Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: speciale cannabis kweek software

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

de meest belangrijke factoren eerst maar eens op een rijtje zetten.

Licht, niet alleen aan uit, maar ook de hoogte tov de dames aanpassen, verbrande toppen is niet leuk.
    Lumen sensor is opzich wel een idee, kun je aan de daling ervan zien wanneer je Nepzon echt aan vervanging toe is.

Temperatuur (op diverse hoogtes en van het medium waarin de dames bivakkeren)

Bewateren, geregeld per pot. Voeding ook nog laten mengen gaat me momenteel nog een stapje tever, beter gezegd ik snap zelf nog niets van Cannabis voeding.

Samenstelling van de lucht in je hok, meten en naar gelieve aan te passen.
    Luchtcirculatie.
    en een webcam, zodat je in je hok kunt kijken zonder de planten te storen.

Als je de waardes iedere vijf minuten opslaat in een database heb je een behoorlijk accuraat overzicht.
    Hoe je dat uiteindelijk visueel presenteert is een heel andere kwestie.

heb nog schakelbordjes en chips liggen, en conrad heeft vast de rest van de onderdelen in huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DamWietWuppie View Post
      ...
      Samenstelling van de lucht in je hok, meten en naar gelieve aan te passen.
      ...
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Alles kan op de beun de haas manier, Wil nou net van de beun de haas manieren af.
        een motortje en wat minikatrollen zijn de kosten niet, en kan nog op laag voltage ook, mooiste zou zijn als er alleen maar laag voltage in het hok te vinden is, buiten je lamp dan.

Het moet wel functioneel en betaalbaar blijven, en bovenal SAFE.

Trouwens, als het woord lui niet had bestaan had ik het uitgevonden, geperfectioneerd en er octrooi op aangevraagd, ben niet voor niets systeembeheerder

grtz,

Comment

Tsjah, zit me alleen net zo een beetje te bedenken..
          Hoe zou je anders de lampen automatisch op de juiste hoogte kunnen afstellen..?
          Als je de boel mooi afwerkt is het helemaal niet zo beun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
            Hoe zou je anders de lampen automatisch op de juiste hoogte kunnen afstellen..?
            Als je de boel mooi afwerkt is het helemaal niet zo beun

Ik doe het nu met kettinkjes, en haakjes, best wel Beun de Beunhas manier eigenlijk, het werkt wel.
            En ik wil een sensor in me kap die de afstand tot de toppen bepaalt en daar automagisch de lamp op afstelt, naar een vooraf opgegeven afstand.

Ben al een beetje aan het knutselen geslagen, de lamp doet het inmiddels al op een schakelaar, netjes op 5V.
            Nu wachten tot Fernell me met een pakketje gaat vereren.

Is er niemand anders die hier reeds eerder mee aan het knutselen is geweest?

Comment

Oke, het is een mooi en goed idee, echt loop ik zelf dan tegen 1 punt aan.
              Om de sensor de afstand tussen lamp en plant te laten bepalen moet de sensor naar beneden gericht staan.
              Nu hebben de meesten van ons wel een lekker dicht bladerdak, maar het kan voorkomen dat de sensor de toppen dan "mist" of bijvoorbeeld halverwege de plant pas een blad raakt waardoor je een hele andere meetwaarde hebt dan het in werkelijkheid is.

Dit is natuurlijk op te lossen door het plaatsen van meerdere sensoren, maar houdt er wel rekening mee dat je bovenstaande methode geen 100% garantie heeft als het gaat om juist functioneren.
              In mijn ogen, om een goedkope maar toch goede meetmethode te nemen zal ik 2 sensoren aanraden.
              Beiden gemonteerd op de benodigde afstand onder het plankje, als je deze dan vervolgens kruislings laat meten, is de kans dat je wat mist aanzienlijk kleiner.

Vindt dit allemaal wel heel erg leuk om te lezen, waar je nu mee bezig bent vindt ik namelijk ook heel erg interessant en heb zelf ook al flink zitten denken over een geautomatiseerde kastje.
              Ben ook wel benieuwd naar je knutselresultaten DamWietWuppie.. heb je eens wat foto's?
              En wat voor afmetingen gebruik je om te kweken?

