Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klote computers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klote computers

Korting op 420shop
    Altijd hetzelfde gelazer, heb je net iets meer dan een jaar geleden een computer gekocht.. begint die het langzaam te begeven...

Eerst de videokaart, en nu de dvd rom speler...
    Vervolgens wil ik de dvd-rom vervangen door een uit mijn oude pc..

Blijkt die niet te passen In bijna alle nieuwe computers zijn de hardeschrijven en cd-rom spelers voorzien van SATA aansluiting, alle onderdelen die je nog had liggen met IDE aansluiting zijn dus overbodig geworden..

Ik haat computer fabrikanten en computers in het algemeen, ik heb hier nou een vervrongen stervend stuk ijzer naast mijn bureau staan die de benzine nog niet eens waard is om naar de leverancier toe te rijden en dat stuk metaal door de ramen te gooien

Zo dat lucht op Ik heb gewoon geen geduld met die dingen
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Re: Klote computers

heb er ook zo een, als we nu het zelfde merk hebben kunnen we carpoolen, scheelt weer benzine .

Comment

vervelende dingen die computers

Comment

net uit de garantie, voeding defect, netwerkkaart geroosterd, koeling maakt herrie

mooi spul en goede kwaliteit tegenwoordig

terug verlangt naar 1ste pc die na 9 jaar trouwe dienst wegens te traag naar garage is verhuis

Comment

De meeste mobo's hebben nog wel 1 IDE socket voor 2 devices ergens verstopt zitten op de rand van je bord. Mocht je echt veel ouwe vertrouwde meuk hebben liggen, investeer 10 euro in een IDE Controller Card voor in je PCI slots

Mijn PC is nog nooit compleet vervangen eigenlijk, mn geluidskaart is ondertussen ruim 10 jaar oud, maar mn mobo en cpu zijn krap 1 jaar oud en zijn eigenlijk al weer aan vervanging toe.

Mijn grondslag voor onderdelen:

Moederbord/Processor/Geheugen: 1x per jaar vervangen
          Harde Schijven: 1x per 5 jaar, tenzij er iets mis gaat (helaas met mn laatste 3 maxtor schijven geen geluk gehad, dus zit weer trug op quantum fireball schijfjes )
          Geluidskaarten: Per defect vervangen eerder is overbodig
          Grafische kaarten: 1x per 2 jaar vervangen, helaas door alle constant veranderende veeleisende programma's en games zijn ze eigenlijk naar 1 jaar al te oud.
          Voeding: 1x per 2 jaar, upgraden aan de hand van je systeem.

Let wel, ik ben een rasechte computernerd en geef met alle liefde mn laatste stuivers uit aan computerspul
          Mijn geheugen slots zullen bijv altijd vol zitten, niet per definitie met max capaciteit, maar nooit lege slots
          Mijn netwerkkaarten onboard moederbords worden per direct uitgegooid, deze "handige" addon is over het algemeen erg onbetrouwbaar
          Mijn moederborden zullen ten alle tijden zo kaal mogelijk zijn (geen onboard video/audio) Helaas kon ik vorig jaar geen goed bordje betalen, maar ik raad vooral de game-verslaafden DFI moederborden aan, deze zijn speciaal geprint voor de echte gamesletjes die alles zoveel mogelijk willen belasten en misbruiken (zoals ik )
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Comment

Het 5 jaar perfect lopen is helaas allang verleden tijd, moederborden en processoren zijn over het algemeen niet echt meer bestand tegen het dagelijkse misbruik zoals vroeger, mijn moederborden begeven het vrijwel allemaal na 1 tot 1,5 jaar
              sigpic

Comment

Ik kan goed werken met computers tot het moment dat ze kapot gaan, bijna elk jaar is het wel wat.. een half jaar geleden mijn videokaart nog vervangen terwijl mijn pc nu 14 maanden jong is

En ja garantie is ook heel leuk, is er een onderdeel kapot moetje gelijk de gehele computer meegeven... ik koop dan nog liever een nieuw onderdeel dan mijn pc 1 of 2 weken kwijt te zijn..

Waar ik me ook altijd mateloos aan irriteer is het gebruik van kabels en de ruimte in de kast.. Als je bijv een dvd speler erbij wilt doen moet je onderhand alles uitelkaar halen en elk kabeltje los trekken omdat het anders in de weg zit...

Voortaan als ik een pc koop wil ik eerst de binnenkant zien, soms is het echt een onprofessioneel rotzooitje!

Comment

is toch gewoon kut, kunnen ze nu anno 2009 niet gewoon iets maken dat het blijft doen.......?

vind het geen vooruitgang , eerder het tegenovergestelde....

en het ergste is, we pikken het ook nog gewoon

Comment

Koop nooit een pre-fab PC.

Zorg dat je een mooie kast ergens op de kop tikt en schroef het er zelf in, kwestie van passen en meten, net als vroeger met die raar gevormde blokken die in het bakje moesten

Trek de kap eraf, vervang alle kabels door de nieuwe "bundled" kabelsetjes en je hebt zeeen van ruimte
                    sigpic

Comment

Comment

Comment

Is het niet gewoon een kwestie van een sata to ide bordje kopen voor een eurootje of 5 ? Daar kun je 2 harddisks op aan sluiten.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ik zou zo ne sloophamer aanraden van enkele kilo's. Dan is het 1 keer door meppen en het is kapot. Of tewel kan je ermee gaan honkballen (baseball voor degene die de belgische term niet kennen) ook altijd heel leuk.
                            Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                              Is het niet gewoon een kwestie van een sata to ide bordje kopen voor een eurootje of 5 ? Daar kun je 2 harddisks op aan sluiten.
                              Dit bordje doet het omgekeerde man hiermee kan je 2 sata's aansluiten op 1 IDE poort,
                              er is bij mijn weten geen enkel bordje waarmee je van IDE naar sata kan gaan.
                              Wat wel mogelijk is, zoals Mr_3ppozz aanhaalt, is een PCI IDE bordje kopen.
                              Prik je er zo in en kan je nog 4 ide devices op aansluiten.

Ik gebruik er zo 2 in m'n server, het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat
                              de pc er een aantal seconden trager opstart, omdat het bordje telkens checkt of de schijven aangesloten zijn.

Een ordelijk kabelindeling is ook een must have want het helpt op vele vlakken.
                              Je kan aan alles aan, de luchtstroom in je kast is beter waardoor je a. minder hitte hebt en b.minder stofophoping.
                              Ik kan je op een blaadje geven dat een groot deel van de onderdelen kapot gaan door slechte/geen koeling.

@ Robba : Ben zelf ook een "nerd" en ben er trots op, wat ik niet graag hoor is dat mensen 'freak' gaan gebruiken.
                              Iemand die gedreven is met zijn vak is toch geen freak.

Een meubelmaker met passie noem je toch een stielman / vakman
                              of noem je die meubelfreak???

JD ik leef met je mee

Comment

Bezig...
                              X