Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

    Korting op 420shop
    Beste forumbezoekers,

    Ik kwam vandaag op internet een erg leuk verschijnsel tegen. Door een bepaalde truuc met je ogen en hersenen uit te voeren kun je van twee 2D beelden 3D beelden maken.
    Ik dacht meteen, ik wil 3d wiet foto's maken!

    Het heet Sterio Pairs. Door op deze link te klikken leer je hoe je de truuc toepast. Het is maar heel even oefenen en later kun je steeds sneller het 3D beeld zien.
    (niet te dicht met je neus op het scherm) Hier is nog extra oefenmateriaal.

    Hier heb ik wat Sterio Pairs van mijn moederplantje gemaakt:


    IMG_20141010_123201.jpg IMG_20141010_123207.jpg



    IMG_20141010_123655.jpg IMG_20141010_123705.jpg


    IMG_20141010_123330.jpg IMG_20141010_123341.jpg

    Als bij jou de foto's niet naast elkaar staan dan moet je even CTRL + scroll-knop-van-de-muis en uitzoomen zodat ze naast elkaar komen te staan.


    Ik dacht eerst dat de afbeeldingen precies hetzelfde waren maar toen ik goed keek bleek dat niet zo.
    Er zit in elke afbeelding telkens een klein beetje verschil, namelijk de achtergrond is een beetje verschoven.
    Hierdoor ontstaat het ruimtelijk effect. Je hersenen corrigeren dat kleine verschil en zo maakt die de afbeelding(en) ruimtelijk.

    Hoe maak je zulk soort foto's?
    De sleutel is dus de achtergrond te veranderen. Als je je eerste foto hebt gemaakt schuif je simpelweg een klein beetje naar links of rechts zodat de foto toch een beetje anders is.
    Dan zet je deze foto's naast elkaar en voer je de kijktruuc uit. Je hebt je Sterio Pair gemaakt


    Het zou leuk zijn als je je creaties ook in dit topic post.
    Het wordt een mooi 3D wiet topic dan

    Groeten Cookaap
    Last edited by Cookaap; 10 October 2014, 12:44.

    #2
    Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

    Ik heb me er tureluurs naar zitten staren, maar ik zie het 3d effect niet. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

    Comment


      #3
      Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

      Mooie beelden en wss een topcamera maar ik zie het 3d ook niet goed

      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
      Last edited by grinderke; 10 October 2014, 16:40.

      Comment


        #4
        Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

        Ik heb ff een extra jointje gerookt maar ook ik zie geen 3d
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

          Hmm dat verbaast me. De link in mijn post moet je wel goed doornemen wil het lukken. Je moet ook scheel kunnen kijken. Ik liet het mn pa zie maar hij kon niet scheel kijken dus zag het ook niet.

          Comment


            #6
            Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

            Mij lukt het helaas ook niet, nu heb ik hoofdpijn van het scheel kijken en alles draait om heen, ik heb zelfs op ze kop gehangen, dat hielp ook niet.

            IK heb wel een 3d functie op mijn camera zitten en dan kan ik die op de (3d)tv kijken met 3d bril, maar daar hebben natuurlijk hiervoor niets aan.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #7
              Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

              Probeer eerst het voorbeeld op deze link http://www.starosta.com/3dshowcase/ihelp.html
              Het helpt ook als je deze pagina wat uitzoomd zodat de foto's kleiner zijn. Dan leer je het sneller.
              Mn zusje heeft het zonet wel gezien

              Er moet toch wel iemand van het forum 3d beeld kunnen zien

              Comment


                #8
                Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                Mij lukt het ook niet meteen. Morgen nog eens opnieuw proberen.

                Thugs
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                  Hoi cookaap
                  Jij bent geniaal in zulke dingen wat een inspiratie,ik weet nie of ik punten kan geven,maar die vedien je wel.

                  Je komt altijd met venieuwende dingen,dat vind ik kicken,dat is ook evolutie,en ik zie dezelde gedreven heid die ik had.
                  Toen ik 15 was kwam ik aan het werk bij een lichtreklame fabriek.Ik werd leerling reklame tekenaar.En ik ontwikkelde de foto,s voor de vergunning aanvraag voor een te plaatsen lichtreklame.Zolang is dat al geleden.

                  IK kon goed tekenen en ik werd aangenomen.Toen ontdekte ik de fotografie,en wat jij doet vind ik zeer intressant.

                  Ga vooral zo door.Ik heb een inval gehad.Ik was vroeger wel es een ashole,maar geloof me dat was niet de werkelijke ik die nu terug komt,ik isoleerde mezelf,en deed heel rot tegen
                  Esgargot,ik zie niks meer van hem, maar hoop via jou mn excuus te kunnen over brengen.

                  Daar is me veel aan gelegen omdat te doen.En het verleden te vergeten.En dat zou ik goed kunnen gebruiken.
                  Klim momenteel uit een zeer diepe put.

                  Hoop dat je reageert.
                  Tuinbroek.

                  Comment


                    #10
                    Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                    Ik heb dit vroeger ook wel geprobeerd, maar ik krijg mijn ogen ook niet scheel genoeg inderdaad. Ik kan wel 3D zien in van die Magic Eye plaatjes.

                    Je kunt dit soort 3 Foto's trouwens ook bekijken met een dingetje met spiegels erin. Hoe heette die 3D viewers die we als kind vroeger hadden ook al weer (met zo'n draaischijf erin). Zelfde principe.

                    Mijn laptop kan er ook een 3D beeld van maken (Side By Side) 3D met zo'n knipperbrilletje.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                      Fijn om te horen tuinbroek. Mooi dat het allemaal opgelost is.

                      Wietefras, Dat apparaatje is al van voor mijn tijd denk ik. Ik kan me er niets bij voorstellen iig
                      Er zijn idd veel manieren om 3D beeld te zien. Echter is de bovengenoemde methode zonder enkel hulpmiddel.
                      Ik heb ook wel eens een 3D tv bekeken maar 2d beeld is dan toch wat duidelijker om te bekijken , vind ik.

                      Comment


                        #12
                        Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                        Weet het al weer, View-Master heette die dingen (klik op de foto voor meer voorbeelden):
                        viewmaster.jpg

                        Ik krijg dat scheel kijken helaas niet voor elkaar.

                        Snap ook niet zo goed wat je bedoelt met dat een 3D minder duidelijk zou zijn dan 2D. Dat is toch hetzelfde beeld?

                        Had het toevallig ook even geprobeerd met een setje van je foto's. Even een side-by side van gemaakt Full HD en op de TV gezet. Ziet er prima uit. Mooi plantje

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Je eigen 3D beelden van wiet maken zonder bril!

                          Zo keken ze vroeger dus al 3D
                          Hoe t werkt is idd hetzelfde principe als de rest. Het brilletje is in de vervanger voor het scheel kijken. Net zoals bij die 3D mode op je TV.

                          Leuk dat je mijn foto's toch nog in 3D hebt bekeken! Dat waardeer ik.

                          Comment

                          Bezig...
                          X