http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ieuwe-weedgame <--- santah was mijn idee echt net voor, alleen had ik een klein beetje een ander idee.
---
Downloads (Let op: Dit is wat ik tot nu toe heb, verwacht geen game ofzo bij deze downloads; Het is puur en alleen om te laten zien hoe ver ik ben. Ik zal deze downloads gaan updaten als ik weer wat nieuws heb)
Op dit moment: V 1.04 (10-1-2013)
http://www.mediafire.com/?tk5ncg52tu228as (Windows)
http://www.mediafire.com/?3gocrl34k1twztl (Mac OSX Intel)
screen1.jpg
UPDATE LOG:
+ V1.04
- Stad is toegevoegd (nog niet af)
- Eerste missie is toegevoegd!
- 2 personages om mee te praten
- Interactie met objecten
- HUD
- Pause Menu (druk escape)
- Schaduwen zijn toegevoegd
- Poort in zigeunerkamp toegevoegd
- Mogelijkheid naar stad te reizen
- Jump verwijderd (niet nodig)
- Camera Acties toegevoegd (bij praten)
+ V1.03
- Zigeunerkamp is af.
- Belichting is toegevoegd
- 3rd person speler is toegevoegd
- Algemene performance
+ V1.02
- Jump Fix
- Speed Fix
- Circus Tent Toegevoegd
- Hippie Clown Toegevoegd
- Terrein toegevoegd
- Bomen toegevoegd
- Lucht/Wolken toegevoegd
- Textuur verbeterd hier en daar
+ V1.01
- Omgeving toegevoegd
- Lopen
- Mouselook
---
Zelf heb ik 3 jaar GameDevelopment gestudeerd maar ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest. Tot ik sinds vorige week ineens zin had om weer eens een leuke game te gaan maken. Beetje afgevraagd was voor game het zou worden (had eerst ook shooters in gedachten) maar toen dacht ik; waarom geen vette game over wiet.
Functioneel Ontwerp:
Elevator Pitch:
Je bent een dealer en moet proberen op tijd bij je klanten aan te komen, zat er aan te denken het misschien in 3D te doen. Zo kan je bijvoorbeeld politie tegen komen, kan je vervoer upgraden (Lopen -> bus -> taxi -> fiets -> scooter -> auto -> enz), moet je betere wiet zien te krijgen via via, en moet je proberen veel geld te verdienen en de grootste dealer praktijk in de stad te worden. Ook moet je zorgen dat je bijvoorbeeld niet de verkeerde lui je wiet verkoopt, anders kan je bijvoorbeeld beroofd worden of opgepakt. Zorg dat je mensen in dienst krijgt, kijk wie je wel en niet kan vertrouwen. Jij bent de baas.
Unique Selling Points / Key Features:
Deze game is uniek omdat er weinig "crimigames" zijn die je ontzettend vrij laten in wat je doet. "Grand Theft Auto" is een voorbeeld, echter kom je daar ook niet verder dan auto rijden en mensen neer schieten. Ook ben ik zelf nog nooit een dealer spel tegen gekomen.
Het concept.
Ik heb een leuk en uitdagend concept bedacht dat je een ontzettend lange tijd bezig kan houden
Besturing
De besturing zal worden gedaan met de muis en toetsenbord, maar wordt compatible gemaakt voor de XBOX 360 controllers (aangezien ik thuis ook altijd met een XBOX 360 controller op mijn pc speel)
Doelgroepanalyse:
Mijn doelgroep is iedereen vanaf 18 jaar, aangezien er drugs en criminele praktijken in voorkomen.
FAQ:
Platform
PC/MAC/XBOX 360 (als de game wat wordt en ik heb genoeg geld kan ik hem als een 360 iso exporteren)
Genre
Actie/Crimineel/Strategisch
In wat voor wereld speelt het zich af?
Het speelt zich af in de normale wereld, in allerlei gebieden. Zo heb je bijvoorbeeld de haven, zigeneurkamp en gevangenis, maar nog veel meer!
Wat bestuurt de speler?
De speler bestuurd de hoofdpersoon in het spel; indien hij op/in een vervoersmiddel zit, bestuur je deze (m.u.v. taxi/bus).
Wat is het doel van de speler?
Om de grootste dealer van de stad te worden zonder gepakt te worden.
Wat is er zo bijzonder?
Gameplay:
Wanneer je begint met het spel, zal je eerst een paar simpele deals moeten maken. Dat kan bijvoorbeeld een groepje bij een school zijn of iemand in een steegje. Op het moment dat je een beetje bekend bent geworden zal je meer klandizie gaan krijgen en meer geld verdienen. Op die manier kan je beter vervoer betalen, meer rijders inhuren, betere wiet halen, en nog veel meer. Het doel is om uiteindelijk de allergrootste dealer van de stad te worden zonder dat je gepakt wordt. Politie kan overal zijn.
