Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ach ja, we zijn allemaal schuldig aan iets, of het nu een beetje of een boel is... zal me worst wezen!
Als je maar lol en te roken hebt, de rest is bijzaak!
Vanwege de vele vragen over silicium en waterglas (kalimetasilicaat) en de geringe bekendheid (behalve in "speciale wiet goedjes met geheime samenstelling) deze link.
Erg verhelderend, denk ik. Geeft ook aardig aan waarom ik kalimetasilicaat aan m'n plantjes geef.
Ik koop het inderdaad bij de tuinbouw groothandel in 32 kg vaatjes. (zo'n 25 ltr denk ik)
Ecostyle verkoopt Silinal als meeldauw middel, maar dat is gewoon natrium waterglas voor veel te veel geld.
Natrium vind de plant niet zo lekker, Silinal dus beter niet bij de wortels gooien.
Sinds ik hier op het forum verzeild ben geraakt, geniet ik stiekem van al dat moois bij jou... Ben eerlijk gezegd een beetje jaloers op je "wondertuin"... En wat een genen je daar verzameld hebt...
Ik hoop nog veel van je te leren... maar ik heb me gisteren een boek in verband met plantkunde besteld want ik moet met de basis beginnen...
Nu ik je over cees zag praten wou ik even weten wat je van die co2 tabs van no mercy vind? Nog veel plezier ten huize Zonneschien mede growstartester!
Hey Lange, Bedankt.
Inderdaad, beginnen met lezen, vragen, lezen, vragen enz. En veel fouten maken natuurlijk, dat hoort er ook bij
Ik heb echt teveel staan. Ik beloof steeds beterschap, maarja het vlees is zwak
De spullen van NM zijn goed, ook de CO2 tabs. Vooral Santa Maria ( AKA Planck, maar zo kennen niet veel mensen deze plant denk ik) is een meesterlijk goede soort uit huize NM.
Dat nu de NMSpecial kiem problemen heeft is erg jammer, ik hoop dat Cees weer snel een nieuwe run zaden klaar heeft. Maar zo gaat dat soms als je met levende have werkt.
De CO2 tabs heb ik mooie resultaten gezien, juist ook op hydro.
Maar ik wek extra CO2 op door het bodem leven extra suiker (melasse/appelstroop/vinasse) te voeren. Zo komt er redelijk veel CO2 vrij voor de plant. EN dan werkt de CO2 ook direct op de wortel.
Nu is 's zomers CO2 toevoegen een probleem als de afzuiging staat te jagen.
Wat niet veel mensen weten is dat CO2 juist ook goed op de beworteling van stekken werkt. Dus ook dan deze CO2 tabs gebruiken is een goed idee.
Comment