Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Een kiekje van mijn bloei hokje. Alles gaat naar wens, al is duidelijk te zien dat de Malawi kruising niet zoveel zout verdraagt als de rest.
De O. SuperNL en Gajah gaan ook als een speer. De SuperNL heeft trouwens een sterke citroen/kamfer geur. Iets wat de ouders niet hebben...................
(NLX x Rebel Shack)
GA3 is Gibbereline zuur Een stof die de plant zelf ook aanmaakt. Het is een groei hormoon, al vinden sommigen dat niet
Het kan worden gebruikt om de kiemrust van zaden op te heffen, maar ook om Fem zaden te maken en bloemvorming te bevorderen.
Ik heb hier 350 ppm gebruikt.
Een weegschaaltje die in mg kan wegen is dus een must.
Nitrozyme is een goedje gemaakt van zeewier. Geeft kiemende zaden, stekken en jonge planten een zetje. Er is maar heel weinig nodig. En dat is mooi, want die troep is duur.
Cellulase is een enzym dat cellolose afbreekt. In dit geval gebruik ik het om de zaad doos af te breken, zodat de kiem makkelijk naar buiten kan.
Als je de zaden gezien had die ik heb gekregen, begrijp je waarom ik al deze moeite heb gedaan
Normaal is het bij mij: groeien of de skip in.
Maar deze zaden waren onze laatste kans.
Als je er echt nog iets van wilt maken, grijp je alle kansen aan
Je hebt toevallig geen foto's gemaakt van de zaadjes?
En bedankt voor de info, nuttig!
Nee, geen foto's van de zaden.
Maar bleek stro kleurig en oud. Normaal flikker je ze weg.
Ook de schenkers hadden er geen hoge pet van op
Deze methode gebruikte ik vroeger voor lastige boomzaden die eigenlijk gestratificeerd (een periode die een winter en/of vogel maag moet vervangen, zoals Taxus) moesten worden. Al weekte ik deze langer.
Okay, mooi dat je dit ook voor de zaden kon gebruiken!
En nog mooier dat het goede resultaten geeft.
Verdorie, had ik vroeger maar de plantenkant gekozen i.p.v. stenen en het aanverwante spul....
tzjonge, dat ziet er impressing uit, HJM.
k zou er bijna jaloers van worden
Wat zupers dat er leven in de Dame Blanche zaden zit.
Het zou prachtig zijn als er een pheno zou komen die beter resistent is tegen schimmel en toprot.
Hopelijk vind je er 1 met een bom aan CBD.
Het zou recht doen aan jan's naam als de Dame Blanche niet in de vergetlheid zal raken.
Comment