Menustructuur / User Interface:
- Game
- Options
- Exit
- Credits
---
HUD: Health, invertaris, telefoon (indien hij gebruikt wordt)
--
Ideeen/advies/commentaar (maar vooral ook hulp): allemaal welkom
---
Downloads (Let op: Dit is wat ik tot nu toe heb, verwacht geen game ofzo bij deze downloads; Het is puur en alleen om te laten zien hoe ver ik ben. Ik zal deze downloads gaan updaten als ik weer wat nieuws heb)
Op dit moment: V 1.04 (10-1-2013)
http://www.mediafire.com/?tk5ncg52tu228as (Windows)
http://www.mediafire.com/?3gocrl34k1twztl (Mac OSX Intel)
screen1.jpg
UPDATE LOG:
+ V1.04
- Stad is toegevoegd (nog niet af)
- Eerste missie is toegevoegd!
- 2 personages om mee te praten
- Interactie met objecten
- HUD
- Pause Menu (druk escape)
- Schaduwen zijn toegevoegd
- Poort in zigeunerkamp toegevoegd
- Mogelijkheid naar stad te reizen
- Jump verwijderd (niet nodig)
- Camera Acties toegevoegd (bij praten)
+ V1.03
- Zigeunerkamp is af.
- Belichting is toegevoegd
- 3rd person speler is toegevoegd
- Algemene performance
+ V1.02
- Jump Fix
- Speed Fix
- Circus Tent Toegevoegd
- Hippie Clown Toegevoegd
- Terrein toegevoegd
- Bomen toegevoegd
- Lucht/Wolken toegevoegd
- Textuur verbeterd hier en daar
+ V1.01
- Omgeving toegevoegd
- Lopen
- Mouselook
---
Zelf heb ik 3 jaar GameDevelopment gestudeerd maar ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest. Tot ik sinds vorige week ineens zin had om weer eens een leuke game te gaan maken. Beetje afgevraagd was voor game het zou worden (had eerst ook shooters in gedachten) maar toen dacht ik; waarom geen vette game over wiet.
Functioneel Ontwerp:
Elevator Pitch:
Je bent een dealer en moet proberen op tijd bij je klanten aan te komen, zat er aan te denken het misschien in 3D te doen. Zo kan je bijvoorbeeld politie tegen komen, kan je vervoer upgraden (Lopen -> bus -> taxi -> fiets -> scooter -> auto -> enz), moet je betere wiet zien te krijgen via via, en moet je proberen veel geld te verdienen en de grootste dealer praktijk in de stad te worden. Ook moet je zorgen dat je bijvoorbeeld niet de verkeerde lui je wiet verkoopt, anders kan je bijvoorbeeld beroofd worden of opgepakt. Zorg dat je mensen in dienst krijgt, kijk wie je wel en niet kan vertrouwen. Jij bent de baas.
Unique Selling Points / Key Features:
Deze game is uniek omdat er weinig "crimigames" zijn die je ontzettend vrij laten in wat je doet. "Grand Theft Auto" is een voorbeeld, echter kom je daar ook niet verder dan auto rijden en mensen neer schieten. Ook ben ik zelf nog nooit een dealer spel tegen gekomen.
Het concept.
Ik heb een leuk en uitdagend concept bedacht dat je een ontzettend lange tijd bezig kan houden
Besturing
De besturing zal worden gedaan met de muis en toetsenbord, maar wordt compatible gemaakt voor de XBOX 360 controllers (aangezien ik thuis ook altijd met een XBOX 360 controller op mijn pc speel)
Doelgroepanalyse:
Mijn doelgroep is iedereen vanaf 18 jaar, aangezien er drugs en criminele praktijken in voorkomen.
FAQ:
Platform
PC/MAC/XBOX 360 (als de game wat wordt en ik heb genoeg geld kan ik hem als een 360 iso exporteren)
Genre
Actie/Crimineel/Strategisch
In wat voor wereld speelt het zich af?
Het speelt zich af in de normale wereld, in allerlei gebieden. Zo heb je bijvoorbeeld de haven, zigeneurkamp en gevangenis, maar nog veel meer!
Wat bestuurt de speler?
De speler bestuurd de hoofdpersoon in het spel; indien hij op/in een vervoersmiddel zit, bestuur je deze (m.u.v. taxi/bus).
Wat is het doel van de speler?
Om de grootste dealer van de stad te worden zonder gepakt te worden.
Wat is er zo bijzonder?
Gameplay:
Wanneer je begint met het spel, zal je eerst een paar simpele deals moeten maken. Dat kan bijvoorbeeld een groepje bij een school zijn of iemand in een steegje. Op het moment dat je een beetje bekend bent geworden zal je meer klandizie gaan krijgen en meer geld verdienen. Op die manier kan je beter vervoer betalen, meer rijders inhuren, betere wiet halen, en nog veel meer. Het doel is om uiteindelijk de allergrootste dealer van de stad te worden zonder dat je gepakt wordt. Politie kan overal zijn.
Menustructuur / User Interface:
- Game
- Options
- Exit
- Credits
---
HUD: Health, invertaris, telefoon (indien hij gebruikt wordt)
--
Ideeen/advies/commentaar (maar vooral ook hulp): allemaal welkom
Comment