Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: speciale cannabis kweek software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

    Als het gaat om het programmeren van de Arduino, dan is het zeker wel programmeren. Echter is de achterliggende taal niet zo heel complex dus daar is snel genoeg een programma mee in elkaar te zetten. Maar specifiek hiervoor zijn toch skills nodig van micro electronica enerzijds en programmeerkennis anderzijds. Programmeerkennis kan ik wel leveren, maar ben een leek op het gebied van micro electronica.

    Comment


      #32
      Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

      ik weet van beide niks maar ik weet wel dat het mogelijk is een aantal dingen in zo een arduino te proppen,
      een programma schrijven en als het warmer word dan x graden dan gaat er een motor draaien ofzo.
      (beetje nuttenloos in dit geval maar even als voorbeeld)
      ik ben maar nog het begin...

      Comment


        #33
        Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

        Het idee is natuurlijk redelijk simpel. Je hebt een aantal sensoren (registreren iets) en actuatoren (doen iets) en die verbind je met elkaar door middel van schakelingen (hardware), een controller (embedded software) of een computer (hard- en software). Wat ik tot nu toe heb gezien van Arduino is dat het programmeren redelijk simpel is, maar voor het installeren je nog steeds behoorlijke micro-electronica kennis nodig hebt. Het liefst heb je een systeem van componenten die je gemakkelijk in elkaar kunt klikken. Een systeem van sensoren en actuatoren. Een geavanceerde variant van bijvoorbeeld Lego Mindstorms (NXT). Deze heeft de volgende sensoren:

        - De Touch Sensor (tastsensor): Is een Boolean, waar of niet waar. (Ingedrukt is waar)
        - De Sound Sensor (geluidssensor): registreert hoe hard een geluid is.
        - De Light Sensor (lichtsensor): kan registreren hoe veel licht gereflecteerd wordt.
        - De Ultrasone Sensor (ultrasone sensor): meet afstanden door Ultrasoon geluid te verzenden en te ontvangen. De tijd die een golf nodig heeft om terug te komen kan vertaald worden naar een afstand.
        - De Color Sensor (kleursensor): kan kleuren waarnemen.
        - De Accellerometer Sensor (versnellingsmeter): kan reageren op versnelling en een hoekversnelling in 3 assen.-
        - De Compass Sensor (kompassensor): een magnetisch kompas op de Z-as. (Nul graden is het noorden)
        - De Gyro Sensor: kan een hoeksnelheid meten in de Z-as. (In graden per seconde.)
        - De Infrarode Sensor: Reageert op infrarood licht.
        - De IR-Sensor: Kan commando's sturen naar Power Functions IR Receiver en de RCX 2.0

        Een aantal mensen hebben daar zelfs componenten voor bij gemaakt. De IR-sensor en sender kun je gebruiken zoals hierboven benoemd: tunnel de straal naar de overkant en als die wordt doorbroken doe je iets totdat de straal weer herstelt is of je boven bent (bijvoorbeeld doordat een touch sensor in wordt gedrukt). De vraag is dan: welke andere sensoren zijn er allemaal nodig ?

        - Temperatuur sensor
        - Hygro sensor (voor algemene luchtvochtigheid, is dit ook te gebruiken om te bepalen of de bodem nat genoeg is of niet?)
        - ...

        Overigens weet ik niet of we nu nog on-topic zitten (gezien de titel) of dat het automatiseren van een kweekkast naar een eigen topic toe zou moeten.

        Comment


          #34
          Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

          bij software hoort ook hardware, er is namelijk geen software zonder hardware. je kan op internet kijken voor die sensortjes,
          conrad heeft er een paar ook voor LV en Temperatuur. je moet gewoon iemand kennen die precies weet hoe je zo iets
          in elkaar kan zetten (en misschien ook voor je doet) en die software voor je schrijft. verder ben ik er van overtuigt dat het
          automatiseren van je kweek mogelijk is met de technologie van vandaag alleen moeten we er alleen nog ff achter komen welke
          hard- en soft-ware we nodig hebben. misschien ff rondhangen op een arduino forum ofzo. daar zijn er vast wel mensen met
          verstand over die arduino's.
          ik ben maar nog het begin...

          Comment


            #35
            Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

            Is er iemand die dit forum in contact zou kunnen brengen met zo een persoon???
            ik ben maar nog het begin...

            Comment


              #36
              Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

              het ging mij echt om software om je kweek (ect.) bij te houden:

              hier nog zo'n voorbeeld: http://herbiq.codeplex.com/

              ik denk dat de titel ook wel duidelijk is!
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


                #37
                Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

                Ik weet dat dit een oud topic is maar ik vroeg mij eerst af voor dat ik een nieuw topic open of de TO nog software nodig heeft?

                Comment


                  #38
                  Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

                  eerst even voorstellen graag software
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #39
                    Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

                    Oke prima! had ik ook even moeten doen ja, is wel zo netjes

                    Wat wil(len) je weten vraag maar raak

                    Comment


                      #40
                      Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software


                      waarom lees je de berichten die je krijgt als je een account aanmaakt niet?

                      Comment


                        #41
                        Re: Gezocht: speciale cannabis kweek software

                        laat maar had weer eens de helft gelezen ....
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment

                        Bezig...
                        X