Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

    Ik ben eigenlijk benieuwd wat google gaat geven met zijn nieuwe besturingssysteem ,

    best wel all around forum moet ik zeggen ! van alle problemen worden hier opgelost !!

    Nicely done,

    Chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    Comment


      #32
      Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

      Thanks mannen,
      zal aan jullie denken als ik me jointje opsteek
      Long time ago, Back on track.

      Comment


        #33
        Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

        Apple als bedrijf is ook wel goed als je naar een officiele Apple Store gaat (London, Parijs, etc, helaas niet in Nederland), als je iPhone of iPod kapot is krijg je zo een nieuwe mee, bij een MacBook soms ook, of je krijgt een gratis reparatie buiten de garantietijd.
        Helaas merk je dat in Nederland niet echt omdat we alleen Apple resellers hebben, die willen puur winst maken en kunnen je dus niet even een gratis nieuwe iPod geven omdat dat hun geld kost, een Apple Store is van Apple zelf en die gaat daar veel ruimer mee om.
        Daarnaast gaat het bij Mac's ook niet om specificaties, een Mac heeft lagere specificaties maar is qua snelheid hetzelfde als een Windows-computer met betere specificaties, puur omdat het OS optimaal werkt met de hardware. Windows moet duizenden verschillende componenten ondersteunen terwijl Apple steeds een bepaald systeem met 10 componenten opstelt per jaar, die kunnen ze optimaliseren in plaats van blijven werken aan het ondersteunen van de duizendste geluidskaart.

        Nu lijk ik een keiharde Apple-fanboy, maar ik heb geen enkel Apple-product meer, ik heb een Android-telefoon en gebruik Windows 7, maar het is altijd alleen maar zeiken op Apple en zeggen dat Apple-fans onwetend zijn terwijl dat helemaal niet zo is.

        Comment


          #34
          Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

          @ Hey Apple, dit gaat niet over jou heh, jij bent wel gebruiksvriendelijk enzo.....................

          Comment


            #35
            Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

            weer iets wat ik niet snap,
            hoe krijg ik bestanden op me extern geheugen van 1 TB, kan het er wel afhalen maar niet erop zetten....
            gaat over de Macbook Pro i7
            Long time ago, Back on track.

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door PlasticHorse View Post
              De dissussie is altijd wat is beter Windows of Mac OSx

              Persoonlijk ga ik voor Windows,
              Omdat heel veel mensen dit gebruiken is er veel informatie te vinden over dit besturingssysteem zoals handleidingen enzovoort.
              Het besturingssysteem simpel en werkt lekker snel plus bovendien kun je er goed op gamen.

              Als je voor een device van Apple gaat dan krijg je een device met Mac OSx er op.
              Dit wordt een stuk minder gebruikt dan Windows, en is wat moeilijker in gebruik.
              Het werkt snel en heeft mooie addon's die in het besturingssysteem van Microsoft missen.
              Helaas kun je er niet op gamen en veel dingen die je normaal in Windows makkelijk deed worden moeilijker omdat deze op een net andere manier worden uitgevoerd.
              Met een Apple knopje maak je vele handelingen makkelijker

              Dit is voor mij opzich niet echt een heel groot probleem,

              Maar wat ik wel een groot nadeel aan Apple vind is dat je belachelijk veel betaald voor de naam en het design.
              Dit zijn de prijzen van de macbook pro's momenteel

              13 inch. Vanaf € 1.149.
              15 inch. Vanaf € 1.749.
              17 inch. Vanaf € 2.499.


              Alleen al van de 13 inch kun je een laptop kopen met 2 misschien wel 3 keer betere specificaties.
              Ik vindt dit weggegooid geld omdat met betere hardware je pc sneller is en langer mee gaat, en met een beter design niet.
              Maar ja als je een keuze wilt maken moet je je zelf de vraag stellen.

              Wil ik een hardwarematig goed product die er iets minder uitziet kwa design maar wel met een grote resolutie en een makkelijk OS

              of

              Wil ik een hardwarematig minder goed product die er iets mooier uitziet kwa design maar wel met een kleine resolutie en een moeilijk OS
              Uuhm OSX is makkelijker hoor. En alles is niet juist iets moeilijker maar juist iets makkelijker.
              Dat jij meer specs wil is logisch. Windows draait bevoordeeld op een 3Ghz processor even snel als OSX op een 2Ghz processor. Is maar voorbeeld hoor klopt natuurlijk niet wat ik zeg. Dus Apple doet meer met minder. Er is genoeg informatie en boeken te vinden hoor. Niet alleen over windoos.

              Aan de grafische vormgever verder boven...er zijn genoeg DMG's te vinden. Dat zijn Exe bestanden voor OSX.
              Je kan dan gewoon Adobe CS5 voor Mac downloaden als grafisch vormgever.

              Comment


                #37
                Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

                Oorspronkelijk geplaatst door Keza View Post
                weer iets wat ik niet snap,
                hoe krijg ik bestanden op me extern geheugen van 1 TB, kan het er wel afhalen maar niet erop zetten....
                gaat over de Macbook Pro i7
                geheugen van 1TB ? Zal wel externe harddisk zijn

                Is de disk wel mac formated ?

                Comment


                  #38
                  Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

                  kan ook zijn aan u formaat, als het fat 32 was kon hij geen bestanden over 5 gig dacht ik kopieren en ik heb gemerkt dat apple in het algemeen hier wel problemen mee heeft om grotere bestanden te kopieren.
                  Ik kan niet direct zeggen waar het aanligt omdat ik verschillende externe schijven heb en als de een niet doet doet de andere het wel :p. + ik ben geen fan van grote externe schijven buiten voor pure backups.
                  Maar hier kan ik je niet direct bij helpen! Maar ik denk dat het aan het formatformaat ligt, vele lossen dit op door de harde schijf te formateren ofwel iet van windows op te zetten . maar wederom geen idee hoe of wat
                  --------------------------------------------
                  Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                  ik voel me een geurillaboer

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
                    kan ook zijn aan u formaat, als het fat 32 was kon hij geen bestanden over 5 gig dacht ik kopieren en ik heb gemerkt dat apple in het algemeen hier wel problemen mee heeft om grotere bestanden te kopieren.
                    Ik kan niet direct zeggen waar het aanligt omdat ik verschillende externe schijven heb en als de een niet doet doet de andere het wel :p. + ik ben geen fan van grote externe schijven buiten voor pure backups.
                    Maar hier kan ik je niet direct bij helpen! Maar ik denk dat het aan het formatformaat ligt, vele lossen dit op door de harde schijf te formateren ofwel iet van windows op te zetten . maar wederom geen idee hoe of wat
                    Dit klopt helemaal! Ligt aan het formaat. Je hebt hier ook plugins voor zodat je gebruik kan maken van Microsoft geformatteerde schijven. Als het goed is zijn de NTFS geformatteerde schijven moeilijk voor OSX. En moet je juist FAT gebruiken. Maar zou ook zomaar anders om kunnen zijn hahaha.

                    Comment


                      #40
                      Re: Apple gebruiksvriendelijk ik heb me twijfels....

                      ntfs (windows) kan alleen gelezen worden door osx niet beschreven. Je hebt plug-ins nodig.

                      Standaard kan Mac OS X op volumes (partities/harddisks) die zijn geformatteerd met het Windows NTFS bestandsstructuur alleen maar lezen. MacFuse in combinatie met NTFS-3G maakt het wel mogelijk om te kunnen lezen EN schijven op NTFS volumes.

                      Comment

                      Bezig...
                      X