Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passen deze onderdelen op dit moederbord?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Passen deze onderdelen op dit moederbord?

    Korting op 420shop
    mooi
    Last edited by misto; 30 August 2012, 13:01.
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    #2
    Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

    Op de website staat dat de CPU ondersteund worden de volgende zijn. - Supports FSB 1600/1333/1066/800 MHz

    Dat is dus goed. De ram staat ook DDR2 bij en alle DDR2 ramlatten passen in de slots. Let wel wanneer je deze steekt kijk naar naar de kleuren van de slots. Bij 2 latten stop je ze in dezelfde kleur (meestal 2x blauw 2x zwart). Hierdoor gaan ze in dual channel werken dwz dat informatie in 2 gesplit wordt en er zo kan gebruikt gemaakt worden van 2 bussen. In menselijke taal wil dat zeggen dat je de autostrade van informatie van 2 baanvakken naar 4 baanvakken maakt. Hier gaat natuurlijk veel meer verkeer tegelijk over kunnen.

    Wanneer je dus ram koopt, koop je liever 2 latten van bv 1 Gb dan 1 lat van 2Gb. Bij mij zitten er 2 van 2Gb in. Ook als je een 32bit systeem neemt kan je maar max 4Gb gebruiken. Meer erin stoppe is dus weggegooid geld, wil je meer moet overgaan naar een 64 bit systeem en ook de 64 bit windows of welke OP je ook kiest. Het staat er overigens nog eens in het geel bij op de site.

    Veel succes met het nieuwe moederbord.

    Comment


      #3
      Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

      Dit lukt zeker en vast. Zal straks eens in het archief duiken en kijken dat je cpu een memmory controller aan boord heeft, die ondersteund officieel 2x666.5mhz= 1333mhz, welliswaar dual channel,.
      Als je extra pci sloten zal gebruiken, dan zit je met dit mobo goed. Heb een lijstje met verschillende moederborden met socket 775.


      Nu zijn de DDR3 repen zeer goedkoop geworden.
      Mits een kleine investering kan je Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit erin prikken voor slechts 39.99 euro. Kies wel voor een A merk!




      Grtz
      Last edited by westport; 7 March 2011, 21:38. Reden: ddr3
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

        mooi
        Last edited by misto; 30 August 2012, 13:01.
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

          Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
          Bedankt voor jullie hulp ik heb inmiddels mijn nieuw bordje besteld

          @jg2480, dat je maximimaal maar 4gb ram gebruikt telt toch niet voor windows7 of ubuntu ? ik was namelijk van plan om er 2x kingstone 1gb en 2x kingstone 2gb erin te stopppen. 6 GB ram hehe
          trouwens bedankt voor het uitleggen van dat duel channel!
          @west, ik heb erover nagedacht om over te stappen op een dd3 bordje alleen dan is mijn oude kingstone ram overbodig geworden. Vind het zonde als dat niet gebruikt wordt. ik had trouwens ergens gelezen dat je de nieuwste chipset nodig hebt om de benefits uit de dd3 te kunnen halen. Dus als je die niet hebt zou dd3 niet volledig tot zijn recht komen

          Comment


            #6
            Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

            Ik snap alleen niet waarom je voor asrock heb gekozen
            dan liever Asus of gigabyte

            Comment


              #7
              Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

              Oorspronkelijk geplaatst door jg2480 View Post
              Spijtig genoeg toch wel. 4Gb maximum dat hij zal herkennen. Sterker nog met windows XP of oudere modellen herkennen maar 3,5Gb. Met windows 7 zal de volle 4Gb herkent worden. Overigens kost de DDR3 eigenlijk niet veel meer. Ik dacht 2Gb DDR3 een 16€ te betalen per lat. Wil je hoger dan 4Gb ram moet je een 64x moederbord cpu en windows voor 64x hebben en dat is wss niet de bedoeling. Maar 4Gb is veel hoor die gebruik je zelden volledig. Tenzij je een fervente gamer bent die enkel gelukkig is als die zijn laatste nieuwe spellen op 100% graphics kan spelen heb je het helemaal niet nodig.
              3,2 GB zelfs maar. Ook bij windows 7. Alles wat je meer steekt kan niet gebruikt worden. Vergeet ook niet dat drivers en applicaties ook 64 bits moeten zijn als ge overschakelt, zowel als CPU en OS.

              Oh en ik ben geen gamer maar heb wel mijn 4 GB nodig, voor virtualisatie onder andere. Zou zelfs 6 of 8 GB mogen zijn.

              Comment


                #8
                Re: Passen deze onderdelen op dit moederbord?

                mooi
                Last edited by misto; 30 August 2012, 13:01.
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment

                Bezig...
                X