Comment

Dat is een goeie om rekening mee te houden Kroket.
                Met jou Fictieve voorbeeld is de kans vrij groot dat de lamp tussen de planten gaat hangen, en het laatste waar ik op zit te wachten is brand.
                Meteen noteren, als de temp hoger wordt dan 45C alle stroom uitschakelen. Brandblusser haakt pas in bij 80C, daarnaast houden planten niet zo van 45C geloof ik.

Je kan met de huidige sensoren een gebied bestrijken waarin objecten waargenomen worden, hoe of welke sensor er het meest voor geschikt is moet ik nog even uitzoeken.

Ik doe het meeste buiten op me balkonnetje, en als de zon het af laat weten dan gaan ze onder de nepzon. (jaja i know stress, Royal automatic vindt het allemaal best)
                Me hokje is gewoon een betonnen inbouwkast van 230X90X100 cm (HXBXD)
                Binnen is het inmiddels 400Watt geworden, ik heb de lamp op 45CM van de planten Hangen. (Royal automatic momenteel)

Next onderdeel, met het verhogen/verlagen van de lamp zou ook de ventilator mee moeten schuiven, ik heb de ventilator op tophoogte draaien.

Foto's komen eraan als het toonbaar is, momenteel ziet het er niet uit, maar het werkt voor zover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DamWietWuppie View Post
                  ...
                  Next onderdeel, met het verhogen/verlagen van de lamp zou ook de ventilator mee moeten schuiven, ik heb de ventilator op tophoogte draaien.
                  ...

Comment

Een en dezelfde motor voor zowel de fan als de lamp is een optie inderdaad omdat beiden de zelfde hoogte wijziging gebruiken.
                    Zou twee motors niet slimmer zijn? Je verplekt toch een behoorlijk gewicht met die twee?

Zat er Eigenlijk aan te denken om de ventilator aan een verticale buis te bevestigen, en langs die buis te bewegen.

Het is nu zomer, en ik heb ze liever onder moeder natuur staan
                    Juist omdat me hok nu bij tijd en wijlen leeg is kan ik knutselen in het hok.
                    Automagiseren is leuk maar om de een of andere reden wil ik altijd handmatig in kunnen grijpen.

Comment

Hier heb je software die je kan gebruiken op een mac/pc: Growassistant version 3.7

Comment

Dank je wel voor de link.

Dat is precies de bedoeling en het opent ook in MO 2010 OK dus.
                        Veel gestelde vragen over het forum
                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL
                        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Ja ik gebruik het ook, vind het wel handig, demoversie wel, de full-versie is nog doper!

Comment

even terug op die lamp die automatisch omhoog zou moeten,
                            als je nou een sensor gebruikt die uit 2 delen bestaat,
                            de ene stuurt een signaal (in de vorm van licht, infrarood lasers zoiets als bij een winkel bij de ingang), de andere vangt het op.
                            als je het signaal nou niet direct naar de ontvanger stuurt maar via heel veel spiegeltjes naar het de ontvanger zend, als er dan een topje uitsteekt moet er wel een straatje onderbroken worden.

maar een leuk kris kras patroontje en er ZAL een topje de straal onderbreken en de lamp gaat omhoog met een paar cm. Het valt vat wel te programmeren met die Arduino, alleen als je kan programmeren. kan ik dat? nee. dan zou er iemand moeten zijn die dat voor je doet. sluit je motoren aan op dat ding en je sesor.

heeft er iemand ervaring met programmeren? anders is het misschien mogelijk om via een ander forum met mensen die kunnen programmeren te vragen.

suggesties??
                            ik ben maar nog het begin...

Comment

Geen verstand van, maar in theorie moet je het ook met relais kunnen maken.
                              Misschien is dat een idee voor je, komt verder ook geen programmeertaal aan te pas..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joosie1234 View Post
                                heeft er iemand ervaring met programmeren? anders is het misschien mogelijk om via een ander forum met mensen die kunnen programmeren te vragen.
                                suggesties??
                                dit heeft niets met programmeren te maken maar met een technische oplossing.
                                Veel gestelde vragen over het forum
                                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                                420Shop.NL
                                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Bezig...
                                X