Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bepaalde mappen versleutelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bepaalde mappen versleutelen

Korting op 420shop
    Aloa,

Veel van ons kwekers maakt graag foto's van ''onze'' trots om daarmee ons verslag op te pimpen.
    *haal altijd alle foto's direct van je telefoon, laat ze te nimmer op je telefoon slingeren!*
    Attached Files
    If life keeps putting you down, You better stay high

Re: Bepaalde mappen versleutelen

voor die paar plantjes die wij kweken is het niet echt nodig je bestanden te versleutelen
    als je nu grote loodsen vol had staan en daar foto's van maakte is andere zaak!

er bestaat zoiets als 'n USB stick!
    deze kun je vol duwen met foto's en wegleggen.
    meteen 'n backup voor het geval je pc in de fik vliegt
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Voor foto's vind ik dit ook niet nodig, foto's zijn legaal en aangezien de datumnotatie in mijn geval nooit klopt, zullen ze ook niet makkelijk dienen als bewijs.
      Ik heb wel een losse USB met encrypted usernames+wachtwoorden van mijn digiD etc. Want die raak ik steeds kwijt, en mijn pc of papier vertrouw ik niet als opslagplaats.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik gebruik TrueCrypt voor privacy gevoelige bestanden die ik voor klanten moet bewerken. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om dat ook voor wietfoto's te gebruiken. Misschien toch geen gek idee inderdaad.

Laatst ging mijn laptop stuk en dan staan wel die foto's op het apparaat die een reparateur zou kunnen zien. Disk eruit trekken is ook geen optie, want dan kunnen ze het ding ook niet behoorlijk repareren. Gelukkig kon ik hem zelf repareren (kapotte TV tuner eruit gegooid), maar toch.

Voor wachtwoorden is iets als KeePass handiger. Dat kan dan ook mee op de telefoon. Ding kan ook (semi-) automatisch inloggen op websites.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Klopt, Keepass is handiger. Maar het gaat om - in het geval van DigiD bijvoorbeeld - mijn identiteit zoals die op mijn geboortecertificaat staat. Die geef ik niet in handen van een externe partij om te beheren.
          Het is vrij makkelijk om een overheidssite en haar requests om password etc. na te bootsen, een kwestie van copy paste van het binnenkomende signaal. Zal niet de eerste keer zijn dat daar wat lekken in zitten.. Keepass ziet dat verschil niet, als het goed gedaan wordt door een kwaadwillende. Natuurlijk kan je het dan alsnog zelf intypen in een frauduleuze site, maar geautomatiseerd je identiteit verliezen, dat zie ik niet zitten. Dan kan ik niet vingerwijzen en beschuldigen.

Wachtwoorden en gebruikersnamen gaan bij mij echt extern, als het nog analoger kon, dan had ik dat gedaan. Maar een papiertje is zo lastig te encrypten. Ik heb wel failsafes voor als ik ooit mijn geheugen* kwijtraak (je weet 't nooit) ingebouwd. Moet ik alleen wel ooit de moeite nemen om op de juiste plek te kijken voor de verwijzingen. Gelukkig houden velen in mijn omgeving van puzzelen.

Hersengeheugen, niet dat van de PC trouwens.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Keepass reageert niet op binnenkomende signalen. Alleen op de URL in je browser. Dan zou de site van DigiD dus gehackt moeten zijn. Dan heb je sowieso een probleem. Je kunt ook voor bepaalde sites aangeven dat je die niet automatisch gevuld wilt hebben. Of gewoon dat hele autotype uitzetten.

Keepass is overigens juist veiliger dan zelf je wachtwoord intikken. De grootste dreiging met malware is een keylogger. Dat is voor hackers de simpelste manier om je wachtworod te stelen. Je tikt je wachtwoord in en *poef*. KeyPass kun je zo instellen dat keyloggers er niets mee kunnen als die het wachtwoord voor je invult.

Je kunt keypass ook draaien vanaf een memory stick. Al dan niet versleuteld.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
            X