Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Show je andere (zonne)bloemen en win geen konijn - topic
Als je via je camera instelling de pixels van te voren bij kan stellen is dat handig. Max 900*1200. Maar dan neem je al je foto's in een lagere resolutie.
Anders bewerken via bv Paint - formaat wijzigen. Handmatig. Ik ben er al aardig aan gewend, deze omweg. De opslag van JD kent zijn beperkingen.
Dank voor de plaatjes colori!
koningskaars.JPGcampanula pyramidalis.JPG ondanks verwoede pogingen om zaadjes op te vangen en te kiemen van de campanula pyramidalis alba van vorig jaar, is dit spontaan tussen het straatwerk opgekomen exemplaar de enige die ik dit jaar in mijn tuin heb staan (heeft een beetje stikstoftekort, dus heb stenen verwijderd en wat groeivoeding gegeven). Echte hommeltrekker als deze straks bloeit.
ridderspoor.JPG Ridderspoor uit zaadjes gekregen van een lid alhier (nogmaals dank) begint eindelijk op te komen in mijn border, ben benieuwd.
Mijn tomatenplantjes wilden ook voor geen meter. Ontkiemen lukte wel, maar groeien ho maar; het voorjaar is m.i. gewoonweg wat te koud geweest. Ik heb gelukkig uiteindelijk wat plantjes van m'n fijne buurman gekregen die hij deels binnen en deels in zijn kas had opgekweekt.
Klopt het dat die konings kaars spontaan opkomt en gezien word als onkruid ? want volgens mij heb ik verschillende eruit getrokken wan de week woon zelf ook vlak aan de kust .
Nonsense yep, komt spontaan op. De kunst is om bij het winterklaar maken van je tuin deze jongens te laten staan, zodat ze het jaar erop kunnen bloeien.
Een tot twee meter hoog wordende toorts is de Koningskaars, Verbascum thapsus. De plant heeft een aarvormige bloeiwijze boven aan de stengel. De gele bloemen zijn ongeveer 2,5 cm in doorsnede. Stempel en meeldraden zijn belangrijk voor de juiste herkenning van de Koningskaars ten opzichte van de verwante Stalkaars. Details hiervan staan in de uitgebreide beschrijving.
Bedankt voor het plaatsen van namen bij je foto's.
Ik heb ervan genoten. Wat is er veel te zien bij jou.
De passiebloem mag niet ontbreken in dit topic. (om precies te zijn is het de roggelelie - lilium bulbiferum)
Geniet van de frambozen!
Meeste zaken groeien al kool in de moestuin, behalve de komkommer, door het wisselvallige weer is het al de 4e die sneuvelt terwijl ik vorig jaar al meerde keren geoogst had..
Aardbeien krijgen ondertussen ook plagron
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 10 photos.
Deel 2 Dankzij het mooie weer zijn er weer wat bloemen gaan bloeien en hebben we weer wat plaatjes kunnen schieten
Ook wilde ik de wormenemmer even op de plaat zetten waar mijn eigen wormenmest gemaakt word
.....WANTS : Ik dacht dat het een vuurwants was maar nu ik afbeeldingen bekijk twijfel ik en zou het nog een Graphosoma lineatum kunnen zijn familie van de schildwants
In sommige landen is het vrij normaal om mensenschedels tegen te komen Ik zou er ook wel een willen voor de sier. Hier blijft het bij konijnenschedels en kippenpoten die de gedroogde knooflookstrengen bewaken.
Altijd mooi passiebloem. En ja weer een lelie
Mooie foto van die wants. Er zitten fel gekleurde exemplaren tussen.
Die vogelhuisjes van de Action, gemaakt van hout dat opzwelt als het nat wordt. De maker was vast stoned. Prullaria. Dat was een miskoop hier.
Je hond leeft in een paradijsje.
Als ze kaal zonder blad overleven bij Manti dan doen ze dat ook zonder licht in de garage naar alle waarschijnlijkheid. Ik knip mijn hopplanten ook helemaal af tot op de grond in eind September en dan lopen ze na de winter weer uit. Als je ze alleen de vorst periode donker zet moet dat haast wel goed gaan
Eerst wat viooltjes veel te veel voor in 2 bakken, maar goed... En wat weidebloemen in 2 andere.
Wel leuk die weidebloemen. Geeft wat kleur als ze allemaal in bloei staan.
Dan hebben we de doorgang naar achter tussen 2 vlinderstruik heen. Gemiddeld vliegen er hier een stuk of vijftig rond je oren. Prachtig!
Geitjes... Deze zijn fantastisch tof om naar te kijken. Tot ze uitbreken... Dan wil je ze op de BBQ gooien!
De 3 dames met op de achtergrond wat aardbeibakken....
Dit zijn drie bakken vol aarbeien plantjes.
Mijn vriendin haar grootvader heeft deze soort, zijn ganse leven door gekruist om een superzoete, sterke, hoog renderende en ongelofelijk sappige soort te verkrijgen.
Magnifiek. Ik ben men hele leven kok en patissier en zon aarbeien had ik nog nooit gekocht en zal er nooit meer kopen in de winkel ook. Uitlopers verkrijgbaar, af te halen wel te verstaan.
En zonnebloemen... Moet er nog meer zijn...
Ik heb deze zaadjes, vorig jaar, op een wandeling langs een zonnebloemveld verzameld.
Dit jaar in mei gezaaid. De jongste begin juni. IMG_20190629_171627.jpg
Pompoenen op de mesthoop. Geeft fantastische compost deze mesthoop. Geniaal. IMG_20190629_171309.jpg
En dan nog het trieste kriekenboompje, en bessenstruiken...
Dat zijn nog eens erfstukken. Zou willen dat mijn (groot)ouders ons een voedselbos hadden nagelaten.
Jullie hebben daar geitjes-tv. Ik heb gehoord dat dat erg vermakelijk is.
Comment