoefte gevoeld.
De enige momenten, waarin ik iemand wilde slopen, was bij "free fighting", maar mijn opponent wilde dat bij mij ook.
Maar ik ben best voor rede vatbaar: een half jaar voordat ik trouwde ben ik gestopt met "full contact" gevechtssporten, omdat mijn vrouw niet op de trouwfoto's wilde met een man met een "kooivechters kop".
[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Yep, weedfan :o
Moet er nogatijd mee lachen
(niet slecht bedoelt eh kwasimodo)
Daar is er wel een verschil belgie
Vraag als 14 jarig om een joint en je krijgt een sigaret zonder de tabak dan nog, "pure paper".
Ik ben niet zo naief dat ik denk dat ze op geen enkele andere manier aan wiet zouden kunnen komen. Het gaat mij puur om het feit dat een volwassen man dit aanbiedt aan mijn kinderen.
Voel jij geen woede opkomen als iemand je kinderen, naar jouw mening, schade berokkent ?
Ik dus wel en ik ga er zelfs de kooi voor in.
Shit kzit nu weer met de slappe lach
"ik ben gestopt met direct contact sporten"
Nu alleen nog zeeslag met slechtgerolde joints als bootjes en monopolie met cadeau bonnen
(grapke eh k)
Ik ben niet zo naief dat ik denk dat ze op geen enkele andere manier aan wiet zouden kunnen komen. Het gaat mij puur om het feit dat een volwassen man dit aanbiedt aan mijn kinderen.
Voel jij geen woede opkomen als iemand je kinderen, naar jouw mening, schade berokkent ?
Ik dus wel en ik ga er zelfs de kooi voor in.
ongefundeerd, om de doodeenvoudige reden dat je ons gedragspatroon niet kent.
Wij kennen onze dochter: ze zat op haar veertiende in de eindexamenklas van het VWO, haar vrienden en vriendinnen waren een jaar of vier ouder.
Was mijn dochter van veertien destijds een kind?
We stonden haar toe -soms met gerechtvaardigde vrees- met haar oudere vriendinnen naar Engeland te zeilen.
We gaven mijn auto mee aan een vriendin, die pas haar rijbewijs had, zodat die meiden een weekeind in Parijs lol konden maken.
Ik kon dat niet, want mijn vader had niet eens een auto.
De enige "makke" die we hadden en nog steeds hebben is dagelijks na tienen 's avonds een jointje roken.
Niet als medicatie, maar puur als genotsmiddel.
Wat overigens onze zoon niet doet: hij rookt en drinkt niet en zelfs voor visite koopt hij geen biertje of een wijntje.
mijn dochter is 18 en heeft geen behoefte om te roken en heeft die ook nooit gehad
ik stimuleer dat niet
jij daar in tegen probeert het goed te praten door allerlei bochten heen als ik jouw verhalen zo lees.
vanaf 18 jaar mag het dan wel maar om het dan meteen maar toe te laten boven die leeftijd is ook vragen om.
'n gezond mens heeft het niet nodig!
gezonde kinderen hebben het ook niet nodig.
HET ROKEN VAN WIET IS NIET GEZOND
HET DRINKEN VAN ALCOHOL OOK NIET
kom dus niet steeds met verhaaltjes aan om het goed te praten.
'n verstandig gezond volwassen mens houd het zo lang mogelijk weg van jongeren.
IK ga het mijn dochter ook niet opdringen
Mooi verhaal maar na al die perfecte genetica dings geloof ik van dat verhaal van die tandem fietsen genen zak.
Als ik fout daarover ben, dikke excusses! maar iets zegt me dat die appel anders in de steel zit.
1 glas bier per dag of nog minder is gezond voor botten tanden en haar
(zorgt voor een beter opname van calcium uit andere voeding)
1glas rode wijn of....
Is goed tegen hartprobs longkanker verkoidheden ... (stond in hln)
Zelfs rot fruit bevat alcohol dus alcohol als een duivels ding zien en daaruit besluiten dat paffen dan wel mag is hypocriet.:beer:
Een mens maakt trouwens zelf ook alcohol aan
Of gaan we onze buik illegaal maken.
De opvoeding die kwasimodo zijn kinderen heeft gegeven herken ik meteen. Een opvoeding waarin de ouders hun kinderen 100% vertrouwen.
Zo vertrouwen je kinderen jou ook 100% en resulteert dat in een aangename thuissituatie. Zo gaat het bij mij ook (perfect).
14 jaar is idd jong, maar in kwasimodo's geval was ze geestelijk wel wat ouder. Kinderen kunnen ook best zelf nadenken voor hun 18e.
Je moest eens weten hoeveel ik op mn 16e en 17e van Angel geleerd heb
De topicstarter is tenminste wel zo actief om eerst te denken, dan te doen.
Voor (bijna) elke drugs geldt dat je deze best recreatief kunt gebruiken als het maar met mate(n) is.
Als je weet dat je kind dat inziet dan gaat het naar mijn mening goed.
In een eerder topic zei ik dat ik een eigen tabakplantje er wel mooi vond uitzien.
Daarmee bedoel ik niet dat ik rook want persoonlijk rook ik geen tabak behalve deze die vermengd is in waterpijp tabak , en dat is dan niet eens voor het tabakgedeelte te doen.
Evenals dat rond alcohol.
Die stelling zijn zinnen uit kranten , zelf lust ik geen wijn of zulke toestanden en van een paar pintjes met vrienden eind de week maak ik wss mijn leven ook niet kapot.
Hoe gedraait of gekeerd, je verhaal over wiet in opvoeding zal altijd verschillende ideeen erond opwekken.
Ps. Toen ik ondertussen een tijd terug beweerde dat een joint evenslecht voor kanker enzo is als 4 sig. Geloofde je mij al niet ,toch meende ik me te herinneren dat er een articel stond in de krant erover.
Blijkt dar die 4 eignlk 20 was.
Interessant om eens te lezen
Comment