Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sproud pads

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Sproud pads

Korting op 420shop
    Iedereen kent ze wel, de sproudpads.

Kleine samengeperste coco's padjes die lijken op koffie pads maar................
    zodra er water bij komt zwellen ze op.
    ideaal om Uw zaadje er in te parkeren (want er zit een gaatje in)
    dus uiteindelijk een soort van steenwolblokje maar dan in padvorm.
    Als men dara het zadaje in doet, afdekt en wacht komen de zaden er uit. Zodra het gehele zaakje goed geworteld is kun je deze pads in Uw huidige pot plaatsen, Sommige knippen het netjes door zodat de wortelen beter groeien......... in ieder geval, ik werk er al een geruime tijd mee en ik vind ze ideaal.
    Kosten vallen ook mee en zeker bij de Aveve (in belgie) 50 stuks voor 5,95 en ze drogen niet uit hahahahah............
    greets kweker...

sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Re: Sproud pads

Mooi spul, ik ga ook eens bij m'n tuinwinkel kijken naar die sproud pads
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Gho Kweker ontdek jij die koffie pads nu pas ???
      God was never on your side..

Comment

bella is een beetje blind in haar toko geloof ik.......... "ik werk er al geruime tijd mee"dus zeg maar zo'n 2 jaar al................

Comment

ik dacht dat je een jiffy liefhebber was en sproud pads iets minder vond prestereren???
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

is er dan verschil in sproudpad en jiffy?
            wist ik niet ...

oja en jiffy's zijn super goedkoop op azarius 10 voor 1,50
            Last edited by Jointjedraaien; 13 December 2010, 19:24.
            sigpic

Comment

nee hoor is allemaal hetzelfde de een noemt het jiffy's en de andere sprouds...........dus wat je zelf vind he..............
              @silas: funny?????

Comment

jiffy.jpgeen jiffy is een van organisch materiaal gemaakt potje (turf) waar je wortels doorheengroeien. Is wel degelijk wat anders dan een sproudpad.

Comment

Monty, zitten er in die Jiffy's al een medium of moet je die zelf opvullen? Lijken gewoon een soort organische potjes op het eerste zicht.

Trouwens, het is 'sprouT', niet 'sprouD'

Comment

Hooooooooooooooooooooo,

Jiffy7 is niet hetzelfde als .............wat dan ook.
                    Ik werk al >30 jaar met Jiffy7 (heb ook Spongebob en sproud pad geprobeerd) , en dat is nog steeds de beste voor het minste geld.
                    45 st in een Hortilux stekbak, 1 1/2 ltr lauw water erbij (evt met een drup Rovral) en klaar.
                    Ik koop ze in dozen van 1000 (43 mm) deze passen ook in een startblok !!!

Die Jiffy turf potjes moet je vullen met aarde naar wens, maar die gebruik ik nooit.

Grtz. HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                      Monty, zitten er in die Jiffy's al een medium of moet je die zelf opvullen? Lijken gewoon een soort organische potjes op het eerste zicht.

Trouwens, het is 'sprouT', niet 'sprouD'
                      Dat is een leeg bakje van geperst turf is er in vele maten en vormen waar je dan idd zaai en stekgrond in doet. als de worteltjes erdoorgroeien kan je het zo in een grotere pot zetten zonder dat je de jiffy hoeft te verwijderen. Als je op aarde kweekt werkt dit aardig. Nadeel vind ik zelf dat als ze iets te nat staan ze snel gaan schimmelen en doordat de jiffy zelf ook water opneemt en dus ook verdampt dat ze dan ook weer snel droog vallen. Ik zelf gebruik ze niet meer.

Comment

Comment

Ja voor stekken niet optimaal meer geschikt als zaaibakje met stekgrond. Dat is dus ook het verschil met een Jiffy en een sproutpad. Een sproutpad is eigenlijk een soort stekblok van geperste cocos die je laat weken/opzwellen, je hebt dan een massief blok waar je volgens mij ook prima een stek in kan zetten maar dus ook in kan ontkiemen. Een jiffy is niet van cocos maar van geperst turf.

Comment

Heb ze (sproudpads) ook maar opgehaald voor de komende ronde..
                            Nu vraag ik me alleen af wat jullie doen..

Drukken jullie het zaadje er eerst in voordat jullie het water toevoegen?
                            Of moeten we de sproudpads zich eerst laten volzuigen voordat we de zaadjes erin zetten?
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

eerst vol laten zuigen met water op de juiste ph, dan pas erin zaaien.

Comment

Bezig...
                              X