Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n eerste binnekweek blueberry & polm gold onder 400w growtent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    CHECK OOK EVEN ONDERTUSSEN MN ANDER KWEEKJE : http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/19773-2de-Binnenkweek-Vanilla-kush-Cheese-Strawberry-onder-400watter

Hallo iedereen, ga jullie hier nu laten zien hoe mijn blueberry & polm gold groeien van begin tot het einde..

waarmee ik kweek :
    - plastiek tent (aveve) -> 1.90m breed op 1.70m hoog , prijs € 30
    - hps natrium lamp 400watt -> € 45 ( de draad en waar je je lamp in draaid + balast heb ik op de kop kunnen tikken) maar reken daar ook maar een € 200 voor
    - 7 computer fans (4 voor frisse lucht in te trekken) , (3 voor warme lucht eruit te trekken) -> net geen € 45
    - nog 2 extra kamer ventilators voor extra cirkulatie in de tent ( sterkte stam van plant ) -> € 30
    - producten : canna terra vega : voor in groei , canna terra flores : voor in bloei , canna boost : voor in bloei , canna zym : tijdens groei en bloei reken je een € 85
    - 3 timers + wat ander gerief zoals een gieter ( 10L), potten enz. een € 40
    - universeele grond uit intratuin zonder extra mest stoffen
    dus met andere woorden voor een 300 was ik gesteld , maar koop je alles nieuw kom je toch al direct aan een 400 euro grof gerekend

DE GROEI (canna terra vega + canna zym):

de eerste fotos zijn iets van een 2 a 3 weken groei : dit ging zo traag omdat ik een aantal fouten had gemaakt waaronder : een pot van 12 liter gebruikt maar niet helemaal gevuld tot boven.
    dus tip : gebruik je pot optimaal en vul hem altijd tot boven !! . het gedeelte dat niet gevuld is is VERLOREN ruimte en dat is zonde omdat je plant dan niet optimaal kan groeien ( zoals bij mij dus )

SAM_0018.jpg SAM_0019.jpg
    ( op deze foto heb ik h'm ondertussen al verpot met grond tot boven gevuld ) , dat verpotten is ook gevaarlijk probeer GEEN of zo weinig mogelijk wortels af te rukken want zo zal je plantje dood gaan , het beste hoe je verpot in dat stadium is gebruik bijde handen en probeer een grote blok grond me wortels en al zo te verpotten in andere pot met voldoende grond.

KLEIN BLAD PROBLEEM :

had in die periode ook een klein blad probleem : er kwamen bruin geel achtige vlekjes op de bladeren , en plantje groeiede ook redelijk slecht
    heb toen wat opzoekingen gedaan en kwam tot het besluit dat het mischien spint kon zijn ...
    enkele fotos :
    SAM_0025.jpgSAM_0026.jpgSAM_0046.jpg

waarvoor ik een oplossing vond op internet en dat was lieveheersbeestjes , die ik dus op men planten gezet had

enkele foto's :

SAM_0051.jpgSAM_0052.jpgSAM_0054.jpg

de lieveheersbeestjes heb ik er zo'n 2 dagen op gelaten om te zien wat ze deden maar wat bleek nu dat er niets verholpen was na die 2 dagen...
    Maar je moet eigenlijk kijken of de omgeving waar je in probeert te groeien wel juist zit , men temperatuur schommelde tussen de 29 en 35 graden en dat is dus duidelijk veel te veel
    het probleem was te droog en te warm waardoor de bladeren uitdroog en verbrand verschijnselen begonnen te krijgen.
    de oplossing daarvoor heb ik verkregen door computer ventilatortjes (fan's) te bevestigen in de tent
    de temperatuur daalde dan direct naar 24 a 28 graden en dat is perfect
    enkele foto's :

SAM_0119.jpg
    dit is de grow tent vanonder zijn de fans in gebouwt onder het wiet doek (voor het voorkomen dat er licht invalt) tent €30
    SAM_0122.jpg
    de fans onderaan hierop zie je er 2 maar heb er nog 2 extra op gemonteert (gemonteert op betonplex plaatje van 0.5cm 1 langs de binnen zijde , 1 langs de buiten zijde en een vijsje indraaien

SAM_0123.jpg
    de fans bovenaan 2 kleine 1 groote ( waarom 1 groote heeft geen reden ze draaien toch allemaal eve snel-> is gewoon omdat ze geen kleine meer op stock hadden)
    de fan's zijn te verkrijgen in elke multimedia zaak (computer zaak) in jou buurt

