Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geboorte en ............ van een Monozygote (tweeling) vastgelegd in time lapse 720p HD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geboorte en ............ van een Monozygote (tweeling) vastgelegd in time lapse 720p HD

Korting op 420shop

Grtz

Gert.
    Last edited by Gertie; 7 January 2012, 23:42.
    sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Re: Geboorte en ............ van een Monozygote (tweeling) vastgelegd in time lapse 720p H

Meestentijds kun je daar geen 2 gezonde planten van trekken. Ze ontwikkelen zich vaak monochloriaal-monoamnotisch. Een soort Siamese tweeling dus: de wortelstructuur is niet volkomen. Vaak staan 2 van dat soort planten op de zelfde penwortel en niet op afzonderlijke penwortels.
    Last edited by Xtreme; 2 January 2012, 12:00.

Comment

Re: Geboorte en ............ van een Monozygote (tweeling) vastgelegd in time lapse 720p H

In dit geval groeiden er 2 wortels uit 1 zaadje. Bij het verwijderen van het helmpje bleek dat er in het oorspronkelijke zaadje nog een zaadje verborgen zat.
      Het ontwortelde plantje groeide uit het zaadje dat binnenin het oorspronkelijke zaadje verstopt zat.
      Het plantje dat is overgebleven is erg klein en ontwikkelt zich heel langzaam.
      T zal mij benieuwen of ze het gaat overleven. Ze is nu bezig met een kuurtje wortelstimulator.

Hoe dan ook een apart schouwspel. Blij dat ik het heb kunnen vastleggen.
      sigpic

Comment

Ik werd even in verwarring gebracht door je eeneiige tweeling. Twee planten uit een zaadje zijn eeneiig. Twee planten uit 2 zaden zijn niet eeneiig.

Comment

Gheheh super gedaan vooral doe achtergrond muziek, hihi.

Comment

Ik zie niet goed wat er nu te zien is eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Ik werd even in verwarring gebracht door je eeneiige tweeling. Twee planten uit een zaadje zijn eeneiig. Twee planten uit 2 zaden zijn niet eeneiig.
              Maar wat ik me nu afvraag.
              Ik heb 1 zaadje geplant. Het helmpje kwam op 2 penworteltjes naar boven.
              Uiteindelijk nadat de 1e dame in wording de andere dame ontwortelde heb ik de natuur een handje geholpen door het helmpje te verwijderen.

In het helmpje trof ik dus nog een helmpje aan met daaraan het ontwortelde penworteltje.
              Hoe noemen we dat ?

Na wat googlen denk ik zelf dat het om een zgn. Dizygotic Twin gaat. Een 2 eiige tweeling.

Bijzonder ?

---------- Post added at 12:46 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
              Ik zie niet goed wat er nu te zien is eigenlijk.

2 plantjes die uit 1 helmpje groeien. De 1 groeit harder dan de ander met als gevolg : De 1 ontwortelt de andere. Enzovoort.
              Het gaat om het rechter plantje btw

Last edited by Gertie; 2 January 2012, 21:12. Reden: vragen vragen :)
              sigpic

Comment

Naar ik vermoed is het een speling van de natuur. In mijn jeugd heb ik suikerbieten uitgedund. Uit een enkel zaadje kwamen soms 3 of meer planten. Die moesten worden teruggebracht tot een 1 per 10 of 15 cm. Suikerbietenzaad was destijds meerkiemig zaad: thans is het enkelkiemig en wordt het in pilvorm (inclusief groeistof in de pil) met een precisiezaaier ingezaaid. Cannabis is enkelkiemig, maar soms kan een klein zaadje ingekapseld worden door een groter zaadje. Sommige dingen gebeuren nu eenmaal. Heb je nooit 2 paardenbloemen op een enkel steeltje gezien? Ook dat komt voor.

Comment

Hey Xtreme,

Dank voor je uitleg. Ik vind t mooi die speling der natuur.
                  2 paardenbloemen op een enkel steeltje ben ik nog niet tegengekomen nee Maar.... das ongetwijfeld omdat ik niet al te veel in de natuur vertoef. (buiten de natuur in mijn tent that is )

Thanks voor je reactie.
                  Last edited by ceBep; 15 January 2012, 13:12. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd
                  sigpic

Comment

Bezig...
                  X