Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klote computers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Klote computers

Ach Copro, nerd, freak, noem me wat je wilt, feit blijft ik blijf verslaafd aan die troep
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

JD, mocht je je eens willen afreageren dan wil ik je wel eens wat Semi-automatische vuurkracht ter beschikking stellen. Ik kan je verzekeren: OPLUCHTING gegarandeerd! Altijd fijn om high-tech rommel in het rond te zien spatten
      Let me know

Comment

ben al blij dat hij niet afvalt terwijl ik juist an het gamen ben. maar meestal beslist me computer, een totaal nuttuloos ijzeren ding met wat kabel en printwerk, wanneer ik computer of niet. heb er geen kloten verstand van dus ja kapot is nieuwe kopen en dat kost geld. Maar zonder geen JD niet meer dus ja veel sparen he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door copro View Post
          Dit bordje doet het omgekeerde man hiermee kan je 2 sata's aansluiten op 1 IDE poort,
          er is bij mijn weten geen enkel bordje waarmee je van IDE naar sata kan gaan.

Ow, dacht dat ie dat bedoelde....

Is dit wel de juiste ?

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Computers zijn geen vervelende dingen! Je moet er mee om kunnen gaan. (Niet verkeerd bedoeld!)

Tips :

Koop/bouw of laat een goede computer bouwen. Een degelijke kast waarbij rekening gehouden word met koeling. Vanwege de veel te hoge temperatuur in veel computers gaan ze snel naar de klote. Na een jaartje zit hij zonder af en toe te blazen met een busje perslucht vol met stof en word hij nog veel warmer. Hitte is funest voor heel veel onderdelen in een computer.

Harde schijven, videokaarten, geheugen, processoren, voeding, Moederbord, de complete computer dus eigenlijk heeft een pesthekel aan hitte.
            Dat is heel vaak de achterliggende reden waarom bij zoveel mensen de computer na een soms korte periode gaat 'iriteren'.

In goedkope kasten zit vaak niet eens een fatsoenlijke koeler om de warme lucht af te zuigen uit de kast. De draden bungelen overal door de kast heen waardoor de hele luchtstroom verziekt word.
            Het is wat dat betreft net als plantjes in een kast kweken. Je moet de temperatuur voor je plantjes, in dit geval van de onderdelen in je computer onder controle houden. Anders gaat uiteindelijk de handel naar de klote.

Tegenwoordig worden computers VEEL warmer in vergelijking met 'vroeger'.
            aangezien de snelheden van alle componenten/onderdelen met steeds grotere sprongen word opgeschroefd. Als je een beetje videokaart (moderne) met beroerde koeling laat draaien kan het maar zo zijn dat hij na een tijdje 60 - 70 - 80 graden (stof) word. Dan is het snel over. Datzelfde voor je voeding. Die is in no time kapot als hij superwarm word. Je harde schijven vinden heel veel hitte ook niet leuk. Je geheugen niet etc. etc.

Een goede voeding (Power Supply Unit) is ook belangrijk. Een 'appel en een ei' voeding kan er soms ook voor zorgen dat je hardware (onderdelen) na een tijdje gaan 'iriteren'. Als je een hele goedkope voeding hebt kun je allerlei gezeik krijgen met je computer. Dan word je computer warm en wil hij ineens niet meer opstarten. (hd krijgt niet genoeg power). Krijg je rare vastlopers, etc.

Kortom :

Als je een computer koopt let dan minimaal op de koeling en voeding (Kastkoeler, koeling videokaart, processorkoeler, een fatsoenlijke voeding)
            Dat draagt iig flink bij aan een langere levensduur van je computer.

Uiteraard zijn er nog veel meer factoren die mee spelen maar te veel warmte (vaak door verstoffing) is in elk geval BEROERD voor je computer.
            Op http://anonym.to/http://www.almico.com/speedfan.php kun je een tooltje 'speedfan' downloaden. (gratis/freeware)
            Daarmee kun je de warmte van je processor, videokaart etc. uitlezen.

On topic :

Koop een (pci slot) ide controller kaartje voor een paar euro. Of voor een paar (15) euro een sata dvdspeler.
            Ik weet niet welke spellen je speelt. (of welke andere zware grafische toepassingen je moet kunnen draaien)
            Een budget videokaartje hoeft niet zo veel te kosten.

Hardware Fabrikanten wijzigen nou eenmaal om de zoveel tijd de standaard.
            Het word kleiner, sneller, vernuftiger etc. (AGP / PCI-E , IDE (Pata / Sata) Usb 1.0 / Usb2.0, isa / pci etc.
            Maar als je met een aantal factoren rekening houd kun je normaal gesproken toch wel een paar jaartjes (3 - 4 of langer) vooruit met je pc.

Het bovenstaande is trouwens niet 'belerend' bedoeld maar meer als een soort van minitutorial (als ik een computer koop moet ik letten op

T was in 1e instantie een korte reactie, maar aangezien ik nooit kort kan reageren en ik ook iets wil bijdragen. (kweken is mijn ding 'nog' niet, i'm a noob)

Er is altijd wel iemand die er zijn voordeel mee kan doen i guess.

En uiteraard................. er zijn altijd nog legio uitzonderingen waardoor computers/onderdelen naar de klote kunnen gaan.

Het is iig een veel voorkomend 'iets' dat 'kutcomputers'.
            En vaak is dat veroorzaakt door te veel hitte.

En zoniet, tja dan .... niet.
            hahaha ik heb er weer een half uurtje van mijn tijd mee gevuld iig.
            Zat me stierlijk te vervelen.

L8r
            sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Op het eerst zicht is deze gewoon een betere uitvoering van het andere model
              Maar die voedingsaansluiting intregeert me wel, naar mijn idee wss nodig voor sata2. Heb je hier specs van?

Het is namelijk zo dat 1 IDE aansluiting eigenlijk gewoon een dubbele aansluiting/kabel is(en paralel werkt).
              Een sata kabel is in weze maar 1(en werkt serieel).
              De eigenschap van je eerder getoond model (en deze ook wss) is dus dat
              de twee paralelle kabels worden gesplitst naar 2 keer een seriele aansluiting
              Indien een apparaat het omgekeerde moet doen, moet er dus aan 2 zaken voldaan worden:
              1:een controller voor de paralel/seriele omzetting
              2:aansluiting voor het medium

Tot daar de theorie, nu de praktijk (en mensentaal)
              Moest je een apparaatje vinden dat dit wel in de omgekeerde richting kan
              MOET de aansluiting aan de IDE kant "een vrouwtje" zijn, waar steek je anders die IDE kabel in?

Comment

Dat bestaat wel :

ff google

"This handy adapter allows you to convert a standard IDE drive (for example: IDE Hard Drive; IDE CD drive; IDE DVD Drive) for use with a SATA (Serial-ATA) connector. Your new motherboard with SATA connectors now can utilize your standard IDE drives with this incredible device. Order yours today! Features/Specifications: SATA to IDE Adapter - Converts IDE Drive to SATA Interface "

Of gewoon bij Conrad voor 7,99
                Last edited by Gertie; 20 November 2009, 00:27.
                sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Ik heb het bordje gevonden op www.dealextreme.com

Daar is een heleboel hardware voor de pc te vinden voor heel goedkoop.

Gratis verzending wereldwijd, het duurt alleen even voor je het in huis hebt...
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Cool dat dit eindelijk bestaat en nog niet zo slecht opgelost eigenlijk

Comment

Bezig...
                    X