3de 4de week groei :
    SAM_0112.jpgSAM_0115.jpgSAM_0116.jpg
    de emmers op de achtergrond zijn voor extra vochtigheid ( door de warmte van de lamp zal het water gaan verdampen waardoor extra vocht)
    Last edited by Smokey M; 11 October 2011, 19:42.
    One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

5 DE WEEK GROEI (laatste week)-> normaal zou dit korter geweest zijn als ik van in het begin mijn grond juist had gedaan en de vochtigheid en warmte ook al juist zaten al deze factoren hebben invloed op de groei van je plant

SAM_0149.jpgSAM_0131.jpg SAM_0115.jpg

1ste tot 2de week bloei ( overschakelen op 12 / 12 licht en duister ) + overschakelen op canna terra flores en canna boost

SAM_0150.jpgSAM_0151.jpgSAM_0152.jpgSAM_0153.jpgSAM_0154.jpg

SAM_0133.jpg-> foto van me wortels, ze zijn nu nog gegroeid zoals je ze nu ziet zijn ze nu 20 x zo lang heel de onderpot licht volledig vol wortels

3de,4DE week bloei :

SAM_0408.jpgSAM_0409.jpgSAM_0410.jpg
    Last edited by Smokey M; 14 August 2011, 20:38.

Comment

Zoals je op de laatste foto kan zien dat is de polm gold te groot geworden voor men tent de hoofd top kwam al hoger dan de lamp, voor scroggen was het duidelijk al te laat daarom heb ik met touwtjes de planten beginnen krom trekken zodat de meeste toppen voldoende licht krijgen dat is te zien om onderstaande foto's

5de week bloei :
      SAM_0419.jpg SAM_0420.jpg SAM_0421.jpg SAM_0422.jpg SAM_0423.jpg SAM_0424.jpg SAM_0425.jpg

6de week bloei :

SAM_0426.jpg SAM_0427.jpg SAM_0428.jpg

Zijn er opmerkingen , verbeteringen of andere zaken die je mij wil duidelijk maken , voel je vrij om een reactie te posten over wat er verandert of verbetert kan worden
      Peace Out everyone
      Last edited by Smokey M; 4 September 2011, 16:38. Reden: Fotos werkend gemaakt

Comment

Re: m'n eerste binnekweek blueberry & polm gold onder 400w growtent

Goed zo man, toch mogen ze volgens. mij wat meer voeding krijgen,

kan hier wat over posten in welke hoeveelheid je geeft en eventuele ec waarde...

gaat goed!!

Comment

Ik zie dat niet alle bijlagen op de juiste manier toegevoegd zijn aan je bericht. Ik zal je even een tip geven.
          Je hebt de bijlagen / attachments wel Inline toegevoegd (in de tekst gezet), maar in de Attachment manager staan waarschijnlijk alleen de bijlagen waarvan je nu wel thumbnails ziet.
          Je kan deze opnieuw toevoegen aan je bericht door ze simpelweg te slepen naar het vlak waar de volgende tekst staat.

Succes, en als het niet lukt stuur me maar een bericht.
          Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

hey lange..
            de ec waarde kan ik je spijtig genoeg niet geven omdat ik die meter niet heb , de ph waarde zit in ieder geval wel goed die is 5.2 a 5.3
            de hoeveelheid voeding dat ik geef doe ik aan de hand van de tabel op de achterkant van de canna verpakking
            in groei :
            50 ml canna terra vega vermengen in gieter van 10 liter water
            25 ml canna zym vermengen in gieter van 10 liter water
            in bloei:
            50 ml canna terra flores vermengen in gieter van 10 liter water als deze op is de volgende gieter met canna boost
            25 ml canna boost vermengen in gieter van 10 liter water als deze op is volgende gieter met canna terra flores
            25ml canna zym vermengen in gieter van 10 liter water
            Dit is zowat betreft men voeding voor de plantjes

