Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealer Spel (PC/MAC/XBOX360)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dealer Spel (PC/MAC/XBOX360)

Korting op 420shop
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ieuwe-weedgame <--- santah was mijn idee echt net voor, alleen had ik een klein beetje een ander idee.

---
    Downloads (Let op: Dit is wat ik tot nu toe heb, verwacht geen game ofzo bij deze downloads; Het is puur en alleen om te laten zien hoe ver ik ben. Ik zal deze downloads gaan updaten als ik weer wat nieuws heb)

Op dit moment: V 1.04 (10-1-2013)

http://www.mediafire.com/?tk5ncg52tu228as (Windows)
    http://www.mediafire.com/?3gocrl34k1twztl (Mac OSX Intel)

screen1.jpg

UPDATE LOG:

+ V1.04
    - Stad is toegevoegd (nog niet af)
    - Eerste missie is toegevoegd!
    - 2 personages om mee te praten
    - Interactie met objecten
    - HUD
    - Pause Menu (druk escape)
    - Schaduwen zijn toegevoegd
    - Poort in zigeunerkamp toegevoegd
    - Mogelijkheid naar stad te reizen
    - Jump verwijderd (niet nodig)
    - Camera Acties toegevoegd (bij praten)

+ V1.03

- Zigeunerkamp is af.
    - Belichting is toegevoegd
    - 3rd person speler is toegevoegd
    - Algemene performance

+ V1.02

- Jump Fix
    - Speed Fix
    - Circus Tent Toegevoegd
    - Hippie Clown Toegevoegd
    - Terrein toegevoegd
    - Bomen toegevoegd
    - Lucht/Wolken toegevoegd
    - Textuur verbeterd hier en daar

+ V1.01

- Omgeving toegevoegd
    - Lopen
    - Mouselook
    ---

Zelf heb ik 3 jaar GameDevelopment gestudeerd maar ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest. Tot ik sinds vorige week ineens zin had om weer eens een leuke game te gaan maken. Beetje afgevraagd was voor game het zou worden (had eerst ook shooters in gedachten) maar toen dacht ik; waarom geen vette game over wiet.

Functioneel Ontwerp:

Elevator Pitch:

Je bent een dealer en moet proberen op tijd bij je klanten aan te komen, zat er aan te denken het misschien in 3D te doen. Zo kan je bijvoorbeeld politie tegen komen, kan je vervoer upgraden (Lopen -> bus -> taxi -> fiets -> scooter -> auto -> enz), moet je betere wiet zien te krijgen via via, en moet je proberen veel geld te verdienen en de grootste dealer praktijk in de stad te worden. Ook moet je zorgen dat je bijvoorbeeld niet de verkeerde lui je wiet verkoopt, anders kan je bijvoorbeeld beroofd worden of opgepakt. Zorg dat je mensen in dienst krijgt, kijk wie je wel en niet kan vertrouwen. Jij bent de baas.

Unique Selling Points / Key Features:

Deze game is uniek omdat er weinig "crimigames" zijn die je ontzettend vrij laten in wat je doet. "Grand Theft Auto" is een voorbeeld, echter kom je daar ook niet verder dan auto rijden en mensen neer schieten. Ook ben ik zelf nog nooit een dealer spel tegen gekomen.

Het concept.

Ik heb een leuk en uitdagend concept bedacht dat je een ontzettend lange tijd bezig kan houden

Besturing
    De besturing zal worden gedaan met de muis en toetsenbord, maar wordt compatible gemaakt voor de XBOX 360 controllers (aangezien ik thuis ook altijd met een XBOX 360 controller op mijn pc speel)

Doelgroepanalyse:

Mijn doelgroep is iedereen vanaf 18 jaar, aangezien er drugs en criminele praktijken in voorkomen.

FAQ:

Platform
    PC/MAC/XBOX 360 (als de game wat wordt en ik heb genoeg geld kan ik hem als een 360 iso exporteren)

Genre
    Actie/Crimineel/Strategisch

In wat voor wereld speelt het zich af?
    Het speelt zich af in de normale wereld, in allerlei gebieden. Zo heb je bijvoorbeeld de haven, zigeneurkamp en gevangenis, maar nog veel meer!

Wat bestuurt de speler?
    De speler bestuurd de hoofdpersoon in het spel; indien hij op/in een vervoersmiddel zit, bestuur je deze (m.u.v. taxi/bus).

Wat is het doel van de speler?
    Om de grootste dealer van de stad te worden zonder gepakt te worden.

Wat is er zo bijzonder?

Gameplay:

Wanneer je begint met het spel, zal je eerst een paar simpele deals moeten maken. Dat kan bijvoorbeeld een groepje bij een school zijn of iemand in een steegje. Op het moment dat je een beetje bekend bent geworden zal je meer klandizie gaan krijgen en meer geld verdienen. Op die manier kan je beter vervoer betalen, meer rijders inhuren, betere wiet halen, en nog veel meer. Het doel is om uiteindelijk de allergrootste dealer van de stad te worden zonder dat je gepakt wordt. Politie kan overal zijn.

