Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De rol van tabak bij het blowen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

Re: De rol van tabak bij het blowen.

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
      Ik lees net dat je van tabak psychotisch kan worden:
      Ik vind de titel van het artikel "Niet wiet, maar tabak oorzaak psychoses!" een beetje sensationeel.
      Het suggereert dat cannabis er niets mee te maken heeft. Dit onderzoek sluit dat niet uit.

Activity in the brain's dopamine system might be one explanation of a possible causal link between smoking and psychosis, says study co-author Professor Robin Murray also of King's College London's Institute of Psychiatry.

"Excess dopamine is the best biological explanation we have for psychotic illnesses," says Murray.

"It's possible that nicotine exposure, by increasing the release of dopamine, causes psychosis to develop."

Previous studies, some by Murray, have also linked cannabis use to psychosis. But there is much debate about whether this is causal or whether there may be shared genes which predispose people to both cannabis use and schizophrenia.
      bron: http://www.abc.net.au/science/articl...10/4271313.htm

Aangezien cannabis je dopamine level ook tijdelijk verhoogd is dit toch niet uit te sluiten?
      Kortom heb je aanleg voor psychoses kan je het beste helemaal niet roken. Ik vraag me af hoe het zit bij het eten van canabis..? Meer onderzoek is nodig wat dat betreft.

Er schiet me ineens iets te binnen: nicitone zou een aantal voordelen hebben voor de gezondheid, allemaal aan de nicotine pleisters

Nicotine is well known for being the chemical that causes you crave your next cigarette and, more ominously, makes it so hard to quit this deadly habit.

However, research has shown that it isn't the nicotine that kills you. It's the tar and the rat poison that does that. Nicotine in fact offers a range of health benefits that are quite beneficial to human functioning.
      Bron: http://www.health24.com/Lifestyle/St...otine-20140226
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Haha indeed,de zogezegde onderzoeken,rapporten e.d vliegen ons rond de oren de laatste tijd,meestal gebaseerd op de huidige 'sensatie'stemming rond ons geliefd plantje nederwiet zeker sinds amerika legaal gaat

Comment

Bedankt voor je post en de link, JD. Alweer een reden om lekker door te dampen met mijn e-cig!

Comment

Op een dag (had allang gerealiseerd dat ik nicotineverslaafden was) aan de hand van de Allen Carr methode de tabak uit mijn jointjes gehaald. Duurde zeker een paar weken voordat ik weer even tevreden genoot van de wiet, maar ik ben er super blij mee. Veel minder craven en nog net zo verslaafd aan de wiet, maar met 1-2 jointjes puur per dag gaat het prima. Ik rook ongeveer evenveel of minder wiet en mis de tabak absoluut niet meer. (Ondertussen 2 jaar verder) sterkte en doe jezelf een plezier, accepteer dat tabak verschrikkelijk verslavend is, maar met de juiste instelling ben je er zo vanaf. Voor de juiste instelling verwijs ik naar de aan longkanker overleden guru op dat gebied, namelijk. Allen Carr.

Ikzelf moet nu even paar weken proberen alleen op Zondagen te roken gezien plantjes zeker nog niet gedroogd zijn en ik moet toegeven dat ik moet kiezen tussen wiet kopen of eten om einde van de maand te bereiken.
            In dat verband lees ik dit onderwerp, maar teven vele andere verslagen ed om een succesvol te morgen oogsten. Paar auto's over week of twee, andere over 6 weken en dan nog een paar rond begin Oktober samen met de nog overlevende Amnesia Bilbao en de Red Rose die langzaam maar zeker bloei beginnen te vertonen. Ik kweek buiten op terras in Spanje.

Comment

brandaris of van nelle zwaar, heel weinig net genoeg om de verse wiet te laten branden ;ja k weet wiet moet curen maar k ben een junk dus rook altijd wiet die net een maand heeft gedroogd ....srry altijd impulsief

Comment

Veel interessante reacties!
                Aangezien hier veel mensen aangeven ook elke dag te blowen is het denk ik ook een manier om naar een 'oplossing' te zoeken voor je verslaving.
                Stoppen met blowen lukt mij altijd wel maar dan ga ik vaak schandalig veel roken en dat wil ik niet.
                Het beste is natuurlijk om gelijk met beide te stoppen maar ik denk dat stoppen met blowen makkelijker gaat als je daarvoor stopt met roken.
                Omdat het roken toch sterker verslavend werkt dan wiet.
                Ondertussen vraag ik mezelf wel af of ik niet gewoon omslachtig tijd aan het rekken ben voor ik echt stop met blowen.
                Als wietverslaafde is het lastig om goed met wiet om te gaan, ik denk dat dit beter lukt als je puur rookt dan als je jointjes rookt.
                iet recht's is iets korms wat verbogen is.

Comment

Zo tis wat allemaal
                  Last edited by henak; 23 August 2015, 14:33.

Comment

Tabak, dat is pas een hard-drug.
                    Tit veur e pafke.

Comment

Hoi ik zit ook met dat tabak gedoe, ben nu begonnen met kruiden te vaporizen en hou hierbij rekening met de geneeskrachtige werking.
                      Damiana is zeer stress weerend en werkt bij mij goed om mijn nicotine metertje stabiel te houden . de tabak zorgt ervoor dat er snel endorfine afgebroken wordt en je zogezegd slecht gaat voelen . je brein is zo ingesteld en die meter is het zo gewoon dat je die alleen met nicotine terug omhoog krijgt hoe harder je verslaafd bent hoe sneller die meter omhoog gaat en ook weer naar beneden .

Door damiana en kamille te veredampen . wordt je geest gekalmeerd en de damiana zorgt dat je kan omgaan met stress het helpt me tot hiertoe al goed , in de avond rol ik wel een joint met 1/5 zeer lichte tabak . niets kan daar tegen op! 😊

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Comment

Bezig...
                      X