---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 17:47 ----------

hey lange..<br>de ec waarde kan ik je spijtig genoeg niet geven omdat ik die meter niet heb , de ph waarde zit in ieder geval wel goed die is 5.2 a 5.3<br>de hoeveelheid voeding dat ik geef doe ik aan de hand van de tabel op de achterkant van de canna verpakking<br>in groei :<br>50 ml canna terra vega vermengen in gieter van 10 liter water<br>25 ml canna zym&nbsp;vermengen in gieter van 10 liter water<br>in bloei:<br>50 ml canna terra flores&nbsp;vermengen in gieter van 10 liter water als deze op is de volgende gieter met canna boost<br>25 ml canna boost&nbsp;vermengen in gieter van 10 liter water als deze op is volgende gieter met canna terra flores<br>25ml canna zym&nbsp;vermengen in gieter van 10 liter water<br>Dit is zowat betreft men voeding voor de plantjes

Comment

Re: m'n eerste binnekweek blueberry &amp; polm gold onder 400w growtent

Ik denk haast dat die met 8 weken nog niet klaar zijn hoor, maar ik ben benieuwd.
              Zou jammer zijn als ze niet nog even flink aandikken.
              Als ze iets minder gestrekt waren, had je mooie lange toppen gehad. Die passen alleen niet in een doosje
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

haha XD
                ja ik denk dat ze op 8 weken ook nog niet klaar zullen zijn...
                daarom mischien een extra weekje (9de week bloei)
                denk dat dat geen kwaad kan als dan de haartjes nog niet allemaal bruin zien veronderstel ik
                bedankt voor reactie
                Peace to Everyone

Comment

7de week bloei polm gold & Blueberry :
                  2011-08-17 20.15.02.jpg2011-08-17 20.15.35.jpg2011-08-24 19.51.37.jpg2011-08-24 19.55.55.jpg

8ste week bloei :

2011-08-27 22.30.14.jpg2011-08-27 22.30.25.jpg2011-08-27 22.30.42.jpg2011-08-27 22.32.11.jpg2011-08-27 22.31.57.jpg

nu ben ik evenees ook gestopt met voeding geven alleen nog water omdat ik ze dan hopelijk binnen 2 weekjes kan snoeien

Update volgt nog
                  Peace Out
                  Attached Files

Comment

Ow Smokey M , ben je een pro Grower ofzo
                    neneee Dikkee totse g !!
                    goe bezzigg!

Comment

Haha merci marty :p
                      Dit is nog maar men eerste keer en ben er tog al fier op ze...
                      duurt wel even voor ze klaar zijn maar het is het wachten waard
                      Grtzz

Comment

ben verbaasd dat ze het toch zo goed doenje heb duidelijk lol in je nieuwe hobby.normaal gebruik je een ufo afzuiger,of een softbox om de warme lucht uit je tent te trekken,de tenten die ze voor wietkweek gebruiken,zijn brandveilig,en niet van plastic.en de meeste van ons gebruiken ook een coolstoffilter voor de wietlucht.beste is als je niet met ph,en ec meeters wil werken,is groote potten nemen met lightmix van de growshop,en dan een biovoeding nemen,van biobizz,canna of b.a.c. deze voeding hoef je niet aftezuren.

Comment

hey tumble trimmert,, bedankt voor je reactie alvast...
                          Ja inderdaad heb men lol hierin.. vind het echt verbazend dat uit zo'n mini mini zaadje zo'n grote planten en toppen kan maken ,, just loving the nature man !!!
                          euhm ja zoals je kan lezen boven gebruik ik zo'n afzuig box niet maar wel gewone pc fans voor in en uit te blazen.. (dit was gewoon een goedkope oplossing voor het warmte probleem)
                          want als je met die afzuig boxen begint kom je tog al gemakkelijk aan een 250 euro voor 1000m3 (dat vind ik nogal veel voor juist de temperatuur inorde te houden)
                          Maar in principe als men bedrading netjes is aangesloten en een goede kwaliteit draad en ballast gebruikt zou er tog weinig brand gevaar moeten zijn he( dat veronderstel ik toch) of is het risico er tog nog ??

foto ballast :
                          SAM_0124.jpg
                          dit is de draad (de mijne is 3 aderig ) :
                          lineax_h07rn-f_3_1.jpg
                          Peace Outt Everyone
                          Last edited by Smokey M; 31 August 2011, 21:02.

Comment

5 aderige draad is overdreven!je gebruikt er maar 3.als je gewone vmvk kabel haalt zit ja al safe met 1,5 mm3.beter 2,5mm3.als je dan kabeleind hulsen gebruikt en netjes aansluit zal dat geen brand geven.je vsa schroef je op n bord,beste is omde vsa met de achterkant vrij te houden.(ikzelf gebruik oude gordijnrails).
                            ik kijk af en toe eens mee in je topic
                            grtz

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X