Menustructuur / User Interface:

- Game
    - Options
    - Exit

- Credits

---

HUD: Health, invertaris, telefoon (indien hij gebruikt wordt)

--

Ideeen/advies/commentaar (maar vooral ook hulp): allemaal welkom
    Last edited by arnolduzzz; 10 January 2013, 19:36. Reden: download update (10/1/2013)

Comment

Re: Dealer Spel (PC/MAC/XBOX360)

Succes

Comment

leuk idee! wil ik wel spelen
        250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

Dat ligt er allemaal net aan, hij doet webdesign en ga ik er vanuit dat hij in Flash werkt. Als ik zo'n game als deze wil maken, zal ik dat toch echt in Unity moeten doen, want dat is de enige engine waarmee ik het kan. Maar als santah ook dat kan programeren en dat wil (en dit misschien leest) wil ik best samenwerken. Wel zal het bij mij dan ook om 3d modelleren gaan, maar misschien is er iemand anders op het forum die me daar ook nog mee wilt helpen

Wie weet maken we met z'n allen gewoon 1 grote vette game haha

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier even een supersnelle voorbeeld van de stad waar ik nu mee bezig ben:

http://www.mediafire.com/?5l7vzyg7hezz2ag

Ja je loopt snel en springt hoog, maar ben vandaag pas net begonnen met het programmeren, het is even een voorbeeldje

Comment

arnolduz, kan je mss ietas anders uploaden dan een exe? zit namelijk op osx... :p
            misschien gewoon een zip met images ofzo?

Comment

of je maakt een mod voor gta waar je dit allemaal kan/moet doen, net als de vigilante missions
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

heel leuk idee!
                ben zelf een fan van GTA , vind het prachtig hoe ze zoiets maken, hopelijk word het wat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door santah View Post
                  arnolduz, kan je mss ietas anders uploaden dan een exe? zit namelijk op osx... :p
                  misschien gewoon een zip met images ofzo?
                  Momentje...

---

Tada: http://www.mediafire.com/?jrrbf0fzp824rq4 (Voor Intel Mac OSX)

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200 View Post
                  of je maakt een mod voor gta waar je dit allemaal kan/moet doen, net als de vigilante missions
                  Of ik maak een compleet nieuw spel waar ik alles zelf kan bepalen en niet afhankelijk ben van de GTA Engine. Ik heb wel eens mods gemaakt voor Vice City en San Andreas, maar de mogelijkheden zijn beperkt omdat je per se de functies van de programmeurs van GTA moet gebruiken, waarbij je bijvoorbeeld niet kan vliegen ofzo (noem waar wat)
                  Last edited by arnolduzzz; 4 January 2013, 15:18.

Comment

ziet er al interessant uit, maar ook nog enorm veel werk denk ik
                    blijf me op de hoogte houden van je werk, en ben wel geinteresseerd in het ontwerpen van zo een 3D environment.
                    Heb geen idee waarmee je zoiets maakt en of je lang bezig bent geweest aan wat je reeds hebt?

Comment

het gaat wel heel veel werk kosten als je een heel nieuw spel moet maken maar toch succes
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ik ben nu een halve dag bezig geweest en heb nu dus dit

Ik weet dat het ook veel werk gaat kosten maar ik vind het leuk dus waarom niet haha

Comment

voila, daarom ben ik er ook aan begonnen :p

Comment

V1.02 Geupload:

- Jump Fix
                            - Speed Fix (zijwaarts moet nog)
                            - Circus Tent Toegevoegd
                            - Hippie Clown Toegevoegd (tutorial klant)
                            - Hippie Clown Animatie Toegevoegd (work in progress)
                            - Terrein toegevoegd
                            - Bomen toegevoegd
                            - Lucht/Wolken toegevoegd
                            - Restaurant toegevoed (work in progress)
                            - Wolkenkrabbers langer gemaakt.
                            - Textuur verbeterd hier en daar

---

To Do List:

- HUD
                            - Eerste Opdracht
                            - Menu
                            - Belichting
                            - Bevolking
                            - Auto's

Comment

Persoonlijk denk ik niet dat Unity (of om het even welke 3D engine) de juiste keuze is, omdat je alleen werkt en dan is het denk ik gewoon ongeloofelijk veel werk om alle models te maken EN nog is de code te schrijven. Kdenk dat een gewone 2D game met sprites en betere keuze was geweest, maar misschien onderschat ik je.

Ikzelf ben aspirant-programmeur en heb redelijk wat ervaring met Java, maar heb momenteel geen project ofzo, dus als je een extra programmeur kan gebruiken wil ik met veel plezier met Unity leren werken (heb ook wel wat ervaring met C#) en je helpen

Succes nog en ik hoop dat je mijn aanbod niet afslaat

Comment

Bezig...
                              X