Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Show je andere (zonne)bloemen en win geen konijn - topic
geen bloeiende zonnebloem nog hier, maar de (enige) giganteus die ik heb (links) heeft deze week eindelijk de aardpeer uit dezelfde heliantusfamilie bijgehaald (rechts)... heb er 'hoge' verwachtingen van..
grote verassing voor mij was dat de campanula, die dit jaar spontaan opkwam tussen de klinkers, niet wit is zoals die van vorig jaar, maar paars... ik gok dat dit een genetisch dingetje is waardoor je nooit van tevoren kunt zeggen welke kleur bloemen ze krijgen... de hommels zijn er in ieder geval erg blij mee
Je ziet het bijvoorbeeld ook terug in stokrozen en klaprozen, dat je de bloemkleur niet kunt voorspellen bij natuurlijke bestuiving. Die koningskaarsen doen het goed! Fijne update.
Het stikt hier van de hommels en bijen die de hele dag door met mijn zonnebloem in de weer zijn, waardoor de hele schijf zo'n beetje bevrucht is nu. De ontwikkelende zaden groeien volgens mij zo hard dat de schijf niet langer plat is maar bol. Het lijkt bijna wel of ze dubbel vouwt... Is een zo extreme vervorming normaal of...???
De adem des levens kwam voorbij in het topic.
Die vergroeing is niet abnormaal (mijn mening). Ik zie het wel vaker als de buitenkant sneller groeit als de binnenkant. Meestal blijft het hart onbevrucht, (misschien omdat het daar vast zit aan de steel, minder rek). De zaadontwikkeling neemt de ruimte die het nodig heeft. Zo'n knoepert van een bloem geeft je lekker veel zaden. Je maakt er zoveel wezens blij mee. In de bloem vind je vast een familie oorkruipers die er hun huis hebben gemaakt. Straks de vogels en de muizen die er sjiek komen dineren op hoogte.
Heb je al meeldauw op de onderste bladeren? Interessant artikel!
Inmiddels is de steel geknakt door het gewicht. Ik ga hem/haar vanavond spalken als al het vliegende gepeupel weg is.
Meeldauw heb ik nog niet opgemerkt, maar zoals je ziet zijn de bladeren sowieso niet echt meer in goede staat... maar goed genoeg volgens mij om de bloem te laten rijpen.
Mijn koningskaarsen zijn wel aan de schimmel ten onder aan het gaan, wat indirect veroorzaakt wordt door hordes bladluizen.
inmiddels geconstateerd dat spalken zinloos is... die bloem is echt niet normaal zwaar. Ondanks de knak heb ik het idee dat er nog sap stromen kan, dus ik kijk het ff aan.
De zomer komt langzaam op zijn einde en naderen we het einde van het jaar .
Maar voordat het zover is zullen eerst de bladeren nog moeten vallen en willen we natuurlijk onze buitenplantjes nog oogsten.
Die zonnebloemen hebben vroeg gebloeid, rond eind juni. Afgerijpt en uitgetrokken deze week. Daarnet bij een vriend geweest en die had nog een pak bloemen staan die er nog erg knap uitzagen. Geen idee aan wat het ligt. Het zaad, de grond, lichturen?
Pffff.... zag deze opeens zitten in m'n ooghoek... de grootste spin die we in Nederland hebben; de Grote Huisspin (je hoort haar ook gewoon lopen over het laminaat ). En dan is dit nog een gemiddeld exemplaar begrijp ik.
als je de daas op tijd opmerkt that is, want ondanks hun grootte landen ze zonder dat je het voelt... ik las iets dat er in Rusland hele stukken land zijn waar in bepaalde maanden niemand zich waagt, omdat het er dan stikt van die hufters.
Ik dacht nog, dan hebben ze een beetje steun aan elkaar...
Ja, zolang het niet flink waait gaat het goed. Er moesten dus later wel wat extra stokken en touwtjes bij.
Momenteel hangt het allemaal een beetje treurig te zijn, te wachten tot ze uit hun lijden verlost worden.
Comment